آخرین اخبار

16. ارديبهشت 1396 - 22:30   |   کد مطلب: 28297
مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام گفت: یکی از اقدامات دولت اين بود که در زمینه ایجاد اشتغال دست به آمارسازی زد و در این زمینه معیار اشتغال را پایین آورد و گفت هر کس یک ساعت در هفته کار کند شاغل است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از ملایر محمدحسن ابیانه قدیری امشب در کنفرانس مطبوعاتی و انتخاباتی بسیج دانشجویی در دانشگاه ملایر با اشاره به اینکه دولت در حال حاضر 700 هزار میلیارد تومان بدهی دارد، اظهار کرد: درآمد نفت در سال گذشته 70 هزار میلیارد تومان بوده است.

وی افزود: حتی اگر بخواهیم این بدهی‌ها را نیز مربوط به دولت گذشته بدانیم بیشترین سهم آن مربوط به دولت فعلی است که البته باید گفت بخشی از این میزان بدهی دولت طبیعی است که بابت پرداخت حقوق‌ها صرف شده است، اما اگر دولت، دولت پرخرجی نبود شاید این همه بدهی نداشتیم.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اینکه این دولت بسیار پرخرج و گران کشور را اداره می‌کند، گفت: در دولت شاید شاهد افزایش بخش صادرات بودیم اما پول‌های آن به پول‌های بلوکه شده کشورمان اضافه شده است.

وی با بیان اینکه در زمان تحریم پول‌های بلوکه شده ایران در در خارج باقی ماند و دولت معادل آن را  به ریال، اسکناس چاپ کرد گفت: ما از این پول چاپ شده در کشور استفاده کردیم و اگر تحریم‌ها نیز برداشته شود دیگر ما نمی‌توانیم آن پول‌های بلوکه شده را خرج کنیم به خاطر اینکه آن را از قبل به ریال تبدیل کرده و خرج کرده‌ایم.

قدیری ابیانه با اشاره به اینکه بدهی 700 هزار میلیاردی برای کشور بدهی درشتی است گفت: وقتی کشوری در تحریم به سر می‌برد و در آمد نفتی‌اش پایین آمده و درآمدهایش کاهش یافته؛ باید هزینه‌ها را پایین بیاورد.

وی با بیان اینکه دولت می‌گوید نباید دروغ گفت، اظهار داشت: این در حالی است که آمارهایی را که از خودشان می‌گویند واقعی نیست و آمارهای را هم که از دولت قبل می‌دهند واقعی نیست؛ اینها در آمارسازی هم مردم را نادان فرض کرده‌اند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه اینها نگاه تحقیرآمیز به مردم دارند و در برابر 37 نفری که در حادثه قطار کشته شده‌اند می‌گویند اینها بیمه بوده‌اند نگران نباشید! اضافه کرد: این نگاه، نگاهی نیست که همسو با نظام انقلاب اسلامی باشد.

وی افزود: باید بگویم امروز وضعیت اقتصاد کشور مانند ساختمان پلاسکو است که چند طبقه آن آتش گرفته است و دولت بعدی باید  بیاید و این آتش را خاموش کند.

قدیری‌ابیانه در ادامه با اشاره به فرمایشی از امام راحل گفت: امام فرمودند «مراقب باشید حکومت در دست افراد مرفه و لیبرال نیفتد» اما امروز کشور به دست همین افراد مرفه و لیبرال‌ها افتاده است.

وی با بیان اینکه امروز انتصاب‌ها فامیلی و رابطه‌ای شده، حقوق‌بگیران نجومی را نیز ذخیره نظام می‌دانند و اختلاس‌ها را هم وام معوقه می‌دانند، گفت: اگر در دولت قبل اختلاس بود حداقل دولت شاکی شد و افراد را معرفی کرد؛ اما در دولت امروز می‌گوید ما حقوق‌های نجومی را به قوه قضاییه معرفی نمی‌کنیم و تعدادی هم که معرفی شده‌اند با پیگیری و ورود قوه قضاییه و سپاه بوده است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام می‌گوید: باید دولت عملکردش را بگوید نه اینکه سیاه‌نمایی کند حالا می‌گویند در مناظره‌ها سیاه‌نمایی نکنید، آیا شما در طول چهار سال سیاه‌نمایی نکردید؟

وی در ادامه با اشاره به اینکه ما باید به کسی رأی بدهیم که امین مردم باشد افزود: باید به کسی رأی داد که به  مردم و جوانان این کشور اعتماد داشته باشد، دلش برای مردم بسوزد همه را مانند خانواده خودش بداند از تاخیر ازدواج جوانان ناراحت شود و به دنبال حل مشکلات باشد.

قدیری ابیانه با بیان اینکه امروز ریشه فساد را در بدنه تعدادی از مسوولان دولت داریم گفت: اگر می‌خواهیم با فساد مبارزه کنیم باید  ریشه فساد را بخشکانیم، رانت‌خواری را باید حذف کرد.

وی یادآور شد: امروز بیش از 5 میلیون فارغ‌التحصیل بیکار در کشور داریم باید کشور را از این  وضعیت نجات داد و در این زمینه دولت نیز به تنهایی نمی‌تواند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام اضافه کرد: مردم ما نیز باید دولت را کمک کنند، به اقتصاد کشور واقف باشند جنس خارجی نخرند و با خرید داخلی شوق و کار را برای خود و جوانانشان فراهم کنند.

وی با اشاره به اینکه پرداخت حقوق‌های نجومی در این دولت باعث شد تا دولت مخارجش بالا برود افزود: حالا ما می‌گوییم مشکلی نیست؛ حالا این حقوق‌ها را دادید پس چرا آنها را پس نمی‌گیرید و می‌گویید اینها ذخیره نظام هستند؟

 مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه با افراد حقوق‌بگیر نجومی برخورد نشد افزود: حتی اینها به نوعی نیز تایید شدند مثلا رئیس بانک رفاه و بانک ملت؛ چرا تعیین حقوق‌ها را به خود افراد واگذار کرده‌اید.

وی ادامه داد: به این بهانه که بانک‌هایی که سودآور هستند میزانی از سهم آن سود به عنوان پاداش به مدیران آن باز می‌گردد در حالی که می‌بینیم این بانک سودآور که نبوده‌اند هیچ، بعدا معلوم شده زیان هم کرده و اینها گفته‌اند سودآور بوده است.

قدیری ابیانه تصریح کرد: ما فرض را بر این می‌گذاریم که حالا رئیس جمهور از این امر اطلاع نداشته است، ولی امروز که کشف شده چرا رئیس جمهور می‌آید و می‌گوید ما اینها را به قوه قضاییه معرفی نمی‌کنیم؟!

وی با اشاره به اینکه دولت می‌گوید تورم را در کشور پایین آوردیم گفت: دولت درست می‌گوید تورم در کشور کاهش داشته اما تورم دو نوع است که یکی تورم همراه با افزایش تولید و رشد اقتصادی و در نوع دیگر تورم ناشی از رکود و پایین آمدن قدرت خرید مردم است.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با اشاره به اجرای برجام گفت: رئیس جمهور آن چنان از برجام آفتاب تابانی به تصویر گذاشت که همه کسانی که می‌خواستند سرمایه‌گذاری، ساخت و ساز، خرید و فروش، معامله در بخش‌های مختلف و... داشته باشند دست نگه داشتند و هیچ کاری نکردند و گفتند با اجرای برجام شاهد گشایش خواهیم بود!

وی با بیان اینکه برجام یک خسارت برای مردم بود و دستاوردهای که از آن ادعا شد عملی نشد، اظهار داشت: دولت امیدش را به برجام بسته بود تا با اجرای آن همه مشکلاتش حل شود.

قدیری‌ابیانه تأکید کرد: درست است ما مشکلات زیادی در کشور داریم اما باید گفت 20 درصد از مشکلات ما مربوط به تحریم‌هاست و مابقی آن مشکلات داخلی خود کشور است که باید حل شود.

وی با بیان اینکه در برجام بسیاری از خطوط قرمزی که رهبری تعیین کرده بود رعایت نشد گفت: خیلی مهم است که در طرف مذاکره اهداف و نیات آنها را بشناسیم و ببینیم، چرا که آنها دلسوز ما نیستند.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام با بیان اینکه دستاوردهای ارزشمندی که ما داشتیم باعث شد تا 6 کشور دنیا بیایند و در مقابل ایران بنشیند افزود: آنچه همه چیز بود و آنها خواستند ما در تعهداتمان عملی کردیم، رهبری نیز از قبل به آنها گفته بودند که قدم به قدم جلو بروید.

وی اضافه کرد: تیم مذاکره‌کننده می‌گوید ما در مقابل بدعهدی‌های دشمن از آنها ضمانت گرفتیم و حتی با توجه به قوانین بین‌المللی از آنها شکایت می‌کنیم، اما واقعیت این است که ما به همه چیزی که آنها خواسته بودند عمل کردیم حتی بیشتر از آن نیز عمل کردیم.

قدیری‌ابیانه ادامه داد: آنها به دنبال بهانه هستند ما می‌گوییم به دنبال بمب هسته‌ای نیستیم در حالی که ملاک آنها مشکوک بودن است، کافی است بگویند ما مشکوک هستیم و دوباره به تعهداتشان عمل نکنند، اگر هم ما اجازه ندهیم از تأسیسات هسته‌ای‌مان بازدید کنند می‌گویند این خلاف قوانین ماست.

 وی افزود: روحانی 6 ماه پیش گفت تحریم‌ها حل شده و امروز می‌گوید ما تازه کاشته‌ایم! یک عده کودک آمده‌اند در باغ می‌گویند سیب و گلابی می‌خواهیم.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام خطاب به رئیس جمهور گفت: کاش می‌گفتید من اشتباه کردم اگر به دشمن لبخند زده‌ایم فکر می‌کردیم می‌شود مشکلات را حل کرد ولی هنوز از برجام به عنوان آفتاب تابان حرف می‌زنید!

وی اضافه کرد: آقای روحانی مدعی است که ما سایه جنگ را برطرف کردیم!، بهتر است واقع‌بین باشیم، با این حرف‌ها دشمن سعی می‌کند از این اهرم بیشتر استفاده کند.  

قدیری‌ابیانه با بیان اینکه دشمن جرأت حمله به ایران را ندارد چراکه منافعش در اسرائیل به خطر می‌افتد، گفت: رئیس جمهور آمریکا اعلام کرده بود اگر ما به ایران حمله کنیم حزب‌الله اسرائیل را به خاک و خون می‌کشد و نابود می‌کند.

وی اضافه کرد: روحانی در کرمان گفته بود باید بین عزت و سایه جنگ یکی را انتخاب کرد! این که به دروغ گفته می‌شود ما سایه  جنگ را دور کرده‌ایم خود به خود باعث آسیب و ضرر به امنیت ملی ما می‌شود.

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام ادامه داد: گفتند بعد از برجام مشکل بیکاری حل می‌شود و مقابله با بیکاری یکی از وعده‌های روحانی بوده است اما اتفاقی نیفتاد.

وی اضافه کرد: یکی از اقدامات دولت این بود که در زمینه ایجاد اشتغال دست به آمارسازی زد و در این زمینه معیار اشتغال را پایین آورد و گفت هر کس یک ساعت در هفته کار کند شاغل است.

قدیری ابیانه گفت: دولت می‌گوید نباید دروغ گفت و این در حالی است که آمارهایی  را که از خودشان می‌گویند واقعی نیست و آمارهای را هم که از دولت قبل می‌دهند واقعی نیست.

وی در ادامه گفت: در  برخی خبرها دیدیم که کشور ژاپن برای ساخت 21 مدرسه عشایری به کشور ما مبلغ 400 میلیون تومان کمک کرده؛ آیا این باعث نمی‌شود که کشور ما و عزت کشور ما زیر سوال برود؟

مدیر انجمن نخبگان جهان اسلام افزود: با حقوق‌های نجومی، هزینه‌ سفرهای پرخرج ، ساخت استخرهای شخصی چند مدرسه می‌توانیم بسازیم؛ اما نساختیم؟

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان