آخرین اخبار

18. خرداد 1396 - 12:10   |   کد مطلب: 28892
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بيان اينكه اجراي سند 2030 جرم است، گفت: اجرای 2030 جرم است، ماده 63 برنامه ششم می‌گوید وزارت آموزش و پرورش موظف است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند و هیچ برنامه مغایري را نباید انجام دهد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با اصحاب رسانه با بیان اینکه هر کس در رابطه با من و کارهایی که باید دنبال کنیم نقد داشته باشد به علت دلسوزانه بودن برای من «احلی من‌العسل» است اظهار کرد: بنده در این مدت مسوولیت کمیسیون تلفیق برنامه را داشتم و 66 ماه کامل همه توان خود را برای برنامه ششم گذاشتم.

وی با اشاره به اینکه در جریان تدوین برنامه ششم توسعه کار سختی انجام شد، افزود: برنامه ششم توسعه با تمام برنامه‌های قبلی متفاوت بود و موضوع محور و اولویت‌های مهم نشات گرفته از دردهای جامعه برای آن تعریف شده بود و برای 22 مشکل و درد جامعه نسخه نوشته شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری برخی از برنامه‌ها اجرایی شد که توانست تحولی ایجاد کند ادامه داد: سه برابر کردن پرداخت مستمری مددجویان کمیته امداد و بهزیستی را اجرا کردند.

وی با اشاره به اینکه کارها مردم محور هستند و محور مردم جامعه هم اشتغال و تولید است افزود: هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی برآیند گفتمان‌ها در داخل مجلس است.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در فراکسیون نماینده‌های ولایی مجلس 110 نفر عضو هستند بیان کرد: 20 نفر بین ما و دیگر فراکسیون‌ها مشترک هستند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع با فراکسیون مستقلین ولایی با حضور لاریجانی جلسه مشترکی برگزار شد و تفاهم برقرار شد، افزود: طبق تفاهم برقرار شده، اعضای هیأت رئیسه 12 نفر هستند که 6 نفر از ما و 6 نفر از مستقلان با احتساب آقای لاریجانی  بودند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تفاهمنامه منعقد شده را تفاهمنامه محکمی دانست و ادامه داد: سه شرط برای تفاهمنامه مشخص شده بود نخست اینکه هیچ فراکسیون دیگری اجازه ندارد بعد از تفاهمنامه با فراکسیون دیگری مذاکره کنند، دوم رأی‌ها باید راستی‌آزمایی شود و سوم هیچ لیستی با لیست دیگر به صورت نفری نباید قول رأی دادن به هم را بدهند و باید از حیثیت 12 نفر دفاع کنند.

وی با بیان اینکه چندین بار دوستان امید با بنده مراجعه کرده و درخواست برگزاری جلسات دیگری داشتند، افزود: آقای لاریجانی تماس گرفت که گفتم تفاهم شده است که در ادامه درخواست جلسه‌ای با حضور عارف، مطهری و وکیلی شد بنده و چند نفر ازفراکسیون مستقلان شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 12 نفر عضو هیات رئیسه در مجلس وجود دارد، ادامه داد: بنا بود به رئیس مجلس همه رأی بدهند، برای 9 نفر بعدی هر فراکسیون سه نفر را معرفی کرده و نواب رئیس نیز دو نفر از امید و دو نفر از ولایت باشند که بنده نمی‌توانستم قبول کنم اما لاریجانی اصرار داشتند.

وی ادامه داد: در مجموع دو راه بیشتر نداشتیم یا باید پیمان شکسته می‌شد و یا به شکلی باید کنار می‌آمدیم و به عهدی که بسته شده بود اعتماد می‌کردیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سه نفر از امید، سه نفر از ولایت و سه نفر از فراکسیونمستقلان معرفی شدند، ادامه داد: فراکسیون مستقلان به مطهری و پزشکیان رأی دادند و و 1077 نفر از فراکسیون ولایت به من رای دادند و 100 نفر به لیست امید رأی دادند که این موضوع نشان داد تعهد و پیمان بسته شده اجرایی نشد.

وی تصریح کرد: پس از این موضوع در زمان انتخاب دبیر سه نفر نیروی ولایی و یک نفر از امید خارج از لیست خود را کاندیدا کردند که در اینجا هر سه نفر از نیروهای ولایی رأی آوردند.

حاجی‌بابایی در رابطه با برنامه ششم توسعه با اشاره به اینکه برنامه ششم برنامه‌ای است که بسیاری از مسائل مربوط به در استان و کشور در آن آورده شده است، افزود: از سال جاری بودجه‌های استانی در برنامه ششم نسبت به سال گذشته دو برابر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد بودجه کل کشور باید عمرانی شود در حالی که در گذشته 18 درصد بودجه کل کشور عمرانی بود، بیان کرد: در گذشته سه درصد از 54 درصد فروش نفت که سهم دولت بود به  استان‌ها داده می‌شد اما در برنامه ششم سه درصد از صد درصد فروش نفت به استان‌ها داده می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با مالیات‌ها با بیان اینکه مالیات در استان همدان در دو یا سه سال اخیر از 40 درصد هم بالاتر بود، افزود: امسال سهم مالیاتی کشور 2.2 درصد است که فرصتی برای سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای توسعه استان‌ها مصوب شد برای 5 هزار روستا هر سال تعریف اقتصادی صورت گیرد، یادآور شد: بنا شده که برای دو ماه اول سازمان مدیریت برنامه‌ریزی فهرست‌ روستا‌ها و برنامه‌ها را تعیین و به همه استان‌ها ابلاغ کند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه سعی شده کمک‌های ویژه‌ای به برخی بخش‌ها شود، ادامه داد: با وجود مخالفت دولت در کمیسیون مجلس مصوب شد یک میلیارد دلار سهم راه‌آهن را در کشور افزایش پیدا کرده و باید به سمت دوخطه کردن و برقی کردن راه‌آهن‌ها رفت.

وی با بیان اینکه با این یک میلیارد دلار می‌توان راه‌آهن‌های کشور را رونق داد، افزود: اکنون مراحل دوخطه شده و برقی شدن راه آهن اهمیت پیدا کرده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها دوخطه شدن و برقی شدن راه آهن است، بیان کرد: ایستگاه ترمینال راه‌آهن همدان برای کلانشهر شدن مهم است، در دو مرحله کلانشهر شدن همدان را پیگیری کردیم و زمانی که کلانشهر همدان تعریف شود راه آهن شهری همدان نیز تعریف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه به شدت پیگیر موضوع راه آهن تهران- همدان- ملایر هستیم تا آغاز شود، تصریح کرد: با نمایندگان کرمانشاه و غرب کشور تعریف کردیم که این راه آهن همدان - تهران تا خسروی تعریف شود چراکه چاره‌ای جز این نیست و غرب کشور رونق نمی‌گیرد مگر اینکه این کار انجام شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه بنده اعتقاد ندارم عید فطر راه‌آهن همدان- تهران راه بیفتد، افزود: راه‌اندازی قطار 6 ماه وقت لازم دارد چراکه باید تکمیل شود در حالی که گفته شده بود دو ماه بعد از افتتاح راه می‌افتد.

وی افتتاح راه‌آهن همدان- تهران را افتتاحیه زودرس دانست و ادامه داد: پروژه کار بزرگتری دارد که در این راستا مطالعه دوخطه  شدن، برقی شدن، رفتن به سمت ملایر و به سمت مرز خسروی و عراق کلید خورده است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اتوبان از تهران تا همدان آمد اما به سمت کرمانشاه حرکتی نکرد، در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: در برنامه ششم یک عدالت اجتماعی دیده شده است.

وی در رابطه با یارانه‌ها بیان کرد: سال گذشته کشور از محل  یارانه‌ها کشور 87 هزار میلیارد تومان درآمد داشت و امسال هر قدر آب، برق و گاز گران شود به این پول افزوده می‌شود اما پول پرداختی به مردم 35 میلیارد تومان است.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه اگر آقای روحانی پول مستمری کمیته امداد و بهزیستی را افزایش داده از محل یارانه‌ها بود، افزود: قرار شده بود که گرانی انجام شود اما مابه‌التفاوت به مردم داده شود.

وی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه‌ها تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که دخل بیشتر از خرج شود، یادآور شد: اکنون به 10 دهک جامعه 35 هزار میلیارد تومان و به سه دهک پایین جامعه 3 هزار و 500 میلیارد تومان پرداخت می‌شود و اگر یارانه سه دهک جامعه دو برابر شود پول پرداختی به مردم 45 میلیارد تومان و اگر سه برابر شود 55 میلیارد تومان می‌شود.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه هم اکنون 6 میلیون نفر زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند که مستمری آنها 80 هزار تومان بود اما اکنون به 2000 هزار تومان رسیده است، بیان کرد: نوع نگاه‌ها در برنامه ششم به شکلی است که به همه اقشار فکر شده است.

وی با بیان اینکه در کشور 4 میلیون نفر در خط فقر هستند که شرایط کمیته امداد را دارند اما ظرفیت برای کمک به آنها نیست، افزود: باید فکری به حال آنها شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه به بخش کشاورزی، صنعت و مبارزه با مفاسد اقتصادی توجه شده است، ادامه داد: همه باید در خانه شیشه‌ای بروند و در این راستا باید امسال سیستمی راه‌اندازی شود که هر مسؤولی به هر میزان حقوق می‌گیرد مشخص باشند و هر کس خواست بتواند در جریان مسائل قرار گیرد و اگر کسی این کار را نکرد جرم باشد.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم بسیاری از کار‌ها با مشکلاتی برخورد کرد و تعطیل شد، ادامه داد: در بهداشت و درمان، سلامت، آموزش و پرورش، آموزش عالی، مسائل آسیب‌های اجتماعی و... قوانین محکمی در برنامه ششم تعریف شده است.

حاجی‌بابایی در رابطه با همسان‌سازی حقوق‌ها با تاکید بر اینکه دولت باید در این رابطه گزارش دهد که چه برنامه ریزی برای همسان‌سازی و متناسب سازی حقوق‌ها انجام داده است، افزود: باید دولت گزارش دهد چه تغییراتی انجام داده است.

وی با بیان اینکه امسال سال تولید و اشتغال است و رشد اقتصادی می‌تواند اشتغال ایجاد کند که همراه با تولید باشد، بیان کرد: سال گذشته فروش نفت افزایش پیدا کرد که 88 درصد رشد اقتصادی حاصل فروش نفت است اما فروش نفت رشد اقتصادی محسوب نمی‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با اشتغال ایجاد شده بیان کرد: سال گذشته به گفته رئیس جمهور در بهترین موقعیت 650 هزار شغل ایجاد شد.

وی با بیان اینکه از سال 64 تا سال 70 در کشور بین یک‌میلیون و 200 تا یک‌میلیون و 400 کودک متولد شدند، افزود: هر سال یک‌میلیون و 200 هزار متقاضی شغل جدید در کشور وجود دارد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه تا پایان اسفند ماه 3 میلیون و 300 هزار بیکار در کشور وجود دارد، بیان کرد: تا پایان اسفندماه 25 میلیون نفر در کشور شرایط کار داشتند که از این تعداد 12.6 درصد بیکار هستند.

وی با اشاره به اینکه در ابتدای فروردین ماه امسال نرخ بیکاری 12.6 درصد گزارش شده است، تصریح کرد: اگر این 12.6 درصد بیکار کنار بماند هر سال یک میلیون و 200 هزار نفر جدید وارد می‌شود که نیاز به شغل دارند که در مجموع 4.5 میلیون نفر نیاز به شغل دارند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر امسال یک میلیون و 200 هزار شغل در کشور ایجاد شود در رفع بیکاری 12.6 هیچ تغییری حاصل نمی‌شود و بیکاران سر جای خود هستند.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه آمده که از نرخ 12.6 درصد بیکار هر سال باید 8 دهم درصد کاهش پیدا کند و در پایان پنج سال باید به 8.8 دهم درصد برسد، افزود: اگر یک میلیون و 500 هر شغل ایجاد شود تازه برنامه ششم توسعه اجرا شده حال اگر یک‌میلیون و 200 هزار شغل ایجاد شود، در شغل صفر هستیم یعنی بیکاری را شاغل نکردیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه هرچه به این یک‌میلیون و 200 هزار شغل افزوده شود به آن 3 میلیون و 300 هزار بیکار افزوده می‌شود، افزود: دولت گفته سالانه 900 هزار شغل ایجاد می‌کند یعنی هر سال 300 هزار نفر به بیکاران کشور افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه برای ایجاد این میزان شغل باید در سال 770 هزار میلیارد تومان برای ایجاد این شغل سرمایه‌گذاری شود، افزود: این 770 هزار میلیارد شامل 200 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری خارجی، 200 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بانک‌ها، 100 هزار میلیارد تومان از محل بودجه عمرانی، 100 هزار میلیارد تومان از محل صندوق توسعه، 70 هزار میلیارد تومان از محل نهاد‌های عمومی غیر دولتی تامین شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در سال 92 نقدینگی کشور 494 هزار میلیارد تومان بود که این رقم در آخر اسفند ماه به یک‌هزار و 250 هزار میلیارد تومان رسید، افزود: نقدینگی 2.5 برابر شده و  پول جیب مردم نیز دو و نیم برابر کمتر شده است.

وی با بیان اینکه دولت برای سرمایه‌گذاری خارجی 670 هزار میلیارد تومان را پیشنهاد کرده بود که در مجلس 770 هزار میلیارد تومان شد، افزود: سئوال اینجاست که آیا محقق می شود یا نه؟ گفته شد که با برجام این میزان سرمایه‌گذاری خارجی شدنی است اما در صورتی که انجام نشود یعنی نتوانستیم این میزان سرمایه‌گذاری خارجی داشته باشیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه دولت باید کار کند، افزود: دولت اگر نتواند سالانه یک و نیم میلیون شغل ایجاد کند با سیل بیکاری مواجه می‌شویم پس باید بتوانیم اگر نتوانیم سیل بیکاری از روی ما رد می‌شود.

وی خطاب به رسانه‌ها با بیان اینکه دنبال تخریب نباشید با بیان اینکه در کشور بزرگترین رقیب دولت امروز یک‌میلیون و500 هزار شغل است، افزود: دولت باید به سمت شفاف‌سازی کار‌ها برود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با موسسه آرمان با بیان اینکه این موضوع روز گذشته در مجلس بحث شد و آقای آزادیخواه در رابطه با آن صحبت کرد، افزود: آیا این موسسه مجوز داشته یا نداشته؟ اگر مجوز داشته بانک مرکزی چکاره است؟ چرا مجوز داده؟ چرا نظارت نکرده؟ چرا پاسخگو نیست؟ اگر مجوز نداشته چرا بانک مرکزی شکایت نکرده؟ مگر می‌توان در یک استان و کشور هر روز شاهد گسترش این موسسات با اسم آرمان یا هر اسم دیگری بود؟

وی مسؤول رسیدگی به مشکلات موسسه آرمان را بانک مرکزی دانست و تاکید کرد: در برنامه ششم توسعه این موضوع تبیین شده  است.

حاجی‌بابایی یادآور شد: سامانه‌ای باید ایجاد شود که همه بانک‌ها و موسسات در بانک مرکزی ثبت نام کنند و سرمایه در بانک مرکزی باشد.

وی با بیان اینکه متاسفانه از یک هزار و 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی 45 درصد فریز شده است یعنی وارد تولید و کار نمی‌شود، بیان کرد: 555 درصد نقدینگی کشور با سرعت نصف می‌چرخد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در رابطه با موسسه آرمان مجوزدهندگان و نظارت کنندگان باید پاسخگو باشند، افزود: کسی موسسه‌ای را راه‌اندازی می‌کند پس از ورشکستگی با فرار کرده و یا به زندان می‌رود، مسؤولان باید  جواب بدهند.

وی با بیان اینکه بعد از برنامه ششم توسعه از اسفندماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری کار گسترده و وسیعی در جمنا انجام  شد و تا روز انتخابات ادامه پیدا کرد، ادامه داد: انتخابات با تمام عظمت خود شکل گرفت اما تخلفاتی نیز انجام شد.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه در رابطه با تخلفات انتخابات نمایندگان مجلس تذکرات خود را دادند که رسیدگی به آنها وظیفه خطیر قوه قضائیه است، افزود: اصل انتخابات تایید شده است اما تخلفاتی وجود داشت که همه اسناد و مدارک آن از سوی شورای نگهبان به قوه قضائیه ارائه شده است.

وی در رابطه با فروش گاز به ترکیه با بیان اینکه این قضیه به موضوع به کرسنت برمی‌گردد، ادامه داد: در کرسنت اصل بر این بود که  اگر روند ادامه پیدا کند و زنگنه وزیر فعلی نفت باشد محکوم می‌شویم که البته شدیم.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برابر این محکومیت ایران، ترکیه پول می‌خواهد و به جای پول، گاز رایگان به ترکیه داده می‌شود، افزود: این آخرین مورد نخواهد بود چراکه کشور‌های دیگری وجود دارند که در صورت شکایت می‌توانند ایران را محکوم کرده و این قصه ادامه پیدا کند.

وی یادآور شد: اصل بدهی کرسنت سر جای خود است که علاوه بر آن باید 2 میلیارد دلار به ترکیه پرداخت کنیم.

حاجی‌بابایی در رابطه با سند 2030 با بیان اینکه یک سند 2015 وجود داشت که سند آموزش برای همه و امری عادی بود، افزود: این سند در همه کشور‌ها انجام می‌شود و کشور ما در این زمینه جزو کشور‌های پیشرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اسلام تبعیضی برای دختر و پسر قائل نیست، بیان کرد: اجرای 2030 جرم است، ماده 63 برنامه ششم می‌گوید وزارت آموزش و پرورش موظف است سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را اجرایی کند و هیچ برنامه مغایری را نباید انجام دهد، این مسئله را در برنامه ششم آوردیم چراکه سند 20300 مطرح شده بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه قانون گفته نباید سند 2030 اجرا شود و هر کار مغایری با قانون باید لغو شود، خاطرنشان کرد: دولت 30 کمیته برای این کار تشکیل داده و تحت عنوان سند ملی آموزش 300 صفحه آماده کرده و برای اجرا ابلاغ کرده است که همه این مسائل غیر قانونی است با هر محتوایی که باشد.

وی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش براساس قرآن و سیره اهل بیت(ع) آماده شده است، بیان کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از روش‌های دنیا استفاده شده اما محتوا را از خدا گرفتیم.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می‌گوید دانش‌آموز باید خدامحور، صلح‌جو و متدین باشد، تصریح کرد: در سند 2030 موضوع دین حذف شده و می‌گوید دین نباید در آموزش دخالت داشته باشد.

وی با بیان اینکه در سند 2030  اصل قضیه گیر دارد، بیان کرد: می‌گویند اجرای سند 2030 الزام آور نیست و حق تحفظ دارد اما در واقع وقتی در سازمان ملل موضوعی را قبول نداریم می‌گویند شما تحفظ دارید اما پذیرفته و قبول کردید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌گویند اجرای سند 2030 اجباری نیست این درست که اجباری نیست اما وقتی عضو شدید هیچ قدرتی به راحتی نمی‌تواند از آن خارج شود و اگر عضوی بیرون بیاید هزاران تحریم علیه او اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عضو شدن داوطلبانه است اما بیرون آمدن داوطلبانه نیست، افزود: یونسکو هر تعریفی در مورد جامعه و مسائل اخلاقی کند باید انجام داد اما در رابطه با سند 2030 جمع بندی شده که اجرای آن جمع و متوقف شود.

حاجی‌بابایی در رابطه با اجرای اقتصاد مقاومتی در استان با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی 24 بند دارد، افزود: برای اجرای اقتصاد مقاومتی باید با مستندات گفته شود این 24 بند چقدر جلو رفته است.

وی با بیان اینکه برای اجرای اقتصاد مقاومتی واردات را باید کم، صادرات باید افزایش پیدا کرده و تولید افزایش و از قاچاق جلوگیری شود، افزود: از هیچ کس حرفی را نمی‌پذیریم مگر اینکه با عدد و رقم باشد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حادثه تروریستی روز گذشته مجلس بیان کرد: چهار نفر از درب محل شمال شرق مجلس جایی که همیشه 2 تا 3 هزار نفر حضور داشته و همیشه شلوغ است وارد گیت شده و محافظ را به رگبار بسته و داخل می‌شوند.

وی با بیان اینکه این افراد یا مجبور شده و یا به اشتباه وارد ساختمان ملاقات مردمی می‌شوند، ادامه داد: در این حادثه هر چهار نفر کشته شدند.

حاجی‌بابایی حرکت تروریستی روز گذشته در مجلس را حرکتی کور و ناکام دانست و افزود: تاکنون 50 تا 60 گروه تروریستی دستگیر شدند و عبور یک یا دو مورد ضعف نیست هر چند که در همین مقدار هم نباید باشد و میدان باید محکم‌تر بسته شود.

وی حادثه دیروز مجلس را بازتاب حضور بیش از 70 درصدی مردم در انتخابات و پیروزی ملت بزرگ ایران دانست و افزود: شرکت 41 میلیون نفر در انتخابات کار بزرگی است.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مقابله با داعش در سوریه و عراق گام‌های بلندی برداشته شد، ادامه داد: فاصله‌ای که داعش در بین دو کشور عراق و سوریه ایجاد کرده در حال از بین رفتن است که در این صورت باید فاتحه داعش را خواند.

وی با بیان اینکه شبکه مرکزی داعش در کشوری قرار دارد که به ترامپ کمک کردند، افزود: این کشور‌ها خود مانند قطر از درون دعوا  دارند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی قدرتمندانه حرکت کرده است، یاد آور شد: آمریکا در منطقه بدون هماهنگی ایران نمی‌تواند قدمی بردارد که بعد از بحرین، یمن، سوریه و لبنان اقتداری برای ایران ایجاد شده حالا همه بدانند شهید حرم یعنی چه؟ اگر شهید همدانی و شهید شمسی پور شهید نمی‌شدند چندین بمب در کشور منفجر می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه این افراد خود را فدایی امنیت مردم می‌کنند، افزود: مدافعان حرم هم حرم حضرت زینب(س) و هم حریم ملت ایران را حفظ کردند و باید از خانواده‌های آنها تشکر و قدردانی کرد و دست آنها را بوسید.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حادثه دیروز 16 نفر شهید شدند که برای برای پیگیری کار خود به مجلس آمده بودند، تاکید کرد: اگر 100 مورد حادثه مانند حادثه دیروز اتفاق بیفتد چند برابر شهدای مدافع حرم شهید خواهیم داد.

وی در رابطه با پاسخگویی مدیران در استان با بیان اینکه اصل بر این است که دولت باید وظیفه خود را انجام دهد، ادامه داد: وقتی وزیر راه به مجلس می‌آید و رای بیشتری می‌آورد یک نماینده نمی‌تواند کاری کند بلکه مجلس باید نظارت کند، یک نماینده می‌تواند نظارت کند اما اکثریت باید نظارت داشته باشند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه براساس برنامه ششم مدیرانی می‌تواند موفق شوند که در حد جهاد فعالیت کنند، افزود: افرادی متخصص کار باید در دولت آینده باشند و ورود به دولت را یک کار جهادی بدانند که می خواند باری از دوش مردم بردارند.

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان