آخرین اخبار

10. خرداد 1396 - 11:55   |   کد مطلب: 28759
معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنايع دستي و گردشگري همدان گفت: بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان سفال در زمينه عدم استفاده از سفال چینی در فروشگاه‌ها توجیه شده‌اند که طي هماهنگی سایر فروشنده‌ها امیدواریم وضعیت بهتری حاکم شود.

به گزارش رودآور؛ علیرضا قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به وجود سفال چینی در لاله‌جین اظهار کرد: با توجه به تأکید استاندار مبنی بر برچیده شدن اقلام چینی از شهر جهانی سفال، مهلت اعلام شده به اتمام رسیده است.

وی با بیان اینکه امروز نخستین جلسه برای بررسی وضعیت در بخشداری با اصناف صنعتگران و دستگاه‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: در این جلسه برنامه‌ریزی برای اهداف مدنظر در لاله‌جین مورد بررسی قرار می‌‌گیرد تا بتوان شهر جهانی را با هماهنگی بیشتری پیش برد.

معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان خاطرنشان کرد: برندسازی سفال باید توسط صنعتگر انجام شود که بدین منظور چندین کلاس بازاریابی مجازی و سایر رشته‌ها و آموزش‌های تخصصی برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی با حضور اساتید سفال کشور اظهار کرد: با برگزاری این کارگاه‌ها امیدواریم علاوه بر افزایش کیفیت تولیدات سفال در لاله‌جین بتوان به اهداف و شاخصه‌های شهر جهانی بیشتر و بهتر نزدیک شد.

قاسمی با بیان اینکه اقلام سفال چینی در لاله‌جین نسبت به گذشته کمتر شده است، افزود: بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان سفال در زمینه عدم استفاده از سفال چینی در فروشگاه‌ها توجیه شده‌اند که طی هماهنگی سایر فروشنده‌ها نیز امیدواریم وضعیت بهتری حاکم شود.

وی اضافه کرد: سازمان جهانی صنایع دستی سالانه از شهر جهانی لاله‌جین بازدید می‌کند و گزارشی نیز به صورت سالانه به این سازمان ارسال می‌شود که امیدواریم امسال در بازدید از این شهر تمدید جهانی بودن این شهر را شاهد باشیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان