آخرین اخبار

5. بهمن 1395 - 8:39   |   کد مطلب: 26369
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه ستادهای مدیریت بحران برنامه های فرهنگ سازی مدونی برای صدا و سیما دربرخورد با بحران ها مصوب کنند، گفت: با این حال علاوه بر ضرورت فرهنگ سازی برای مواجه شدن با بحران های این چنینی به نظر می رسد خلاء قانونی برای ضمانت اجرایی اخطاریه های شهرداری و شورای شهر وجود دارد.

«حسینعلی حاجی‌دلیگانی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، با تسلیت به ملت شریف ایران به دلیل شهادت تعدادی از آتش نشانان در حادثه پلاسکو، در رابطه با این سوال که صدا و سیما برای فرهنگ سازی درباره زمان وقوع بحران چه گونه رفتار کرده است، گفت: در حال حاضر صدا و سیما در این شرایط یعنی رویارویی با حادثه پلاسکو عملکرد خوبی داشته است.

وی اظهار کرد: اما اینکه این نهاد تا چه اندازه فرهنگ سازی لازم برای پیشگیری از اتفاقات ناگوار و یا مواجه شدن با حوادث مختلف فعالیت داشته است یا نه، چندان مرتبط با صدا و سیما نیست و موضوع اصلی به ستادهای مدیریت بحران در استان ها و شهرستان ها برمی گردد که چه میزان از صدا و سیما خواسته باشند که برنامه هایی آموزش انجام دهند.

ستادهای مدیریت بحران، برنامه های فرهنگ سازی مدونی برای صدا و سیما دربرخورد با بحران ها تصویب کنند

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس افزود: با توجه به اینکه ستاد مدیریت بحران طبق یک زمابندی، نشست های متعددی برگزار می کند، باید پیش بینی های لازم برای مواجه با حوادث را هم انجام دهند.

حاجی دلیگانی تصریح کرد: ستاد مدیریت بحران به نظر باید در آن جلسات مطابق با یک سیاست گذاری حرکت کند و طبق آن مصوباتی هم داشته باشد تا رسانه های مختلف دیداری و شنیداری برای فرهنگ سازی عمومی برنامه تدوین شده ای داشته باشند، در این صورت است که می توان در مواجه با بحران قضاوت کرد چه دستگاهی به خوبی عمل کرده و یا چه دستگاهی مقصر بوده است.

احتمال وجود خلاء قانونی برای ضمانت اجرایی اخطاریه های شهرداری و شورای شهر

وی همچنین به موضوع احتمال وجود خلاء قاونی برای ضمانت اخطاریه های شهرداری و شورای شهر هم اشاره کرد و گفت: به نظر می رسد در پروانه پایان کار یک ساختمان، مطلبی برای تعیین مهلت عمر یک ساختمان مشخص نشده است و شهرداری ها به جز در موارد خاص در عمل وظایفی بر عهده ندارند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تصریح کرد: برای موارد خاص می توان تخریب دیوارها و بافت های فرسوده که مشکل ساز هستند را مثال زد و در برخورد با آن هم، شهرداری ها با مجوزهای قانونی از سوی دستگاه های مرتبط همچون دادگستری وارد عمل می شوند.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان