آخرین اخبار

7. ارديبهشت 1396 - 19:12   |   کد مطلب: 28138
استاندار همدان گفت: دانشنامه‌ای ۱۲۰ جلدی برای معرفی اندیشمندان استان همدان در دست تهیه است.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، محمدناصر نیکبخت بعدازظهر پنج شنبه در آئین نکوداشت آیت الله احمدی در همدان بابیان اینکه تاریخ همدان و همدان به درازای تاریخ خود بزرگانی دارد که در سطح دنیا و جهان، نام آور هستند، گفت: این امر افتخاری برای این سرزمین پر برکت است.

وی بابیان اینکه دانشنامه ای ۱۲۰ جلدی برای معرفی اندیشمندان استان همدان در دست تهیه است که ۴۰ جلد از آن آماده شده است، گفت: امیدوارم اردیبهشت مفاخر استمرار یابد و پایدار بماند.

استاندار همدان بابیان اینکه چنانچه بزرگانی که در نظر داریم بپذیرند برای نکوداشت آیت الله نوری همدانی با کسب اجازه از وی و آیت الله محمدی امام جمعه همدان برنامه ای خواهیم داشت، گفت: جایی را سراغ ندارم که عظمت و سربلندی و مفاخر و علمای همدان را داشته باشد بنابرین تکلیف ما سنگین تر است.

وی بابیان اینکه بوعلی سینا همه جا می رود اما در نهایت همدان را انتخاب می کند، گفت: همدان از دل خود افراد های بزرگی را پرورش می دهد کمااینکه آیت الله احمدی یک فرد عادی نیست.

نیکبخت بابیان اینکه آیت الله احمدی طلبه ای است که وضعیت مالی مناسبی ندارد اما کشش عشقی او را به محضر علامه طباطبایی می برد و کار می کند، گفت: جوانان و نسل آینده بدانند که با کار، تلاش و دلسوزی به تمام خواسته ها می توان رسید.

استاندار همدان بابیان اینکه آیت الله احمدی به ما آموخت که باید سخت کار کرد، گفت: باید کار سخت کرد تا افتخار انتشار المیزان، ترجمه المیزان به زبان انگلیسی و انتشار هزاران جلد کتاب را با حفظ اخلاق داشته باشیم.

وی بااشاره به اینکه این انسان باید وجودش از عشق به دیگران پر باشد یا نور الهی درضمیر وی باشد، گفت: این نکوداشت پیامی به دنیای فرهنگ دوست امروز است که همدان همچنان تاریخ زنده و بزرگانی دارد که پایان ناپذیر هستند.

وی گفت: امیدوارم بتوانیم حق مطلب را درباره برگزیدگان و مفاخر و بزرگان ادا و انجام وظیفه کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان