آخرین اخبار

27. فروردين 1396 - 16:59   |   کد مطلب: 27941
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان خبر داد
احتمال بروز بيماري «زنگ زرد گندم» در همدان
مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان گفت: احتمال ورود بیماری «زنگ زرد گندم» به استان همدان وجود دارد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، شهرام پیشه‌ور ظهر امروز در گردهمایی تعاونی‌های تولید روستایی استان همدان با بیان اینکه اتحادیه‌های تعاونی‌های تولید در صورت اتحاد می‌توانند بسیاری از مشکلات بخش کشاورزی استان را حل کنند، اظهار کرد: همه به دنبال تأمین امنیت غذایی و سلامت جامعه هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امسال نمی‌توان مانند سال‌های گذشته با مسئله «داشت» برخورد کرد، ادامه داد: امسال محصولات پاییزه جو و گندم عقب هستند و ریزش سن مادر در مزارع عقب‌تر افتاده است.

مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان همدان بیان کرد: امسال در 746 هکتار از زمین‌های زراعی عملیات مبارزه با سن مادر انجام شده که 21 هزار هکتار نسبت به سال گذشته عقب‌تر هستیم.

وی با اشاره به اینکه امسال فرصت برای مبارزه با آفات و سن کوتاه‌تر شده است، افزود: احتمال ورود بیماری زنگ زرد گندم به استان همدان وجود دارد، پس باید از هم اکنون آمادگی داشت و آموزش‌های لازم را در این زمینه ارائه کرد.

پیشه‌ور با تاکید بر اینکه بیماری زنگ زرد گندم، سریع می‌تواند فراگیر شده و مزارع گندم و جو را از بین ببرد، ادامه داد: بزرگترین ناوگان ادوات سمپاشی را در استان همدان داریم و بیش از 10 هزار دستگاه انواع سمپاش در استان وجود دارد اما شرکت‌ها و تعاونی‌های تولید باید به ادوات سم پاشی مجهز شوند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان