آخرین اخبار

22. اسفند 1395 - 17:20   |   کد مطلب: 27327
يك نویسنده اسدآبادی با گلایه از بی‌مهری مسوولان اداره ارشاد به کتاب و نویسندگان این شهر، گفت: از مسؤولان درخواست کردم رونمایی از کتاب‌های تازه انتشاریافته را در برنامه‌های بزرگداشت سیدجمال‌الدین بگنجانند اما نسبت به این امر بی‌اعتنایی کردند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از اسدآباد، از 14 تا 24 اسفندماه به عنوان دهه بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی نامگذاری شده که در همین راستا برنامه‌هایی نیز پیش‌بینی شده است.

یکی از این برنامه‌ها ادای احترام به مقام سیدجمال‌الدین اسدآبادی در بنای یادبود این بزرگمرد در روز 17 اسفند و برگزاری بزرگداشت سیدرضا ابوالقاسمی فرهیخته و ادیب و محقق برجسته این شهر از بستگان سیدجمال‌الدین بود که در روز 21 اسفندماه برگزار شد. 

البته برنامه دیگری در روز 24 اسفندماه به مناسبت بزرگداشت سیدجمال‌الدین اسدآبادی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می‌شود که با سخنرانی‌ مسئولان و ارائه مقالاتی همراه خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در هفته گذشته در جمع خبرنگاران از اختصاص 300 میلیون تومان برای برگزاری همایش سیدجمال‌الدین طی این 10 روز خبر داد و گفت هر شخصیت فرهنگی و ارگانی که برنامه‌ای برای شناساندن مفاخری چون سیدجمال‌الدین پیشنهاد و برنامه‌ای دارد، اعلام کند تا هزینه آن را متقبل خواهیم کرد.

این در حالی است که یک نویسنده اسدآبادی که کتابش با عنوان «سیری در تاریخ، فرهنگ و هنر اسدآباد» به چاپ رسیده، از بی‌مهری و بی‌توجهی مسؤولان فرهنگ و هنر، گلایه داشت.

مهدی غنی‌پارسا گفت: طی صحبتی با مسئولان اداره ارشاد از جمله مدیرکل ارشاد استان درخواست کردم رونمایی از کتاب‌هایی که اخیراً توسط نویسندگان اسدآبادی به چاپ رسیده را در ایام گرامیداشت سیدجمال‌الدین در برنامه بگنجانند که متأسفانه پاسخی داده نشد.

وی ادامه داد: امسال کتاب‌های از بنده و آقایان شریفی، عادلیان، قاسمیان و خانم شفیعی‌نیا به چاپ رسیده که همه به نوعی یا در معرفی سیدجمال‌الدین‌ اسدآبادی و یا دیار این شخصیت بوده است و انتظار می‌رفت که در برنامه‌های این ایام رونمایی از آن ها انجام شود.

غنی‌پارسا ادامه داد: رونمایی از کتاب‌ها در برنامه بزرگداشت سیدجمال‌الدین هزینه‌ای ندارد و حتی به مدیرکل ارشاد گفته‌ام که هزینه چاپ بنر را هم خودم پرداخت می‌کنم اما بی اعتنا از این درخواست گذشت.

وی افزود: این در حالی است که باید برای فرهنگ‌سازی در زمینه کتاب و کتابخوانی، مسئولان کارکنان ادارات را تشویق به خرید کتاب کنند.

لازم به ذکر است مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان در جمع خبرنگاران اسدآباد اعلام کرده بود که 300 میلیون تومان اعتبار برای برگزاری این همایش اختصاص یافته است.

 انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان