آخرین اخبار

19. خرداد 1396 - 21:00   |   کد مطلب: 28906
متخصص رادیوتراپی و انکولوژی (سرطان شناسی)، وراثتی بودن سرطان را یک باور اشتباه دانست و گفت: فقط بین ۵ تا ۱۰ درصد انواع سرطان ها وراثتی و بالای ۹۰ تا ۹۵ درصد آنها اکتسابی هستند.

به گزارش رودآور به نقل از افکار؛ علی یعقوبی جویباری اظهار داشت: براساس آمارهای اداره سرطان وزارت بهداشت، سالانه در ایران حدود 90 تا 1000 هزار مورد سرطان تازه تشخیص، گزارش می شود و با احتساب بیمارانی که درمان شده اند و یا با آن زندگی می کنند، این آمار به حدود 300 تا 400 هزار مورد می رسد.

 وی درباره انواع سرطان های شایع نیز گفت: در دنیا سرطان پوست و  ریه، از شیوع بالاتری برخوردار است ولی در ایران، سرطان های دستگاه گوارش، فراوانی بیشتری دارد که سرطان های کولون و معده، جزء شایع ترین سرطان های دستگاه گوارش هستند.
 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزود : سبک زندگی، نوع تغذیه و استرس هایی که در زندگی روزانه تجربه می کنیم، باعث شده که به لحاظ سرطان دستگاه های گوارشی، شیوع بالاتری از میانگین جهانی داشته باشیم.
 وی با بیان اینکه نوار شمالی ایران از ارومیه تا گلستان، جزء نواحی اندمیک و با شیوع بسیار بالای سرطان های گوارشی محسوب می شود، درباره دلایل این امر توضیح داد: به نظر می رسد، نوع خاک و آب منطقه و کودهای شیمیایی کشاورزی که استفاده می شود در ابتلا به سرطان های گوارشی در این مناطق تاثیرگذار هستند.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان