آخرین اخبار

29. فروردين 1396 - 14:42   |   کد مطلب: 27981
استاندار همدان با بيان اينكه نيروهاي مسلح كشور هيچگاه جنگ‌طلب نبوده و نيستند، گفت: به هيچ كشوري اجازه تجاوز نمي‌دهيم.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از برگزیدگان مرحله استانی پرسش مهر ریاست جمهوری با عنوان «خشونت از کجا نشات گرفته و چگونه عده‌ای خشونت را می‌آموزند؟»، اظهار کرد: امنیت، لازمه شکل‌گیری یک حکومت بوده و خشنونت حاصل نا‌امنی و بی‌نظمی است.

وی با بیان اینکه امنیت نیاز استراتژیک بنیادین هر جامعه است، افزود: مهمترین موضوع بعد از امنیت، توجه به معیشت و بهداشت و رفاه است که برای هر جامعه ضروری است.

استاندار همدان با اشاره به اینکه دین ما دین رحمت و رأفت است، گفت: رئیس جمهور در ابتدای به دست گرفتن سکان ریاست جمهوری در سازمان ملل سخنانی را مبنی بر جهان عاری از تروریسم و خشونت علیه بشر مطرح کرد، نتیجه این بیزاری این است که جامعه ایران با خشونت میانه‌ای ندارد.

*جامعه ایران با خشونت میانه‌ای ندارد

وی با اشاره به شعار سال مبنی بر «اقتصاد مقاومتی- تولید و اشتغال»، اجرای برنامه ششم توسعه را نمونه‌ای از اقدامات موفق کشور در حوزه اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: در یک یا دو هفته آینده شاهد آمدن قطار به همدان خواهیم بود.

نیکبخت افتتاح پنج فاز در عسلویه و ارتباطی که در این حوزه با کشورهای همسایه شکل می‌گیرد، افزود: ارتباط با کشورهای همسایه هم نشان از نبود خشونت در کشور ایران است.

وی با تاکید بر اینکه ارتش و نیروهای مسلح کشور بسیار مقتدر و صاحب اقتدار نظامی، تسلیحاتی، عقیدتی و مردمی هستند و هیچگاه جنگ‌طلب نبودند، خاطر نشان کرد: به هیچ کشوری اجازه تجاوز نمی‌دهیم که حاصل این تفکر در مردمی بودن ارتش و نیروهای مسلح نهفته است.

استاندار همدان اظهار کرد: اگر در کشور به صورت توأمان انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری برگزار می‌شود، نشان از امنیت و آرامش در آن دارد.

*کسانی در کشور از خشونت بدشان نمی‌آید

نیکبخت گفت: کسانی هم اگر خواستند در کشور خشونت ایجاد کنند که بودند و هستند زیرا از خشونت بدشان نمی‌آید و می‌خواهند از فضای گل‌آلود ماهی بگیرند، مردم و نظام آنها را نپذیرفتند.

وی با اشاره به دعوت مردم به انتخابات و شرکت بیش از پیش آحاد مردم در آن، گفت: شرکت در انتخابات یعنی تداوم آرامش و امنیت در کشور که افراد با شرکت خود نشان می‌دهند که می‌خواهند امنیت داشته باشند.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه خشونت یعنی نابودی و بیزاری جستن از زندگی، ادامه داد: عوامل خشونت باید شناسایی و خشکانده شوند زیرا از این طریق می‌توان از جنگ‌هایی که در حال وقوع است جلوگیری کرد.

وی تروریسم را مولود غرب و ناشی از خشونت آنها دانست و با تاکید بر اینکه در کنار آموزش‌هایی که به نوجوانان و نونهالان داده می‌شود باید مضرات خشونت در کنار آموزش‌ها بیان شود، گفت: با آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با این مفاهیم، امنیت هر روز افزایش پیدا می‌کند.

استاندار همدان با اشاره به نزدیکی انتخابات ، افزود: باید خانواده‌ها را به شرکت در این امر سرنوشت‌ساز دعوت کرد تا یک رأی هوشمندانه از صندوق‌ها خارج شود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش در آگاهی‌بخشیدن افکار عمومی جامعه اثرگذار است، یادآور شد: همه روسای جمهور کشور درس‌آموخته آموزش و پرورش بوده و پرورش یافته این مکان مقدس هستند.

انتهای پیان/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان