آخرین اخبار

10. ارديبهشت 1396 - 10:54   |   کد مطلب: 28190
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهار خبر داد
کشف یک اثر تاریخی در ارتفاعات شهر بهار
رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهار از کشف یک اثر تاریخی در یکی از ارتفاعات شهر بهار خبر داد و گفت: این آثار مربوط به نقوش شکار بر روی صخره است که مربوط به یکی از دوره‌های تاریخی است. رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بهار از کشف یک اثر تاریخی در یکی از ارتفاعات شهر بهار خبر داد و گفت: این آثار مربوط به نقوش شکار بر روی صخره است که مربوط به یکی از دوره‌های تاریخی است.

به گزارش رودآور؛ مصطفی پاشایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، از کشف یک اثر تاریخی در یکی از ارتفاعات شهر بهار خبر داد و اظهار کرد: این آثار مربوط به نقوش شکار بر روی صخره است که مربوط به یکی از دوره‌های تاریخی است.

وی تصریح کرد: نقوش کنده کاری شده بر روی صخره‌ها شامل تصاویر انسان و حیوانات سوارکار و اهلی‌ کردن حیوانات است، که قدمت این آثار حدوداً سه تا پنج هزار سال است.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بهار بیان کرد: اینکه این آثار تاریخی است، صحیح است اما کارشناسان میراث فرهنگی در حال بررسی آن هستند که این آثار مربوط به چه دوره‌ای از تاریخ و به زودی این مسئله اعلام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه این آثار از طریق اداره منابع طبیعی اطلاع داده شده است، گفت: به لحاظ مسائل حفاظتی هنوز نمی‌توان آدرس مشخصی از این آثار در اختیار گذاشت.

پاشایی خاطرنشان کرد: تعیین دوره‌های تاریخی آثار مکشوفه باید از سوی کارشناسان میراث فرهنگی مشخص شود تا بتوان اطلاعات دقیق‌تری در اختیار مردم قرار داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان