آخرین اخبار

9. بهمن 1395 - 14:58   |   کد مطلب: 26447
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تأکید بر اینکه کشور با رکود علمی و فناوری های فضایی در چند سال اخیر روبرو بوده است، گفت: با اعتباراتی که در زمینه علمی پژوهشی در سال گذشته تعلق گرفت و امسال و حتی در بودجه 96 تعیین شده است، واقعا نمی توان شاهد بود که در عرصه های پژوهشی و نمود آن خیلی موفق عمل کرد.

«فرهاد فلاحتی» در گفت و گو با خبرنگار رودآور، در آستانه روز ملی فناوری فضایی، گفت: در بحث فناوری های روز دنیا ما در سال های گذشته شاهد پیشرفت های خوبی بودیم که  جز افتخارات و دستاورهای انقلابی اسلامی محسوب می شد.

وی اظهار کرد: واقعیت آن است که در چند سال اخیر رکودی در زمینه های علمی و به ویژه فناوری های فضایی شاهد هستیم و در عمل برون داد کارهای پژوهشی به نحوی که چشمگیر و برای مردم محسوس باشد و در معرض دید آنان قرار بگیرد را متأسفانه نمی بینیم.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: در جلسات کمیسیون هم این مطلب یعنی کم توجهی به مباحث پژوهشی مطرح شده است به طور که ملاحظه می شود با اعتباراتی که در زمینه علمی پژوهشی در سال گذشته تعلق گرفت و امسال و حتی در بودجه 96 تعیین شده است، واقعا نمی توان شاهد بود که در عرصه های پژوهشی و نمود آن خیلی موفق عمل کرد.

فلاحتی عنوان کرد: زمانی نه چندان دور در سال های گذشته نتیجه پرداختن به مراکز تحقیقاتی و پژوهشی، فرستادن و پرتاب ماهواره هایی از جمله، امید، طلوع، سیمرغ و مصباح و نوید به فضا بود، امری که در این چند سال اخیر نمونه ای همچون آن ها را پیدا نخواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امروز متأسافنه رشد علمی کشور ما محدود به ارائه مقالات بین المللی است وافتخار وزارت علوم هم که البته قابل تقدیر است در این هست که پلکانی از رشد و تولید علم، یعنی ارائه مقاالت علمی در سطح جهان کسب کردیم، این رتبه خوب است و کسی منکر قضیه نیست، اما رسیدن به فضایی که علم تبدیل به صنعت شده و به نحو کشور مصادره شود و افتخار آفرین باشد و به نام کشور رقم بخورد را شاهد نیستیم و یا اگر هم هست حداقل کمیسیون آموزش و تحقیقات در این زمینه گزارشی دریافت نکرده است.

فاطمه زنگنه

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان