آخرین اخبار

11. ارديبهشت 1396 - 0:06   |   کد مطلب: 28212
وزير سابق نفت با اشاره به اينكه دولت بيش از يكصد قول اقتصادي داد اما عملي نكرد، خطاب به دولتي‌ها گفت: مشكلي نيست! بالاخره سن‌تان بالاست يادتان مي‌رود.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از ملایر، رستم قاسمی عصر امروز در جمع مردم ملایر با بیان اینکه تفکری که امروز می‌گوید «ما نمی‌توانیم» باب شده است اما در اصل تفکر «ما می‌توانیم» اثبات حرف امام(ره) بود که توسط انقلابیون انجام شد، اظهار کرد: این تفکر باعث شد که بسیاری از کارهای ناشدنی توسط فرزندان همین کشور انجام شود.

وی گفت: بعد از دوران بازسازی و سازندگی که باید مدار اقتصاد کشور به سمت پیشرفت می‌گرفت فاصله طبقاتی شکل گرفت.

وزیر سابق نفت ادامه داد: کسانی که در دوران سازندگی به عدالت اجتماعی قائل نبودند به سمت اشرافی‌‌گری قدم برداشتند تا در ادوار مختلف این دروغ بزرگ را برای خوش‌آمد دشمن اثبات کنند که دین کارآیی ندارد، اما انقلابیون با این تفکر به مقابله برخاستند.

وی با بیان اینکه امروز جنگ بر سر «ما می‌توانیم» و «یا نمی‌توانیم» است، خطاب به دولت یازدهم گفت: قرار شد اقتصادی بسازیر که دیگر به 45 هزاز تومان یارانه احتیاجی نباشد؟ مردم با قطار به کربلا بروند! 4 هزار شغل ایجاد کنید! اما خبری نشد.

قاسمی با اشاره به اینکه بیش از یکصد قول اقتصادی دادید اما عملی نکردید، خطاب به دولتی‌ها گفت: مشکلی نیست! بالاخره سن‌تان بالاست یادتان می‌رود.

وی با بیان اینکه تفکر «ما می‌توانیم» ایستادگی و قدرت را برای ما به همراه دارد افزود: هر جا که گفتیم نمی‌شود و نمی‌توانیم؛ ذلت و وادادگی به همراه داشت.

وزیر سابق نفت ادامه داد: برخی بعد از جنگ هشت ساله، راه را برای خارجی‌ها باز کردند، حتی خودشان چمدان‌هایشان را بسته و به فرودگاه رفتند و می‌گفتند خارجی‌ها باید کشور ما را بسازند؛ آنها باید بیایند برای ما جاده و اتوبان و سد درست کنند که این همان تفکر «ما نمی‌توانیم» بود.

*هر جا جمله «ما نمی‌توانیم» مطرح شد، انقلاب ما ضربه خورد

وی با اشاره به ساخت سد کرخه توسط فرزندان دلیر این مرز و بوم گفت: هر جا جمله «ما نمی‌توانیم» مطرح شد، انقلاب ما ضربه خورد.

قاسمی افزود: هر جایی که دشمن با همراهی برخی افراد از داخل خواست این طور القا کند که دین کارایی ندارد؛ این انقلابیون بودند که جلوی دشمن را گرفتند.

وی با بیان اینکه دشمن باورش نشد که بسیاری از کارهایی که امروز در کشور انجام شده را خودمان انجام داده‌ایم، بیان کرد: وقتی طرح‌ها یکی پس از دیگری در کشور ساخته و نتیجه دارد دشمنان و غرب متحد شدند تا کشورمان را از طریق تحریم از پای درآورده و در این زمینه با تصویب کنگره آمریکا تحریم‌هایی که به قول خودشان تحریم‌های فلج‌کننده بود را علیه ما اعمال کردند.

وزیر سابق نفت با اشاره به اینکه دشمن بانک‌های ما را تحریم کرده بود اما با مقاومت بسیار بزرگ مردم ما مواجه شد، اظهار داشت: رئیس‌جمهور آمریکا دو سال و نیم بعد اذعان کرد که ایران از تحریم‌ها صدمه ندید و تحریم‌ها اثری بر مردم این کشور نداشت.

*گوش مردم پر از حرف است و جیب‌هایشان خالی

وی به وابستگی شدید صنعت نفت ایران به خارجی‌ها اشاره کرد و تصریح کرد: پس از وضع تحریم‌ها بسیاری از پیمانکاران خارجی صنعت نفت را رها کردند و عده‌ای گفتند امکان ندارد ایران
 از تحریم‌های سخت عبور کند! اما چنین نشد.

قاسمی گفت: پروژه‌هایی که در داخل کشور افتتاح می‌شوند محصول توان جوانان این مرز و بوم هستند و ما نباید دوباره به دنبال خارجی‌ها باشیم و به سر خط بازگردیم.

وی با انتقاد از عملکرد دولت خطاب به آنها گفت: شاید بد نباشد یک بار دیگر قول‌هایی را که دادید مطالعه کنید! کی می‌خواهید آن را عملی کنید؟ آیا چهار سال دیگر می‌خواهید آن را عملی کنید؟ شما ناتوان از اجرا بودید و مردم گوششان از حرف پر است.

وزیر سابق نفت اضافه کرد: امروز محصول پتروشیمی ما خام صادر می‌شود؛ آیا نمی‌شود همین خام‌فروشی را در کشور فرآوری کرده و از طریق آن هزاران شغل ایجاد کرد؟

قاسمی اضافه کرد: در هشت سال و در زمان هدفمندی یارانه ها بنزین 100 تومان و 400 تومان بود، ببنید امروز چقدر است؟ پول آب و برق و گاز چقدر شده است؟ چرا یارانه‌ها همان 45 هزار تومان باقی مانده است؟!

وی با اشاره به اینکه کشور ما  از نظر ذخایر و منابع در دنیا بی‌نظیر و منحصر به‌ فرد است  گفت: با این وجود چرا صنعت و بسیاری از کارخانه‌های ما تعطیل شده و کارخانه فقیرسازی سه شیفته فعال است.

*4 میلیون مسکن مهر با چسب ایجاد شد که می‌گویید دولت قبلی کار نکرد؟

وزیر سابق نفت گفت: دیگر با حرف و شعار بیشتر از این نمی‌شود کار کرد؛ گوش مردم پر از حرف است و جیب‌هایشان خالی؛ خودتان ببینید یک‌هزار و 400 روز از وعده‌های صد روزه‌ شما گذشته است.

وی خطاب به دولتی‌ها اظهار داشت: چرا می‌گویید دولت قبل هیچ کاری نکرد؟ نگویید حتی یک شغل هم در دولت قبل ایجاد نشد! پس 4 میلیون مسکن مهر با چسب ایجاد شد؟

قاسمی ساخت هزاران کیلومتر راه، ساخت صدها ورزشگاه، رفع مشکلات روستایی، هزاران طرح و پروژه و... را از خدمات دولت‎های نهم و دهم دانست و گفت: همه اینها خودشان شغل ایجاد کرد.

وی جدال امروز را بین ناکارآمدی و کارآمدی برشمرد و افزود: اشرافی‌گری امروز کجاست؟ چه کسانی امروز هزاران میلیارد سرمایه‌ دارند؟

وزیر سابق نفت ادامه داد: «تفکر نمی‌توانیم» همان چیزی است که امروز برخی مطرح می‌کنند که نمی‌شود شغل ایجاد کرد که باید گفت ایجاد سالانه یک‌میلیون شغل  جزء برنامه ششم  است و برنامه ششم توسعه در همین دولت و مجلس تصویب‌ شده است؛ چگونه برخی می‌گویند که نمی‌شود 5 میلیون شغل ایجاد کرد!

وی با اشاره به اشتغال 110 هزار نفر در سال 92 در پارس جنوبی یادآور شد: در حال حاضر در همین پارس جنوبی شاهد کاهش  60 هزار شغل بوده‌ایم.

قاسمی در ادامه گفت: در دولت قبل مذاکرات آغاز شد اما امروز هنوز چک وعده‌های برجام نقد نشده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بروید مذاکره کنید تا  بدعهدی آمریکا اثبات شود و اینها همه برای ما تجربه است؛ اضافه کرد: هر جا که ذلت را پذیرفتیم خیلی چیزها را از دست دادیم و هر کجا با اقتدار ایستادیم آنجا عزت به دست آوردیم.

*دیپلماسی نباید التماسی باشد

وزیر سابق نفت با اشاره به برخی اقدامات خودسرانه در اشغال سفارت عربستان تصریح کرد: شما  اقدامات آل سعود علیه ایران را نمی‌بینند! اگر سخنان مقتدرانه رهبری در برابر آنها نبود حتی آنها جنازه شهدا را به ما نمی‌دادند.

قاسمی دیپلماسی مورد نیاز کشور را اقتداری دانست و تأکید کرد: دیپلماسی نباید التماسی باشد.

وی با بیان ابنکه امروز کشور ما از نظر قدرت نظامی و اقتدار حرف اول را در منطقه می‌زند، گفت: همه اینها با تفکر «ما می‌توانیم» به دست آمده  است.

وزیر سابق نفت اضافه کرد: امروز به قول خودتان می‌گویید تحریم‌ها برداشته شده است، ما از مردم سوال می‌کنیم که آیا گشایشی در زندگی و معیشت مردم ایجاد شده است؟ آیا زندگی مردم با قبل از برداشتن تحریم ها تفاوتی پیدا کرده  است؟

وی با بیان اینکه مردم باید برای انتخاب رئیس جمهور آینده کشور با آگاهی و بصیرت  فرد مورد نظرشان را انتخاب کنند افزود: بروید تحقیق کنید، باید فردی را انتخاب کرد که درد مردم را بداند؛ انسانی که ثرتمند است درد مردم را نمی‌فهمد.

قاسمی گفت: درد مردم را کسی می‌داند که درد کشیده باشد، در خانه‎ای زندگی کند که مردم دیگر زندگی می‌کنند نه کسی که در خانه‌ یک‌هزار متری در شمال تهران زندگی می‌کند.

*گلوگاه‌های فساد بسته نشده است

وی اضافه کرد: مردم حتما درست تصمیم می‌گیرند، مردم در این چهار سال وضعیت را دیده‌اند و باید گفت امروز شرایط فرهنگی و اجتماعی خوبی نداریم.

وزیر سابق نفت بیکاری را مهم‌ترین معضل کشور دانست و تصریح کرد: بسیاری از طلاق‌ها، آسیب‌های اجتماعی و بالا رفتن سن ازدواج به دلیل همین بیکاری و ناتوانی مردم در وضعیت معیشت است.

وی گفت: چرا امروز طلاق‌ها در کشور بالا رفته چرا باید سن ازدواج بالا برود و آمار ازدواج به شدت کاهش پیدا کند.

 قاسمی با بیان اینکه امروز جنگ کشور ما جنگ بیکاری است، تصریح کرد:  امروز چرا در کشور فساد داریم؟ دلیل آن این است که در کشور گلوگاه‌های فساد بسته نشده است، باید گلوگاه‌های فساد را حذف کنیم تا شاهد فسادهایی که امروز در کشور وجود دارد نباشیم.

وی گفت: باید کسی را انتخاب کرد که دلسوز مردم باشد و صادقانه حرف بزند که امیدواریم مردم ما با انتخاب درست خود در 29 اردیبهشت ماه به همه این ناکارآمدی‌ها پایان دهند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان