آخرین اخبار

26. بهمن 1395 - 15:20   |   کد مطلب: 26799
رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان همدان با اشاره به برگزاري كنگره شعر فاطمي در 28 بهمن ماه سال‌ جاري گفت: 300 اثر از 80 شاعر به دبيرخانه برگزاري كنگره ارسال شده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، عباس صدرالدینی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری کنگره سراسری شعر فاطمی در همدان، اظهار کرد: مقدمات برگزاری کنگره شعر فاطمی از پنج ماه پیش شروع شده است.

 وی با بیان اینکه فراخوان این کنگره از دو ماه پیش آغاز شده و آثار نیز جمع‌آوری شده است، افزود: کشف و حمایت از استعدادهای نوظهور از جمله اهداف مهم برگزاری این کنگره است.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان همدان یکی دیگر از اهداف برگزاری کنگره را حمایت از شاعرانی که توانایی چاپ آثار خود را ندارند عنوان کرد و گفت: در راستای جذب مخاطبان برنامه‌های حاشیه‌ای و سخنرانی‌های ملی نیز در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها پل ارتباطی برای ارتباط بیشتر شاعران استان‌ها است، ادامه داد: تاکنون 300 اثر از 80 شاعر به دبیرخانه برگزاری کنگره ارسال شده است.

صدرالدینی با بیان اینکه کنگره شعر فاطمی در سه مقطع آزاد، دانش‌آموزی، دانشجویی و حوزوی برگزار خواهد شد، تصریح کرد: هدایای نفرات اول این کنگره کمک‌هزینه سفر به کربلا، نفرات دوم کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس و نفرات سوم نیز کمک هزینه سفر به قم خواهد بود.

دعوت از سخنرانان تخصصی و علمی

وی از رونمایی کتاب برگزیده اشعار کنگره اشعار فاطمی و دیوان شعر محجوب همدانی خبر داد و گفت: این کنگره با حضور سخنرانان تخصصی و علمی در زمینه شعر آیینی برگزار خواهد شد.

رئیس کانون مداحان و شعرای آئینی استان همدان با اشاره به اینکه محجوب همدانی از شاعران بسیار اثرگذار در عرصه شعر فاطمی بوده است، یادآور شد: محجوب همدانی در زمان حیات خود قسمتی از اشعار خود را به چاپ رسانده و اکنون نیز دفتر دیگری از اشعار این شاعر فاطمی رونمایی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استا‌های شمالی بیشترین آثار ارسالی به کنگره را داشته‌اند، خاطرنشان کرد: بیشتر آثار ارسالی در مقاطع دانشجویی و آزاد بوده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان