آخرین اخبار

14. خرداد 1396 - 0:02   |   کد مطلب: 28810
امام جمعه تویسرکان گفت: حضرت امام(ره) تأکیدداشتند که محاصره اقتصای را که خیلی ها از آن می ترسند من یک هدیه برای کشور خودمان می دانم، برای اینکه محاصره اقتصادی معنایش این است که مایحتاج ما را به ما نمی دهند و وقتی که به ما ندادند خودمان دنبالش می رویم.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ «حجت السلام مرتضی موحدی» شامگاه روز گذشته در مراسم سالروز ارتحال امام خمینی(ره) در مصلی تویسرکان با اشاره به ویژگی های شخصیتی و رفتاری امام(ره) گفت: بزرگان جهان اسلام و جمهوری اسلامی ایران و حتی دشمنان نظام به عظمت و بزرگی، اوج عرفان و سیاستمداری امام اقرار داشته و دارند.

وی اظهار کرد: انسان های وارسته ای همچون آیت الله بهاء الدینی و آیت هالله بهجت از جمله افرادی بودند که همیشه در برابر بزرگ منشی امام متواضع بودند.

رسالت و اهداف امام جهانی بود

امام جمعه تویسرکان با تأکید بر اینکه رسالت، هدف، حرکت و شعارهای امام راحل(ره) جهانی بود، افزود: حضرت امام(ره) به دنبال ترویج اسلام در جهان بودند و همیشه با عرفان ویژه ای که داشتند و روح بزرگشان مسیرها را به زیبایی ترسیم می کردند و ایشان همان کسی است که فمودند، نظام کمونیستی شوری از هم پاشیده می شود و همین گونه هم شد.

مکتب امام زمینه ساز  ظهور منجی عالم بشریت است

حجت الاسلام موحدی در ادامه عنوان کرد: برخی ها می گویند که دهکده جهانی تنها یک کدخدا دار و آن امریکا است و با همان کدخدا پیش خواهد رفت، در حالی که اسلام معقتد است دنیا در نهایت به تک قطبی خواهد رسید اما آن تک قطبی، همان حکومت ولی عصر(عج) بر جهان است، مطلبی که در مکتب امام خمینی(ره) هم عنوان شده، به طوری که در این مکتب، انقلاب اسلامی در نهایت متصل به انقلاب مهدی(عج) می شود.

جهانخواران به دنبال نابودی اسلام و انقلاب هستند

وی گفت: افرادی که تصور می کنند دشمن دست از سر اسلام و انقلاب بر می دارد، در حالی که امام معتقد بودند بزرگترین ساده اندیشی این است که تصور کنیم که جهانخواران از ما و اسلام عزیز دست برداشته اند و لحظه نباید از کید دشمنان غافل شویم، ما جهانی می اندیشیم و اسلام صادر می شود و در برابر زیاده خواهی امریکا می ایستیم.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: به حقیقت این ساده اندیشی است اگر کسی بگویددر جنگ و صلح امریکا دست از اسلام برمی دارد و همان گونه که در قرآن ذکر شده است، دشمنان اسلام همیشه با مسلمانان دشمنی می کنند تا آنان را همراه خود کنند اما نمی دانند که این گونه نخواهد شد.

امام ایمان داشتند که تحریم ها فرصتی برای پیشرفت نظام است

حجت الاسلام موحدی با اشاره به اینکه در برابر تحریم ها علیه ملت ما برخی می گویند که بدبخت می شویم و برخی دیگر معتقد هستند پیشرفت می کنیم، اظهار کرد: نظر گروه دوم اصلح تر است چرا که تا انسان ها نیازمند نباشند به سراغ کاری نمی آورند، چرا که اگر همیشه وابسته به غرب باشیم و تمام تکنولوزی را از غرب وارد کنیم بدون آن که ذره ای خود زحمت بکشیم، هیچ گاه به آن پویایی همه جانبه نمی رسیم.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی با تحریم ها توانمندتر شده است، گفت: حضرت امام(ره) تأکیدداشتند که این محاصره اقتصای را که خیلی ها از آن می ترسند من یک هدیه می دانم برای کشور خودمان برای اینکه محاصره اقتصادی معنایش این است که مایحتاج ما را به ما نمی دهند و وقتی که به ما ندادند خودمان دنبالش می رویم.

امام جمعه تویسرکان تأکید کرد: رهبر معظم انقلاب نیز به عنوان جانشین شایسته امام(ره) راه ایشان را با همان ویژگی ها ادامه داده و می دهند و توصیه های بسیاری را برای دوری از وابستگی به فروش نفت به متولیان امر داده اند.

استکبارستیزی امام مثال زدنی است

«سعید سعیدی» فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان نیز در حاشیه این مراسم و در گفت و گو با خبرنگار رودآور، گفت: شخصیت وارسته و بزرگوار امام راحل بر کسی پوشیده نیست و ایشان از نظر تمامی ابعاد وجودی الگوی موفقی برای جهان اسلام در راستای مبارزه با استکبار جهانی و پیشرفت مسلمانان بودند.

وی اظهار کرد: به دلیل تقارن ماه مبارک رمضان با روز رحلت امام راحل(ره)، در سال جاری اعزام به تهران نداریم و عمده مراسم های اینر روز، در شهرستان برگزار می شود.

برگزاری 50 مراسم در مساجد تویسرکان در راستی تبیین گفتمان امام 

«حجت اسلام علی کاروند» سرپرست تبلیغات اسلامی تویسرکان نیز با بیان اینکه در شب و روز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی 50 مراسم در 50 مسجد در سحط شهرستان برگزار می شود، گفت: معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی امام و شناساندن ویژگی های با عظمت ایشان به جوانان از اهداف برگزاری این مراسم ها است.

وی با اشاره به اینکه در این مراسم ها 60 هیئت مذهبی به ترویج گفتمان امام می پردازنند، افزود: همچنین برپایی ایستگاه صلواتی و ماشین نویسی از دیگر برنامه های فرهنگی است که در روز رحلت امام در تویسرکان برگزار می شود.

به گزارش رودآور، امروز، جوانان بسیاری هستند که هرچند در زمان امام خمینی(ره) نبودند و او را ازنزدیک درک نکرده اند، اما این روزها با مطالعه زندگی ایشان و ولایت پذیری  و تبعیت از رهبر معظم انقلاب در دفاع از ارزش ها و آرمان های اسلامی و انقلابی همیشه در صحنه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اجتماعی حضور می یابند و این گونه پیرو خط امام وشهدا هستند.

زنگنه

انتهای پیام/

.

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان