آخرین اخبار

22. اسفند 1395 - 23:05   |   کد مطلب: 27333
22 اسفند تنها فرصتی نیست که به فداکاری و دلاوریهایتان بیندیشیم، بلکه فرصتی است که فقط روزی را به نامتان در تقویم ثبت کنیم و به یادآوریم که چگونه برای وطن و ناموس ایستادگی کردید.

به گزارش رودآور به نقل از ایرنا، یادواره 400 شهید کارمند استان همدان روز دوشنبه 22 اسفندماه همزمان با روز شهید در سالن شهدای استانداری همدان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان و استاندار برگزار شد.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در این آیین گفت: 225 هزار و 20 شهید در کل کشور وجود دارد که هشت هزار از این تعداد سهم استان همدان است.
ناصر عارف افزود: همچنین از تعداد 570 هزار و 643 نفر جانباز کشور، 17 هزار و 782 نفر جانباز در همدان هستند.
وی با بیان اینکه کار ثبت و ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا در حال پیگیری و انجام است، افزود: تاکنون بیش از 230 هزار سند مربوط به شهدا جمع آوری شده که شامل وصیت‌نامه و دلنوشته‌های شهدا است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان گفت: تمام این وصیت‌ها و خاطرات گردآوری شده است و در حال ضبط خاطرات خانواده‌های شهدا هستیم که تاکنون 180 مورد از این خاطرات در بنیاد شهید ضبط و ثبت شده است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان در مورد اشتغال فرزندان شاهد گفت: در حال حاضر 2 هزار و 900 نفر از فرزندان شهدا و ایثارگران استان جویای کار هستند که 10 نفر از آنها دارای مدرک دکترا و تعداد زیادی از آنان دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.
عارف گفت: هر ساله بیش از 21 عنوان برنامه ملی و مذهبی و 500 یادواره شهدا در استان همدان برگزار می شود.
22 اسفندماه در تقویم رسمی به نام روز بزرگداشت شهدا نامگذاری شده است.
استان همدان هشت هزار شهید، 17 هزار و 882 جانباز و یک هزار و 39 آزاده را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
استان همدان، سه درصد از ایثارگران کل کشور را به خود اختصاص داده و 443 شهید مفقود الجسد دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان