آخرین اخبار

31. فروردين 1396 - 18:42   |   کد مطلب: 28008
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد
فعاليت 12 شركت دانش بنيان در دانشگاه علوم پزشكي همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در دانشگاه علوم پزشکی 12 شرکت دانش بنیان فعالیت دارند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حبیب الله موسوی بهار ظهر امروز در همایش کشوری مشارکت بخش خصوصی در توسعه آموزش عالی علوم پزشکی با بیان اینکه موضوع تحول در حوزه آموزش علوم پزشکی یکی از مراحل اولیه طرح تحول سلامت بود، اظهار کرد: در این راستا برنامه‌های جالب و راه گشایی تدوین شده و بخشی از برنامه‌‌ها به منصه ظهور رسیده است.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات انجام شده موضوع مشارکت بخش خصوصی برای توسعه آموزش بود، افزود: در جلسات منعقد شده برای طرح تحول نظام سلامت موضوع استفاده از بخش خصوصی مطرح شد و یکی از مطرح کننده‌ها دانشگاه علوم پزشکی همدان بود که با پیگیری‌ها و حمایت‌ها به عنوان نخستین دانشگاه در علوم پزشکی همدان اجرا شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه با همکاری موسسه مهدیه همدان آموزش تخصصی رادیوتراپی در مرکز مهدیه با تولیت دانشگاه علوم پزشکی انجام شد، تصریح کرد: ایران با نیروی انسانی مهارتی خود ظرفیت و قابلیت آموزش دادن به نیروی انسانی منطقه و کشور‌های اطراف را دارد.

وی با اشاره به اینکه در راستای اقتصاد مقاومتی و با توجه به نامگذاری امسال به نام اقتصاد مقاومتی، اشتغال و تولید باید مشخص شود که  ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی در دانشگاه‌ها و به خصوص دانشگاه علوم پزشکی چیست، خاطرنشان کرد: دانشگاه‌های علوم پزشکی در توریسم سلامت، می‌تواند کار کنند و این موضوع یک اقتصاد مقاومتی برای کسب ثروت است که علاوه بر ثروت، توسعه فرهنگ کشور، گردشگری و ... ایجاد می‌کند.

موسوی بهار با اشاره به اینکه تبدیل تحقیقات به فناوری و فناوری به ثروت از راه شرکت‌های دانش بنیان محقق می‌شود، افزود: در این راستا اقداماتی انجام شده و در دانشگاه علوم پزشکی 12 شرکت دانش بنیان فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش از راه فروش علم می‌توان ثروت ایجاد کرد، ادامه داد: یکی از راه های فروش علم جذب دانشجوی خارجی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه جذب دانشجوی خارجی برای دانشگاه‌ها راهکار اساسی برای ادامه حیات آنها است، تاکید کرد: امیدواریم برای پاییز امسال تعداد قابل توجهی دانشجوی خارجی جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه سرمایه‌های ملی دیگر وجود ندارد که برای آموزش بتوان هزینه کرد، افزود: سرمایه‌های ملی باید برای اقدامات عمرانی کشور هزینه شود و دانشگاه باید خود پول مورد نیازش را تامین کند.

موسوی‌بهار با اشاره به اینکه بسیاری از مراکز علوم پزشکی توانایی آموزش دارند، بیان کرد: با همت مضاعف، کار مضاعف، همدلی و فکر می‌توانیم آینده فرزندان خود را بسازیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان