آخرین اخبار

16. خرداد 1396 - 16:00   |   کد مطلب: 28852
معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان خطاب به فرماندار تويسركان:
عنوان شهر مبل و منبت به ملاير كارشناسي بود/ استاندار بايد شما را بازخواست كند
معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان خطاب به فرماندار تويسركان با بيان اينكه عنوان شهر مبل و منبت به ملاير كارشناسي بود، گفت: استاندار همدان بايد شما را بازخواست كند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، زهرا احمدی‌پور ظهر امروز در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان در رابطه با اعتراض فرماندار تویسرکان در زمینه ارائه عنوان شهر مبل و منبت به ملایر خطاب به مومیوند با بیان اینکه اشکال اصلی از طرف شما مطرح شد، اظهار کرد: موضوع شما را استاندار همدان باید به صورت جدی پیگیر کند.

وی خطاب به فرماندار تویسرکان با بیان اینکه شما در مورد موضوعی که اطلاعات ندارید مسایلی را به نماینده ها مطرح کردید، ادامه داد: شما با این کار مسئله رقابت منطقه‌ای را مطرح کردید، برای مسئله مطرح شده کمیته فنی تصمیم می‌گیرد اما شما موضوع را به یک رقابت منطقه‌ای تبدیل کردید و نباید این گونه شود.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان مجدد با لحن تند خطاب به فرماندار تویسرکان با تاکید بر اینکه شما اطلاعات غلط داشتید و موضوع را به نماینده‌ها گفته و رقابت محلی ایجاد کردید افزود: استاندار همدان باید در قبال این حرکت از شما بازخواست کند.

وی با اشاره به اینکه در شرف تشکیل دولت دوازدهم هستیم که برآمده از رأی عقلانیت و بلوغ سیاسی مردم است، ادامه داد: رئیس دولت به عنوان منتخب مردم مجری قانون اساسی است.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه دولت داوزدهم مسئولیت سخت تری در قبال مطالبات فشرده مردم خواهد داشت، بیان کرد: قرارگاه اقتصاد مقاومتی دو اولویت رهبری مطرح شده در ابتدای سال را مد نظر قرار داده و جهت‌گیری اقتصاد مقاومتی باید بر تولید و اشتغال باشد.

وی با تاکید بر اینکه در سال 96 باید به ظرفیت تولید اضافه کرده و اشتغال را افزایش داد، یادآور شد: باید با تولید و اشتغال از شرایط ناپایدار بخش‌های اقتصادی کشور گذر کرد.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با بیان اینکه تاکید کشور بر بخش واگذاری‌های پروژه‌ها به بخش خصوصی است، بیان کرد: این روند در استان جدی پیگیری شده و ادامه پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امسال هم موضوع واگذاری پروژه‌ها به بخش خصوصی از اولویت‌ها است، بیان کرد: پروژه‌های استانی از سمت آقای جهانگیری به دستگاه‌های دولتی ابلاغ شده و تا برش‌های استانی مشخص شود که پس از نهایی شدن به قرارگاه ملی اقتصاد مقاومتی اعلام و سپس ابلاغ خواهد شد.

احمدی‌پور با اشاره به اینکه برش استانی اواخر خردادماه به استان‌ها ابلاغ خواهد شد، بیان کرد: اولویت‎های سال گذشته در سال جاری نیز مد نظر قرار گرفته و این اولویت‌ها، امسال باید ما را به تولید و اشتغال برساند.

وی با اشاره به اینکه در کنار واگذاری‌ها باید بیشتر به موضوع صادرات اهمیت داده شود، تاکید کرد: اگر به برندسازی برسیم در صادرات موفق خواهیم شد.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تاکید بر اینکه در محصولاتی مانند خدمات کشاورزی، صنعت که استان‌ها تولید می‌شود باید آن استان براساس مزیت‌های خود باید بتوانند ثروت ایجاد کنند، تصریح کرد: استان باید بتواند با استفاده از ظرفیت‌های خود ارزش افزوده برای استان خلق کند.

وی با بیان اینکه استان همدان گردشگری را به عنوان یک اصل انتخاب کرده است، بیان کرد: یکی از فرصت‌هایی که از دست داده استان همدان نداشتن اثر ثبت جهانی است.

احمدی پور با اشاره به اینکه نداشتن اثر ثبت جهانی برای استان همدان یک نقص است چراکه نتوانستیم پرونده‌هایی را برای ثبت جهانی آماده کنیم، ادامه داد: محدودیت‌هایی وجود دارد اما باید پرونده‌ای برای ثبت جهانی آماده کرده و در فهرست موقت یونسکو قرار دهیم.

وی با اشاره به اینکه در گذشته تور‌های که مشترکی در کرمانشاه و همدان انجام می‌شد که اکنون دیگر انجام نمی‌شود، افزود: هم اکنون این تور‌ها فقط در کرمانشاه انجام می‌شود و این یک ضعف برای همدان است.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تاکید بر اینکه باید برای برگزاری تور‌هایی به مقصد همدان برنامه ریزی انجام شود، ادامه داد: همچنین باید پیوست گردشگری برای میراث فرهنگی تعریف شود.

وی با بیان اینکه برای برگزاری جشن نوروز 96 از هر استان خواستیم تا شعاری را مشخص کرده و در سال جاری براساس همان شعار محور گردشگری خود را تنظیم کند، ادامه داد: در راستای افزایش ورودی گردشگر باید در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور پیدا کنیم.

احمدی‌پور در رابطه با موضوع صنایع دستی با تاکید بر اینکه باید بتوانیم در همه شهرستان‌ها بازارچه صنایع دستی را به صورت دائمی برپا کنیم، افزود: باید تعداد تولیدکننده صنایع دستی و کیفیت تولید و بسته‌بندی را افزایش داد تا بتوان فرصتی برای صادرات صنایع دستی فراهم کرد.

وی با بیان اینکه صنعتگران باید در نمایشگاه‌ها شرکت کنند، خاطرنشان کرد: برای حفظ اصالت صنایع باید دقت و توجه کرد تا صنایع دستی دچار خدشه نشده و کیفیت آن حفظ شود.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان با تاکید بر اینکه جهت‌گیری در سال 96 بر اشتغال و تولید است، بیان کرد: تولید با رویکرد اشتغال انجام شود و باید ضریب اشتغال در حوزه صنایع دستی و گردشگری افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دولت بخش زیادی از اشتغال را در حوزه تخصصی گردشگری و صنایع دستی سرمایه‌گذاری کرد است، افزود: 76 هزار شغل از حوزه گردشگری و صنایع دستی در سال 96 باید ایجاد شود که استان همدان نیز باید سهم خود را از این تعداد شغل در بخش گردشگری مشخص کند.

احمدی‌پور فصل تابستان را بهترین فرصت برای توسعه گردشگری داخلی دانست و ادامه داد: باید برای ورود تمام تور‌های گردشگری از تمام استان‌ها به مقصد همدان سرمایه‌گذاری انجام شود.

وی با اشاره به اینکه رویداد‌های قابل انجام در همدان را باید معرفی کرد، افزود: تبریز و همدان و یک استان دیگر برای میزبانی رویدادی که معرفی کننده ظرفیت گردشگری کشور است نامزد شده‌اند.

معین قرارگاه اقتصاد مقاومتی در استان همدان در ادامه در رابطه با موضوع منبت با تاکید بر اینکه پیش از آمدن بنده به سازمان میراث فرهنگی و گردشگری این ظرفیت معرفی شد و در دست بررسی بود، بیان کرد: رویداد نشان جغرافیایی را در شهریور ماه برای تویسرکان خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: از فرمانداران و روستای ادارات خواهش می‌کنم به هر میزان که می‌توانند بر روی ظرفیت صنایع دستی سرمایه‌گذاری کنند و ما نیز از آنها حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان