آخرین اخبار

14. بهمن 1395 - 23:33   |   کد مطلب: 26563
معاون توانبخشي بهزيستي همدان خبر داد
فعاليت 12 مركز شبانه‌روزي معلولان در همدان
معاون توانبخشي بهزيستي استان همدان از فعاليت 12 مركز شبانه‌روزي معلولان در سطح استان خبر داد.

به گزارش رودآور، فریدالدین حجت‌الاسلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص مراکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان اظهار کرد: از ابتدای سال 95 تاکنون یک‌هزار و 150 نفر از معلولان در مراکز شبانه‌روزی از حوزه توانبخشی بهزیستی استان همدان خدمت دریافت کرده‌اند.

وی در خصوص خدمات مراکز شبانه‌روزی افزود: این مراکز به صورت شبانه‌روزی فعال هستند و مددجویانی در این مراکز مقیم خواهند بود که امکان حضورشان در خانواده وجود ندارد.

معاون توانبخشی بهزیستی همدان با بیان اینکه خدمات این مراکز شبانه‌روزی به معلولان شامل خدمات بهداشتی، مراقبتی، درمانی و توانبخشی است، گفت: در حال حاضر 12 مرکز فعال شبانه‌روزی در سطح استان وجود دارد که بیشتر این مراکز در همدان، ملایر، نهاوند، کبودراهنگ و اسدآباد برای ارائه خدمات توانبخشی مستقر هستند.

وی ادامه داد: برای گسترش این مراکز در شهرستان‌ها و حتی در استان به دنبال این هستیم که مراکز شبانه‌روزی را به سمت روزانه سوق دهیم چراکه علاوه بر موضوع تحکیم بنیان خانواده و خدماتی که خانواده‌ها به معلول می‌دهند، در کنار آن خدمات روحی و روانی به این افراد در کانون خانواده نیز وجود دارد.

دریافت خدمت 960 معلول از 16 مرکز روزانه در سال جاری

حجت‌الاسلامی در خصوص مراکز روزانه نگهداری از معلولان نیز یادآور شد: از ابتدای امسال تاکنون 960 نفر در سطح استان خدمات را در 16 مرکز روزانه دریافت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: در مراکز روزانه به رغم وجود معلولیت‌های متنوع این افراد می‌توانند در خانواده حضور داشته باشند اما با یک مقدار مراقبت ویژه خدمات را دریافت کنند؛ چراکه نوع خدمات در این مراکز هم مراقبتی، توانبخشی، درمانی و هم آموزشی ـ بازتوانی است.

معاون توانبخشی بهزیستی استان همدان با بیان اینکه سالمندان نیز در دو مرکز شهرستان ملایر و همدان به مانند معلولان خدمات شبانه‌روزی دریافت می‌کنند، بیان کرد: سیاست بهزیستی استان بر این است که از آن دسته افراد معلولی حمایت کند که واقعاً شرایط نگهداری آنها در خانواده وجود نداشته باشد و یا سرپرست خانوار نداشته باشند و مجهول‌الهویه باشند.

فعالیت 6 مرکز ویزیت در منزل در استان

وی به یک سری خدمات دیگر حوزه توانبخشی به معلولان اشاره کرد و افزود: یک تعداد مرکز به نام «ویزیت در منزل» برای معلولانی که واقعاً شرایط سختی دارند راه‌اندازی شده که هم اکنون 6 مرکز در استان فعال است و 268 نفر از این طریق خدمت درمانی در منزل دریافت می‌کنند.

حجت‌الاسلامی در خصوص یک بخش دیگر کار حوزه توانبخشی استان نیز اضافه کرد: در استان همدان پنج مرکز مراقبت در منزل برای خدمت به 284 معلول فعال است که هدف از راه‌اندازی این مراکز در دسترس قرار گرفتن خدمات، استانداردسازی و کاهش هزینه‌های درمانی سرسام‌آور مددجویان است.

وی با بیان اینکه گسترش این گونه خدمات در برنامه آینده بهزیستی استان است، افزود: حضور تیم درمانی در منزل معلولان منجر به تمرکز وجود معلول در خانواده و حضور تیم بهزیستی به عنوان نقش همیار برای خانواده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان