آخرین اخبار

20. فروردين 1396 - 1:01   |   کد مطلب: 27794
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری استان همدان
5 اثر تاریخی استان همدان در فهرست آثار ملی ثبت شد+اسناد
مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری استان همدان از ثبت پنج اثر تاریخی و فرهنگی همدان در فهرست آثار ملی خبر داد.

«علی مالمیر» در گفت و گو با خبرنگار  رودآور؛ گفت: با اضافه شدن پنج اثر تاریخی دیگر استان همدان به در فهرست آثار ملی، تعداد آثار ملی ثبت شده در این استان به یک هزار و سه اثر رسیده است.

وی اظهار کرد: "مسجد قاشق‌تراشان"، "اصطبل مری"، "مهمانسرای فردوس"، "عمارت شجاع الملک" و "خانه قهاری"؛ پنج اثر ملی تازه ثبت شده هستند گه نامه آن توسط معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به استاندار همدان ابلاغ شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری استان همدان افزود: "مسجد قاشق تراشان" مربوط به دوره قاجاریه بوده و در بلوار آیت الله کاشانی محله قاشق تراشان در شهر همدان قرار دارد و با شماره 31662 در فهرست آثار ملی ثبت شده است.

مالمیر ادامه داد: "مهمانسرای فردوس" هم مربوط به دوران پهلوی بوده و در شهر ملایر، میدان امام خمینی(ره)، ابتدای خیابان شهید وفایی با شماره 31664 و  "اصطبل پرورش اسب مهری‌ خانم قراگوزلو" مربوط به دوره پهلوی، واقع در شهرستان همدان، بخش مرکزی، دهستان الوند کوه شرقی، حاشیه جنوبی روستای تاریخی ورکانه با شماره 31661 هم در فهرست آثار ملی ایران ثبت شدند.

وی تصریح کرد: "عمارت شجاع الملک" مربوط به دوره قاجاریه در شهرستان بهار، بخش صالح آباد، دهستان دیم کاران، روستای پرلوک، جنب قلعه قدیمی روستا قرار دارد و با شماره 31660 و همچنین "خانه قهاری" که آن هم مربوط به دوره قاجاریه است و در شهر همدان و در محله جولان قرار دارد با شماره 31663 به عنوان دو اثر ملی دیگر استان همدان در فهرست آثار ملی کشورمان ثبت شدند.

زنگنه

 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان