آخرین اخبار

24. فروردين 1396 - 1:00   |   کد مطلب: 27888
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه قانون برای آحاد جامعه لازم‌الاجراست، گفت: کسی که خود مجری قانون است اگر به قانون تمکین نکند چه طور پایین‌تر از او مطیع قانون باشند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سعید گلستانی شامگاه چهارشنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران مسوول و سرپرستان رسانه‌های استان یکی از مؤلفه‌های قدرتمند در توسعه جریان‌سازی و پیشگیری از وقوع جرایم در حوزه‌های مختلف را رسانه‌ها دانست و اظهار کرد: رسانه‌ها در بحث انتخابات نیز نقش کلیدی دارند و می‌توانند فضای سالم و یا خدای ناکرده غیر سالم را رقم بزنند.

وی با بیان اینکه انتخابات و رأی درست ملت می‌تواند مسیر آینده کشور را در چهار سال آینده در حوزه اجرا تأمین کند، افزود: سیاست‌های کلی انتخابات توسط مقام معظم رهبری بیان شده است، انتخابات یک فرآیند اجتماعی است که باید در استفاده از امکانات عمومی طبق سخنان مقام معظم رهبری پیش رفت.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان به بحث مطالبه‌گری رسانه‌ها از کاندیداها پرداخت و گفت: هزینه‌ها، منابع مجاز و غیرمجازی که کاندیداها در زمان انتخابات خرج می‌کنند باید کاملا مشخص شود؛ زیرا عده‌ای به گروه و دسته‌ای خاص متصل هستند و براساس منافع و پیشبرد اهداف آنها عمل می‌کنند و این مطالبه‌گری باید تبدیل به یک خواست عمومی شود.

وی به موضوع تخریب،‌ تطمیع و وعده‌های خارج از قانون عده‌ای از کاندیداها اشاره کرد و خاطرنشان کرد: عده‌ای همان‌طور که در دوره‌های قبل شاهد بودیم برای کسب رأی، دست به تخریب رقیب خود می‌زنند تا خود را اصلح معرفی کنند، رسانه‌ها باید در این زمینه بسیار جدی ورود کنند و به آگاه‌سازی مردم بپردازند.

گلستانی به ایجاد تفرقه‌های قومی، ‌مذهبی و... عده‌ای با نزدیک شدن به زمان انتخابات خصوصاً انتخابات شوراها اشاره کرد و اظهار داشت: این تفرقه‌گری مغایر امنیت ملی است و رسانه‌ها در این زمینه باید وارد شوند و مردم را آگاه‌ کنند.

وی به حمایت بیگانگان از عده‌ای از کاندیداها پرداخت و ادامه داد: این افراد باید شناسایی شوند که در اینجا باز نقش رسانه‌ها مشخص می‌شود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ترویج و نهادینه کردن هنجارهای انتخاباتی برای برگزاری انتخابات سالم را از وظایف رسانه‌ها دانست و گفت: صحت برگزاری انتخابات برای همه ما محرز است، اتفاقاتی که در سال 88 رخ داد و بازشماری 10 درصد صندوق‌ها موید این موضوع بود، بنابراین این مهم نیز باید برای افکار عمومی تبیین شود.

وی به گسترش ارز‌ش‌های انتخاباتی اشاره کرد و افزود: کسی که مسئولیتی را در هر رده‌ای برعهده می‌گیرد باید نسبت به همه مردم یکسان عمل کند و متعلق به همه باشد، این فرد باید ظرفیت بالایی برای پذیرش مردم داشته باشد که متأسفانه در این زمینه آسیب دیده‌ایم.

گلستانی موضوع قانون‌محوری کاندیداها را مهم خواند و افزود: کسی که خود مجری قانون است اگر به قانون تمکین نکند چه طور پایین‌تر از او از استاندار گرفته تا فرماندار، بخشدار و... باید مطیع قانون باشند! آن‌چه به عنوان قانون در مجلس تصویب می‌شود برای همه لازم‌اجراست، چه دوست داشته باشیم چه نداشته‌ باشیم.

وی وفای‌به‌عهد و امانت‌داری را در همه مشاغل خصوصاً رسانه‌ها کلیدی دانست و افزود: همگه ما باید خدمتگزار باشیم، اگر کسی مسئولیتی دارد باید پاسخگو و نقدپذیر باشد که البته این را در میان مسئولان کمتر شاهد هستیم.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با بیان اینکه در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری کاندیداها حتماً باید صداقت و راستگویی را مبنا قرار دهند، گفت: مطبوعات و رسانه‌های جمعی با احترام به قوانین انتخاباتی نباید به خاطر منافع کاندیداها، پیش از موعد ورود به تبلیغات انتخابات داشته باشند زیرا این امر خلاف قانون است.

وی ترویج ادبیات صادقانه و امیدوار‌کننده در میان مردم را یکی دیگر از وظایف رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف دانست و اظهار کرد: مردم باید با امید و شادابی پای صندوق‌های رأی حاضر شوند.

گلستانی توجه رسانه‌ها را به پرداختن دستاوردهای انقلاب در طول عمرش معطوف کرد و افزود: نباید برخی تهدیدها و ضعف‌های داخلی باعث شود دستاوردهای انقلاب را فراموش کنیم بلکه باید هر روز آنها را در رسانه‌های خود پررنگ‌تر جلوه داده و روح امید را تقویت کنیم.

وی به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اشاره کرد و گفت: فساد اداری در هر کشوری مانع پیشرفت آن کشور است و در مبارزه با این نوع فساد، رسانه‌ها بسیار یاری‌گر خواهند بود.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به موضوعات مختلف از قبیل مبارزه با قاچاق کالا،‌ مشکلات قانون‌های تأمین اجتماعی و صرف یارانه نقدی به نفع تولید خاطرنشان کرد: ما در استان با همکاری سایر دستگاه‌ها و تشکیل بنیاد صیانت از خانواده توانستیم آمار طلاق را 6 درصد کاهش دهیم و از 600 پرونده مرجوعی به این بنیاد 300 پرونده منجر به سازش شد.

وی با بیان اینکه برای رفع آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه باید نگاهی دقیق و موشکافانه بین مسوولان و اصحاب رسانه وجود داشته باشد، گفت: تخریب،‌ تهدید و جار و جنجال هیچکدام در رفع مشکلات اجتماعی مؤثر نیست، ضمن اینکه رسانه‌ها باید مردم را به همدلی و وحدت هدایت کنند.

گلستانی به نقش رسانه‌ها در ترویج اصول و ارزش‌های اخلاقی در جامعه اشاره کرد و خطاب به مجموعه فعالان رسانه در استان اظهار کرد: امیدواریم به کمک شما مدیران و اصحاب رسانه بتوانیم گامی در کاهش آسیب‌های شهر برداریم و انتخاباتی پرشور و سالم در سطح شهر داشته باشیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان