آخرین اخبار

9. بهمن 1395 - 23:47   |   کد مطلب: 26459
مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی از برگزاری همایش «حوزه انقلابی» و «بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آيت‌الله آقانجفی همدانی(ره)» در حسینیه امام (ره) خبر داد.

به گزارش رودآور؛ سید محمدکاظم حجازی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از برگزاری همایش حوزه انقلابی و بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آیت‌الله نجفی همدانی به همت موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی خبر داد و اظهار کرد: این همایش با سخنرانی حجت‌الاسلام آقاتهرانی در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته در ستاد، در راستای تجلیل از شخصیت علمی، اجتهادی و اخلاقی این عالم ربانی و نشست‌های قبلی که در همین راستا در قم و همدان تشکیل شده بود مقرر شد که این مراسم با همکاری مدیریت حوزه علمیه استان در نظر گرفته شده است.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی با بیان اینکه بزرگداشت آیت‌الله نجفی در روز 13 بهمن ماه برگزار می‌شود، گفت: این مراسم با حضور طلاب و روحانیت حوزه‌های علمیه و آحاد مردم تشکیل شده و با محوریت موضوع «ویژگی انقلابی‌گری این شخصیت» به عنوان یک الگو برای طلاب جوان طرح موضوع خواهد شد.

*زمینه شناخت ابعاد شخصیتی آیت‌الله نجفی برای نسل چهارم فراهم شود

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رهبری معظم انقلاب در سال جاری یکی از راهکارهای پیشرفت در جامعه امروز را بهره‌مندی آحاد جامعه به ویژه مسوولان از مشی انقلابی‌گری برای دستیابی به آرمان‌های انقلاب تأکید داشتند، ستاد بزرگداشت این عالم بزرگ نیز با تببین ابعاد شخصیتی ایشان در این همایش مشخصاً به این بعد از ویژگی‌ها خواهد پرداخت.

حجازی یادآور شد: آیت‌الله نجفی(ره) ارتباط نزدیکی با جوانان و همراهی با مباحث انقلاب چه قبل از پیروزی و چه در مقطع شکل‌گیری نظام جمهوری اسلامی و همراهی با ولایت چه در زمان امام(ره)و چه در زمان رهبری حضرت آیت‌‌الله العظمی خامنه‌ای(مدظله‌العالی) داشت، که این مسئله به عنوان یک مصداق عینی در این موضوع مورد توجه قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در شخصیت آیت‌الله نجفی اینکه مدارج بالای علمی را در حوزه‌های علمیه نجف اشرف سپری کرده بود، افزود: این عالم بزرگ دارای مقامات عالی تفسیری، عرفانی و اجتهادی بود و همچنین کهولت سن وی مانعی نبود تا رابطه تنگاتنگ خود را با جوانان این دیار به ویژه بچه‌های جنگ و جبهه تقلیل دهند.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی اضافه کرد: بیت و مسجد آیت‌الله نجفی مأمن و ملجأیی برای جوانان پرشور دارالمومنین و دارالمجاهدین همدان بود و همواره از محضر این عالم ربانی استفاده می‌کردند.

وی با تأکید بر اینکه این ویژگی‌ها بسیار قابل تأمل برای متولیان حوزه فرهنگ، علما، ائمه جمعه و جماعات است، گفت: این ویژگی‌ها باید برای نسل چهارمی‌های انقلاب مأمنی باشد تا زمینه انس و الفت آنها با آرمان‌های انقلاب و نظام بیش از پیش شود.

*شورای فرهنگی بستر تشکیل کنگره آیت‌الله نجفی را ایجاد کند

حجازی خاطرنشان کرد: با توجه به محدودیت امکانات این موسسه، در سال جاری صرفاً به این حد از فعالیت‌ها پرداخته شد که در ضمن برگزاری مراسم ویژه‌برنامه‌هایی که به این شخصیت برجسته پرداخته شده توضیح داده و خدمت حضار ارائه می‌شود.

وی ضمن درخواست از شورای فرهنگ عمومی برای فراهم کردن بستر تشکیل کنگره‌ای برای تبیین ابعاد شخصیتی این عالم بزرگ تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند با همفکری و همراهی نهادها و ارگان‌های زیربط بستر تشکیل کنگره‌ای که به ابعاد علمی و فقهی این شخصیت بزرگ بپردازد را در سال آتی محقق کند.

مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی در پایان تأکید کرد: ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد رحلت آیت‌الله نجفی همدانی آمادگی دارد همه مقدمات تشکیل این کنگره را در اختیار حوزه‌های مربوطه قرار دهد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان