آخرین اخبار

10. فروردين 1396 - 12:00   |   کد مطلب: 27640
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از شهروندان خواست: از رها کردن ماهی های قرمز سفره هفت سین در رودخانه ها، برکه ها، سد ها و تالاب ها به طور جدی پرهیز کنند چرا که این اقدام دیگر گونه های بومی را در معرض آسیب قرار می دهد.

به گزارش رودآور؛ مهدی صفی خانی روز چهار شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ماهی های قرمز که با فرا رسیدن نوروز در بازار به فروش می رسند گونه های بومی استان نبوده بنابراین رها سازی آنها در زیستگاه گونه های بومی کار منطقی و عاقلانه ای نیست.

وی اضافه کرد: شهروندان بر اساس یک باور غلط در روز طبیعت اقدام به رها کردن ماهی در زیستگاه های طبیعی شامل رودخانه، تالاب و سدها می کنند.
وی بیان کرد: این گونه ماهی ها به عنوان یک گونه مهاجم به دیگر آبزیان آسیب وارد کرده و ادامه حیات دیگر گونه ها را با خطر مواجه می سایند.
معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان توضیح داد: با رها کردن ماهی های قرمز در رودخانه ها، سدها و تالاب های طبیعی یک رقیب غذایی برای دیگر گونه های آبزی ایجاد می شود.
صفی خانی افزود: ماهی های قرمز به خاطر سطح تحمل بالایی که دارند می توانند در شرایط مختلف آب و هوایی طبیعت و زیستی به زندگی ادامه دهند.
به گزارش خبرگزاری ایرنا وی بیان کرد: مقاوم بودن این گونه ها به حیات در شرایط مختلف دیگر گونه ها را محکوم به فنا می کند.
معاون فنی محیط زیست همدان تصریح کرد: با بالا رفتن شمار ماهی های قرمز در برکه ها و رودخانه ها، آنها در میدانی نابرابر اقدام به جدال برای یافتن طعمه کرده و در این جنگ نابرابر پیروز می شوند.
صفی خانی از شهروندان خواست: به جای رها کردن ماهی های قرمز در رودخانه و برکه ها و سدها آنها را در خانه برای نوروز سال آینده نگهدارند.
39 گونه ماهی تاکنون در استان همدان شناسایی شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان