آخرین اخبار

10. خرداد 1396 - 6:59   |   کد مطلب: 28762
مسوول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی لاله‌جین با اشاره به پیشرفت فیزیکی 60 درصدی ساختمان دبیرخانه شهر جهانی سفال گفت: سایت لاله‌جین به زودی افتتاح می‌شود.

به گزارش رودآور؛ محمدرضا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص اقلام سفال و سرامیک چینی موجود در شهر جهانی لاله‌جین اظهار کرد: در لاله‌جین چیزی به عنوان سفال چینی نداریم و هر چه از اقلام چینی هست، سرامیک چینی است.

وی تصریح کرد: طی بازرسی‌های مشترک میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن، تجارت در ماه گذشته، چیزی از سفال چینی مشاهده نشد و تنها مواردی که بود مربوط به سرامیک است.

مسوول نمایندگی اداره کل میراث فرهنگی لاله‌جین ادامه داد: استاندار همدان تأکید دارد که هیچ کالای خارجی در بازار لاله‌جین عرضه نشود که جلسات مختلفی تشکیل شده و در صدد راهکار مشخصی برای مقابله با عرضه محصولات وارداتی در بازار لاله‌جین ایجاد شود.

وی با بیان اینکه لاله‌جین شهر جهانی سفال است، افزود: بیشتر تأکیدات بر نبود کالای وارداتی سفال در لاله‌جین است که اگر بتوانیم سفال وارداتی را در لاله‌جین نداشته باشیم، اقدام بزرگی در بومی سازی عرضه سفال لاله‌جین صورت می‌گیرد.

قادری با بیان اینکه شهر جهانی لاله‌جین دارای دبیرخانه است، گفت: لاله‌جین دبیرخانه دارد اما ساختمان دبیرخانه آماده نیست و کارهای دبیرخانه در اداره میراث فرهنگی لاله‌جین انجام می‌شود.

وی پیشرفت فیزیکی ساختمان دبیرخانه شهر جهانی لاله‌جین را 60 درصد دانست و بیان کرد: سایت دبیرخانه شهر جهانی سفال نیز آماده است و پس از ماه رمضان افتتاح می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان