آخرین اخبار

12. ارديبهشت 1396 - 17:23   |   کد مطلب: 28231
سرمایه‌گذار طرح توسعه غار علیصدر گفت: عملکرد مديران استاني باعث شده اذهان عمومی نسبت به تمام مسؤولان اجرایی و دولت بدبین شود و ديري نخواهد پاييد كه در روزهاي آتي و در انتخابات پيش رو دولتي ديگر را براي رفع مشكلات برگزينند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، به دنبال انتشار گفت‌وگویی با مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر و انعکاس نظرات وی در خصوص پروژه‌های توسعه غار علیصدر، مدیرعامل شرکت دیاکوکیاسازه پاسخی با این عنوان که حمیدرضا یاری اظهاراتی غیر واقع در خصوص سرمایه‌گذاری پیرامون غار و طرح‌ توسعه آن داشته که مستقیماً به این شرکت به عنوان سرمایه‌گذار طرف پروژه طرح توسعه غارعلیصدر مربوط می‌شود.

متن این پاسخ به این شرح است:

مدیرعامل غارعلیصدر متاسفانه در خلال اظهاراتش در خصوص طرح‌های توسعه غارعلیصدر در سخنانی خلاف واقع بیان کرده «متاسفانه شرکتی که قرار بود در این مجموعه سرمایه‌گذاری کند، نتوانست تضمین‌های مالی لازم را فراهم کند». در این زمینه باید گفت در کشور ما، در تمامی ادوار، این دولت بوده که تضمین بخش خصوصی را عهده‌دار است، چراکه بخش خصوصی ثابت کرده با توان و افکار مدیریتی و اجرایی مدون توانسته در عرصه‌های مختلف اقتصادی و اشتغالزایی و تولید و کارآفرینی در توسعه همه جانبه کشور نقش آفرینی کند و البته در برخی موارد برخورد ناصحیح و یا احیاناً غیرقانونی برخی مدیران با بخش خصوصی و کارآفرینان مانع از توسعه شده است.

گاه برخی مدیران با فکری محدود و ذهنی بسته در نظر دارند توسعه را همچنان در چنبره نگاهی محدود قرار دهند که نه تنها پیشرفتی حاصل نشده بلکه باعث عقب‌رفت منطقه نیز شده است. این طیف از مدیران در قبال فعالان بخش خصوصی و کارآفرینان هیچگاه حرفی برای گفتن ندارند چرا که کارآفرینان و فعالان بخش خصوصی با اندیشه‌های مثبت و تفکرات خلاقانه خود همواره راه‌های سخت و دشوار را پیموده‌اند درحالی که همواره با مشکلات متعدد روبرو بوده‌اند اما با عملگرایی، تحقق اهداف والای خود را اثبات کرده‌اند.

سرمایه‌گذار به دلیل توجه به حفظ سرمایه‌ خود هیچگاه به تفکرات واهی و ذهن‌های مخرب و محدود بهایی نداده و همچنان به تحقق اهداف خود می‌اندیشد. به همین منظور همواره با برنامه‌‌ مدون اقتصادی، نیازسنجی، امکان سنجی، نفرسنجی و البته برنامه‌ریزی زمانی و مکانی اقدام به سرمایه‌گذاری می‌کند.

پروژه گردشگری علیصدر و پروژه‌های دیگر دراستان همدان نیز یکی از همین برنامه‌های اجرایی بلند مدت این شرکت بوده که قطعاً تمام زوایای مرحله‌ای آنها بررسی شده و با عنایت به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی و ایجاد اشتغال ورود کرده و در ابتدای امر نیز با پذیرش اولیه و آغوش باز مدیران ارشد استان در تیرماه 93 مذاکرات خود را با مدیران رده سومی آغاز کرده و پس از بررسی اساسنامه و احراز صلاحیت مدیران مربوطه تفاهماتی امضا شد. قطعاً این مدیران بررسی‌های همه جانبه خود در خصوص این شرکت را انجام داده و سپس اقدام به امضای تفاهم نامه با این شرکت داشته‌اند که اگر غیر از این بوده اقدام غیرقانونی، غیراخلاقی وغیر تخصصی را انجام داده‌اند که به تبع آن الزاماتی را برای شرکت به وجود آورده‌اند. در تفاهمات منعقده بین مدیران و شرکت تعهداتی برای اینجانب ایجاد شده و نیز متقابلاً تعهداتی را بر عهده گرفته‌اند.

بر این اساس شرکت به تمام تعهداتی که در تفاهم‌نامه فی میابین منعقد شده عمل کرده، اما متاسفانه شرکت سیاحتی علیصدر نه تنها کوچکترین تعهد خود را عملیاتی نکرده بلکه شروع به تشویش اذهان و انتشار شایعه و مطالب خلاف واقع کرده و حتی در جایی که مدیران ارشد استانی برتفاهمات به عمل آمده شرکت با استان صحه گذاشته و در رسانه‌های استانی بارها موافقت خود را اعلام نموده‌اند، بازهم مطالبی خلاف واقع منتشر شده تا جایی که مدیرعامل شرکت سیاحتی علیصدر در تریبون‌های متعدد و احتمالاً بدون مشورت مدیران بالادستی بیان داشته شرکت سرمایه‌گذار نتوانسته تضمین لازم را برای سرمایه‌گذاری در پروژه فراهم کند. متاسفانه در این ارتباط نیز هیچیک از مسئولان ارشد نیز در این خصوص عکس‌العملی نشان نداده و پاسخی به این اظهارات برخلاف تفاهمات نداده‌اند.

آیا سه سال زمان برای عقد چنین قراردادی در استان کافی نبوده است؟ آیا این منش مدیران در سنگ‌اندازی مقابل سرمایه‌گذار جزء همان پنجره واحد و دریافت مجوز یک ماهه است؟ چگونه است هیچ اتفاقی در جهت عملی شدن توافقات فی مابین از سوی دولت صورت نگرفته است؟ به نظر می‌رسد در برخی حیطه‌های مدیریت استانی رسم بر شعار و وعده‌های پوچ و بی‌اساس است. با در نظر گرفتن جمیع جهات و اکنون که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هستیم، امید است با سفر ریاست جمهوری به استان همدان در تحقق مصوبات دولت نسبت به تشویق و حمایت از بخش خصوصی و کارآفرینان برای یک بار هم که شده در استان همدان این امر به راستی به واقعیت بپیوندد، شاید حداقل رئیس‌جمهور بتواند به شعارهای بی‌نتیجه در استان پایان دهد، البته امیدی به آن هم نیست، چراکه تاکنون مردم شاهد عملکرد خلاف نظر به ظاهر مثبت رئیس‌جمهور در حمایت از بخش خصوصی از سوی مدیران استانی بوده‌اند که باعث شده اذهان عمومی نسبت به تمام مسوولان اجرایی و دولت بدبین شود و دیری نخواهد بود که در روزهای آتی و در انتخابات پیش رو دولتی دیگر را برای رفع مشکلات برگزینند.

علیمراد رستمی‌کیا، مدیرعامل شرکت دیاکو کیا ‌سازه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان