آخرین اخبار

31. فروردين 1396 - 17:51   |   کد مطلب: 28007
رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز همدان با بيان اينكه میزان تعهدی که در سال گذشته جشنواره خیرین بر عهده گرفتند 27 میلیارد تومان بود که 67 درصد از این مبلغ محقق شد، گفت: مابقی آن صرف پروژه‌هایی می‌شود که به صورت نیمه کاره باقیمانده و یا در حال احداث هستند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان علی فراهانی بعد از ظهر امروز در جشنواره نوزدهم خیرین مدرسه‌ساز با بیان اینکه  خیرین با زیرکی بهترین گزینه را انتخاب کردند، اظهار کرد: تقرب به خدا و جلب رضایت خدا بهترین گزینه ایست که خیرین آن را بدست آوردند.

وی با بیان اینکه خروجی این راه توسعه و پیشرفت کشور است، افزود: هیچ ثروتی بالاتر از دانایی و هیچ فقری بدتر از نادانی نیست و خیرین مدرسه‌ساز با دانایی خود به این مهم دست یافته‌اند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز همدان تعداد خیرینی که در سطح استان فعالیت داشتند را بیش از 700 نفر  دانست و گفت: این افراد در زمینه ساخت مدرسه، پرداخت وجوه نقدی و اهداء تجهیزات آموزش و پرورش ما را در این امر مهم یاری رساندند.

وی با اشاره اینکه از ابتدای سال 77 تا پایان سال 95 میزان نقدینگی که توسط خیرین تأمین شده بالغ بر 105 میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: بخشی از این هزینه‌ها به صورت خرید تجهیزات و بخشی برای احداث پروژه‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

فراهانی با اشاره به اینکه 245 پروژه تاکنون در این بخش به سرانجام رسیده است، یادآور شد: تعداد یک هزار و 468 کلاس درس با زیربنای 172 هزار متر مربع، مجموع خدمات خیرین در بخش مدرسه‌سازی است.

وی با اشاره به جشنواره هجدهم در سال گذشته، گفت: میزان تعهدی که در آن جشنواره خیرین بر عهده گرفتند 27 میلیارد تومان بود که 67 درصد از این مبلغ محقق شد و مابقی آن صرف پروژه‌هایی می‌شود که به صورت نیمه کاره باقیمانده و یا در حال احداث هستند.

رئیس مجمع خیرین مدرسه‌ساز همدان با تأکید بر اینکه جشنواره در تمام 19 منطقه آموزش و پرورش در سطح استان برگزار می‌شود، اظهار کرد: در جشنواره استانی امروز تمام خیرین سطح استان حضور دارند.

وی با بیان این نکته که مدرسه‌سازی نوعی باقیات و صالحات است، افزود: کسانی که در این کار خیر وارد می‌شوند دست به کار بزرگ و ارزشمندی می‌زنند که رضایت خداوند در آن نهفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان در این مراسم با بیان اینکه رشد و پیشرفت هر جامعه در گرو خدماتی است که آموزش و پرورش به دانش آموزان ارائه می‌دهد، اظهار کرد: انسان‌های متعالی به تعالی می‌اندیشند.

وی با اشاره به اینکه تعالی هر انسان ریشه در آگاهی فرد دارد، افزود: خیرین افسران مبارزه با جهل هستند که با تشخیص درست خیر دنیا و آخرت را برای خود خریده‌اند و از عواملی که باعث سقوط انسان می‌شود به دور مانده‌اند.

خزاعی با تأکید بر اینکه خیرین از خود گذشتند تا به دیگران بپردازند، خاطرنشان کرد: در این شرایط است که انسان به تعالی می‌رسد و کار خیرین جزو آثار ما تأخر است.

وی با اشاره به اینکه تا هر زمانی انسان‌ها از منافع خیرین یعنی همان مدرسه‌سازی، بهره‌مند شوند ثواب و حسنه برای آنها نوشته می‌شود، گفت: انسان به طور کلی میل به جاودانگی دارد و کسانی که در مسیر تعالی قرار می‌گیرد راه خوبی را طی کرده که رو به روشنایی دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان با تأکید بر اینکه تا زمانی که انسان حرکت نکند برکت بر او نازل نمی‌شود، اظهار کرد: امروز هر لبخندی که بر لبان دانش‌آموزی نشسته شود ثواب آن به خیرین می‌رسد که در نهایت رضایت خداوند در آن است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان