آخرین اخبار

31. فروردين 1396 - 16:00   |   کد مطلب: 28009
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی اعلام کرد
خسارت 247 هزار و 239 هكتار از اراضي كشاورزي همدان
رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: در سال گذشته 247 هزار و 239 هکتار از سطوح کشاورزی در استان همدان خسارت دیدند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، احمد ظفری ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه از نیمه دوم آبان ماه سال گذشته پیگیر امور مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی آغاز شده است، اظهار کرد: فعالیت‌های انجام شده در ابتدای تشکیل این اداره موضوع کارگروه‌ها بود.

وی با اشاره به اینکه کارگروهی متشکل از معاونت‌های تخصصی و مدیریت‌ها در سازمان ایجاد شد، ادامه داد: چهار گروه مدیریت بحران فنی و تخصصی در چهار حوزه معاونت تولید گیاهی، مدیر حفظ نباتات، دامپزشکی استان و اداره کل منابع طبیعی فعالیت می‌کنند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی همدان با اشاره به اینکه کارگروه در شهرستان‌های استان فعال شده است، بیان کرد: این کارگروه با حضور ادارات تخصصی، بانک کشاورزی، صندوق کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و اداره غله و امور عشایری فعالیت دارد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته 27 کارگروه فرعی و تخصصی با 114 مصوبه تشکیل شد، افزود: مخاطرات بخش کشاورزی شامل سرمازدگی، آتش سوزی، کنترل آفات، بیماری‌های آفات نباتی و... است.

ظفری با اشاره به اینکه اقداماتی از جمله پیش بینی، پیشگیری، مقابله با حوادث و بازسازی انجام شده است، اضافه کرد: یک هزار و 540 نسخه در حوزه پیش بینی بروشور توزیع شده است.

وی با اشاره به اینکه 16 هزار مورد پیامک برای بهره‌برداران بخش کشاورزی در راستای اطلاع رسانی ارسال شد، افزود: در سال 94 کل سطح بیمه استان 116 هزار هکتار بوده که در سال گذشته به 227 هزار هکتار و 252 هکتار رسیده و تقریباً 30 درصد سطح زیر کشت محصول استان را به خود اختصاص می‌دهد.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی استان با بیان اینکه تاکنون 3 میلیارد و 700 میلیون تومان به کشاورزان کمک شده است، بیان کرد: پرداخت خسارت به بیمه شدگان در سال گذشته در بخش دام و زراعت 693 میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به اینکه خسارت وارده به بخش کشاورزی در بخش‌های مختلف از ابتدای فروردین تا اسفند 95 در استان 272 میلیارد  و 365 میلیون و 450 هزار تومان خسارت بوده است، تصریح کرد:  این رقم 4.9 دهم درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی می‌شود.

ظفری با اشاره به اینکه در استان در سال گذشته 247 هزار و 239 هکتار از سطوح کشاورزی در استان همدان خسارت دیدند، ادامه داد: اولویت‌بندی بین مخاطرات انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سرمازدگی 180 میلیارد و 868 میلیون و 800 هزار تومان معادل 66.4 دهم درصد به بخش کشاورزی استان همدان خسارت زده است، بیان کرد: بارندگی‌ها 19.8 دهم درصد برابر 53 میلیارد و 991 میلیون تومان در استان خسارت وارد کرده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی با اشاره به اینکه طوفان به برخی سازه‌ها آسیب وارد کرده و بخشی از آسیب هم ناشی از گرد و غبار بوده است، افزود: در این خصوص 10.2 درصد برابر 27 میلیارد و 909 میلیون تومان خسارت وارد شده است.

وی با اشاره به اینکه بیماری وی‌اچ‌اس در استان باعث شده 80 هزار میلیون ریال معادل 2.9 دهم خسارت وارد شود، یادآور شد:  آتش سوزی 59 صدم درصد خسارت را به خود اختصاص داده است.

ظفری با اشاره به اینکه خسارت برق گرفتگی یک مورد شامل 32 میلیون تومان بوده است، افزود: دو نوع خسارت وجود دارد نخست عوامل قهری و دیگری خسارات آفات است.

وی با بیان اینکه سال گذشته در حوزه کشاورزی خساراتی که در بخش کشاورزی رخ داده 559 میلیارد تومان بوده که معادل 10 درصد ارزش افزوده بخش کشاورزی می‌شود، افزود: فروردین ماه سال گذشته 16 میلیارد تومان خسارت سرمازدگی در استان همدان بوده است.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی همدان با بیان اینکه در سال جاری تاکنون سیل در ملایر یک تخریب اسطبل دامداری داشته، افزود: به یک دام‌داری 60 متر مربعی با 30 راس دام42  میلیون و 600 هزار تومان خسارت وارد شده است.

وی با بیان اینکه سیل در اسدآباد 600 میلون تومان خسارت زده است، بیان کرد: در همدان نیز سیل به 63 هکتار از اراضی کشاورزی 600 میلیون تومان خسارت وارد کرده است.

ظفری با بیان اینکه در بهمن ماه سال گذشته 10 میلیارد و 700 میلیون تومان خسارت برف به بخش کشاورزی وارد شد، افزود: 18 واحد گلخانه‌ای و 10 مرغداری در تویسرکان، ملایر و همدان نیز تخریب شدند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان