آخرین اخبار

27. اسفند 1395 - 21:30   |   کد مطلب: 27428
اختتامیه جشنواره عکس دوسالانه سیمرغ همدان با اعلام نفرات برتربرگزار شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، در واپسین روزهای سال 95، همدان شاهد برگزاری دوسالانه عکس سیمرغ بود؛ جشنواره‌ای که به همت مجموعه هنری رسانه‌ای سیمرغ برگزار شد، اما در مراسم اختتامیه این جشنواره که با حضور هنرمندان و عکاسان مطرح استان برگزار شد، علاوه بر معرفی کاندیداها در هر ژانر، از منتخب عکس سال سیمرغ هم رونمایی شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم، کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی دیگری هم با دعوت از اساتید برجسته عکاسی کشور همچون عباس عرب‌زاده و فرزانه نیز در نظر گرفته شده که به حاضران در این ورک‌شاپ گواهینامه حضور نیز اعطا می‌شود.

در همین رابطه دبیر دوسالانه عکس سیمرغ 95 همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس ضمن بیان اینکه تعداد عکس‌های ارسالی  برای جشنواره امسال بیش از 5 هزار مورد بوده است، اظهارکرد: در نهایت و بر اساس مشارکت و انتخاب عکس‌های منتخب از نگاه اعضا، برای مرحله اول داوری تعداد 213 قطعه عکس برای بخش رقابتی انتخاب شد.

مهدی مرادی گفت: در ادامه ژانرهای تعیین شده بر اساس آثار ارسالی در چهار ژانر دسته بندی و در نهایت از این تعداد نیز 14 اثر برای مرحله دوم از سوی داوران انتخاب شد.

وی ضمن اعلام کاندیدای هر بخش افزود: در بخش طبیعت و زیرمجموعه‌های آن 70 اثر از 26 عکاس، در بخش مستند 96 اثر از 25 عکاس، در بخش نجوم و شب 16 اثر از هشت عکاس و در قسمت هنری هم 15 اثر از 12 عکاس کاندیدا  شدند.

دبیر دوسالانه عکس سیمرغ همدان ادامه داد: اما هیأت داوران دومین سالانه عکس سیمرغ 95 متشکل از عباس عرب‌زاده، علی‌اصغر رشیدی، پریساگماریان و مهدی مرادی پس از داوری آثار رسیده به جشنواره، عکاس سال و منتخبان این سالانه را معرفی کردند که رضا زنگنه بهترین عکاس سال دومین سالانه سیمرغ شد، امین ملکی و امیرحسین حیدری دلگرم شایسته تقدیر شناخته شدند و فائزه هاشمی نیز به عنوان استعداد سال عکاسی معرفی شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی و نشست‌های تخصصی در حاشیه برگزاری این جشنواره گفت: در این کارگاه‌های یک روزه  از دانش و تجربیات  اساتید برجسته عکاسی کشور همچون عباس عرب‌زاده و فرزانه استفاده کرده و به حاضرین در این ورک‌شاپ گواهینامه حضور نیز  اعطا شد.

انتهای پیام /

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان