آخرین اخبار

18. بهمن 1395 - 20:40   |   کد مطلب: 26647
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد هفته آینده در سفر به آمریکا با اعضای دولت دونالد ترامپ دیدار می کند و این دیدارها اواسط فوریه در اروپا پیگیری خواهند شد.

به گزارش رودآور؛  باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه فرانسوی «لوپاریزین» نوشت، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در یک نشست خبری در بروکسل خواستار تداوم فشارهای اوکراین علیه روسیه شد.

موگرینی اعلام کرد رویکرد دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌ جمهور آمریکا در قبال مسکو هر چه که باشد، اتحادیه اروپا باید به فشارها علیه روسیه تا زمان توقف درگیری‌ها و خشونت‌ها در شرق اوکراین ادامه دهد.

وی همچنین رعایت آتش‌بس و بازگشت آرامش به شرق اوکراین را یک ضرورت و الزام خواند و افزود: آنچه که در خصوص آن اطمینان وجود دارد این است که اعضای اتحادیه اروپا همگی در خصوص غیرقانونی بودن الحاق شبه ‌جزیره کریمه به روسیه اتفاق‌ نظر دارند و به ادامه مخالفت‌ خود برای برسمیت شناختن آن و همچنین ضرورت اجرای کامل توافقات مینسک که با هدف برقراری صلح در اوکراین منعقد شده، ادامه خواهند داد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در ادامه در واکنش به ابراز تمایل روز گذشته دونالد ترامپ برای احیای روابط با «ولادیمیر پوتین» گفت: من نمی ‌خواهم درباره دیدگاه و نقطه‌ نظر دولت آمریکا حرف بزنم و تنها از موضع و رویکرد اتحادیه اروپا سخن می‌گویم. با توجه به تشدید درگیری‌ها میان نیروهای دولتی اوکراین ونیروهای استقلال ‌طلب و وخامت قابل توجه اوضاع شرق اوکراین از روز 29 ژانویه تاکنون، اتحادیه اروپا بار دیگر بر تمایل خود برای همکاری با تمامی طرفین تأکید می‌کند.

کشورهای اروپایی و کی ‌یف، روسیه را به حمایت نظامی از جدائی‌ طلبان شرق اوکراین متهم می‌ کنند؛ حال آنکه روسیه بارها این اتهامات را رد کرده است.

کشورهای غربی با مطرح کردن چنین ادعاهایی، از ژوئیه 2014، چندین دور تحریم‌ را علیه بخش‌های نظامی، انرژی و بانکی روسیه تحمیل کرده‌اند و اوایل تیرماه گذشته نیز اتحادیه اروپا تحریم‌های اقتصادی خود علیه روسیه را برای 6 ماه دیگر تمدید کرد.

 

 

 

 

فدریکا موگرینی،خاطرنشان کرد هفته آینده در سفر به آمریکا با اعضای دولت دونالد ترامپ دیدار می کند و این دیدارها اواسط فوریه در اروپا پیگیری خواهند شد.

موگرینی با اشاره به درگیری ها در سوریه، اوکراین، بی ثباتی سیاسی در لیبی و مناقشه اسراییل و فلسطینیان گفت : طی 20 روز آینده گفتگوهای فشرده ای با همتایان خود در دولت آمریکا درباره مسائل خاورمیانه و موضوعات دیگر خواهیم داشت، این گفتگوها طی همین ماه در سه دوره پیگیری می شوند که یکی از آنها در زمان سفر کوتاه مدت مایک پنس معاون رییس جمهور آمریکا به بروکسل و دیدارش با اعضای کمیسیون اروپا خواهد بود.

 

موگرینی در ادامه ضمن اعلام اینکه اولویت نخست این سفر، یافتن زمینه های تفاهم و موضوعاتی برای همکاری است، خاطر نشان کرد موضوعاتی همچون تغییرات آب و هوایی و عملکرد کارآمد سازمان ملل از جمله مسائل مهم برای اروپا محسوب می شوند.

 

موگرینی افزود: برنامه سفر وی به واشنگتن هنوز نهایی نشده است ولی مطابق با برنامه ریزی ها، وی قرار است با مایکل فلین مشاور امنیت ملی امریکا ، جرارد کوشنر داماد ترامپ و مشاور ارشد وی در کاخ سفید دیدار کند

 

فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد: ما در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا توافق کردیم که حمایت بیشتری از مرزهای آبی خود به عمل آوریم و از بعد حقوق بشری نیز حقوق و جان مهاجران بیشتر حمایت شود.

وی افزود: در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، به دلیل اهمیت محوری که مصر در منطقه دارد، توافق کردیم حمایت بیشتری از اقتصاد متزلزل این کشور داشته باشیم و همچنین همکاری خود را با مصر برای بهبود روند دموکراسی و حقوق بشر در این کشور و مبارزه با تروریسم تقویت خواهیم کرد.

وی گفت: همکاری با مصر درباره موضوعات منطقه ای نظیر فلسطین، لیبی و مهاجران تقویت خواهد شد.

موگرینی بیان داشت: تصمیم گرفتیم تا وزیر خارجه مصر را برای نشست آینده اتحادیه اروپا دعوت کنیم.

وی افزود: در نشست امروز اتحادیه اروپا روند صلح را بررسی کردیم و موضع ما درباره گزینه دو کشور، شهرک ها و وضع قدس روشن و مشخص است. به همکاری با دولت ترامپ برای حمایت از روند صلح در منطقه خاورمیانه (غرب آسیا) ادامه می دهیم. اتحادیه اروپا سیاست شهرک سازی اسرائیل را نمی پذیرد و آن را غیر قانونی می داند.

وی گفت: از تلاش های کنونی دولت تونس برای آغاز گفتگو میان فائز السراج و خلیفه حفتر برای حل بحران در لیبی حمایت می کنیم.

وی گفت: نشست امروز درباره بررسی ابعاد سیاسی، امنیتی و اقتصادی بحران در لیبی بوده است. حمایت خود را از دولت وفاق ملی لیبی اعلام کرده ایم و آماده ارسال هر نوع کمکی به لیبی برای بازسازی این کشور هستیم.

موگرینی گفت: همچنین در این نشست مسئله عضویت اتحادیه اروپا در اتحادیه آفریقا و اتحادیه عرب را بررسی کردیم.

وی افزود: همچنین در نشست امروز روند مهاجرت از دریای مدیترانه به ویژه از طریق لیبی بحث و بررسی شد.

 

 

 

 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱
برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان