آخرین اخبار

31. خرداد 1396 - 17:56   |   کد مطلب: 29136
گزارشی از تراژدی عجیب انتخاب سرمربی پاس
«لطیفی» خوب بود اما «هدیه آسمانی» نبود!
ماجرای انتخاب سرمربی پاس همدان برای فصل جاری لیگ دسته دوم فوتبال ایران به یکی از موضوعات جالب توجه فضای مجازی همدانی‌های عاشق فوتبال تبدیل شده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، تیم فوتبال پاس که فصل گذشته را با رضا طلایی استارت زد و با علی لطیفی به پایان برد، امسال برای انتخاب سرمربی خود دست به عصاتر رفتار کرده و مدیریت این باشگاه با تکیه بر تجربه گران‌بهای فصل گذشته، دلش  نمی‌خواهد تصمیمی بگیکه دودش اولین نفر به چشم خود برود و بدتر اینکه تیمش در همان ابتدای راه پر پیچ و خم دسته دوم فوتبال از مسیر خارج شود.

تقی رحیمی که حالا به یکی از محبوب‌ترین مدیران عامل باشگاه پاس از نگاه هواداران تبدیل شده و با تکیه بر همین محبوبیت،  جایگاه خود را مستحکم‌تر از هر زمانی می‌بیند قطع به یقین امسال با سری بالا و چشمانی تیزبین دست روی انتخاب سرمربی تیمش خواهد گذاشت و اگرچه جو متشنج و خارج از عرف فضای مجازی تمرکز او را هرچند کوتاه برهم خواهد زد اما دخالتی در  انتخابش و سرنوشت تیمش نخواهد داشت و او بدون توجه به خواسته منفعت‌طلبان، نقشه راهبردی تیمش را ترسیم خواهد کرد.

*از لطیفی بت نسازیم

در فضای مجازی این روزها فضایی شکل گرفته که گویا علی لطیفی فرشته نجات پاس بوده و یک موهبت الهی برای تیمی که هیچکس نمی‌دانست گره از کارش باز کند. اما با تمام احترامی که برای بازیکن سابق استقلال تهران قائل هستیم باید به این نکته اذعان کرد که نمی‌توان از لطیفی بت ساخت.

رفتار علی لطیفی به گونه‌ای سوال‌برانگیز بود که در فضای حمایتی که برای او در فضای مجازی ایجاد شده گم می‌شود. اگر لطیفی به گفته خودش چندین پیشنهاد خوب لیگ دسته اولی و دسته دومی بهتر از پاس داشت، به کدام برهان قاطعی دلش با پاس بود؟ آیا دلسوزی لطیفی نسبت به پاس آن هم به این شدت باورکردنی است؟

او آنقدر مصاحبه کرد و بازارگرمی به راه انداخت که در یکی از کم‎سابقه‌ترین اتفاقات، هیات مدیره به این موضوع ورود و به  مدیرعامل پاس ماموریت دادند که با این رفتارها و مصاحبه‌های لطیفی برخورد کند.

*مگر در همدان قحط‌الرجال است؟

قرار بر این بود که برنامه تست‌گیری باشگاه پاس با نظر سرمربی تیم بسته شود، منطق هم همین را می‌گفت اما بدقولی لطیفی تا جایی پیش رفت که موجبات ناراحتی مدیرعامل و سرپرست پاس را فراهم کرد.

علت به تعویق افتادن تست‌گیری پاس هم این بود که لطیفی در موعد مقرر در همدان حاضر نشد، با این حال ماجرا وقتی جالب‌تر می‌شود که لطیفی از مدیرعامل باشگاه پاس این درخواست را دارد که مربی بدن‌ساز از خارج همدان به تیم اضافه کند و یک دستیار هم که امین اوست حتما دست راستش باشد، دستیاری که تا به حال هیچ سابقه نیمکت‌نشینی به عنوان مربی‌گری و امور فنی را نداشته است!

حال این سوال در ذهن ایجاد می‌شود که در همدان مگر قحط‌الرجال است که مربی بدنساز از خارج استان به تیم اضافه شود؟

*جمشیدیان، گل‌محمدی و لطیفی

تا همین چند روز پیش، احمد جمشیدیان، هادی گل‎محمدی و علی لطیفی گزینه‌های هدایت پاس بودند؛ احمد جمشیدیان از مدیریت تیم درخواست این را داشت که ابتدا پول خوبی دریافت کند تا از این راه حسن نیت هیات مدیره ثابت و به او این باور القا شود که هیات مدیره پاس امسال بیش از همیشه عزمش برای تیمداری جذب است. به این ترتیب اتوماتیک‌وار بازیکن سابق استقلال  تهران از گزینه‌ها کنار رفت.

هادی گل‌محمدی هم برنامه خود را به باشگاه پاس داد اما او امسال برای پیشرفت کاری تصمیم گرفته به نیمکت تیمی غیر از همدانی‌ها تکیه بزند.

حالا شانس لطیفی هم به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده، هرچند او هنوز هم می‌تواند سرمربی پاس باشد و برای این کار باید تا پایان امشب یا فردا منتظر بود.

*از تقوی و کلانتری تا سنجری و شاید عباس سرخاب!

«احمد تقوی، اصغر کلانتری، احمد سنجری، شهرام مهرپیما و البته عباس سرخاب»... اینها گزینه‌هایی بود که باشگاه پاس سراغ آنها را گرفت. مثلا با کلانتری مذاکره هم شد اما او با فجرسپاسی تمام کرد. شرایط مهرپیما هم از نظر فنی قابل قبول مدیرعامل نبود.

با تمام این اوصاف حالا مانده‌اند علی لطیفی و عباس سرخاب. رفتار لطیفی و مصاحبه‌هایش شانس او را برای تکیه زدن به نیمکت پاس پایین آورده و اگر مشکل خاصی پیش نیاید، باید عباس سرخاب را سرمربی جدید پاس همدان لقب دهیم.

سرمربی سابق آلومینیوم هرمزگان به همدان نیامده در تیررس انتقادات قرار گرفته است. او البته به خوبی به شرایط همدان واقف است و بهتر از همه می‌داند که بیش از آنکه به امور فنی مسلط باشد، باید با حاشیه‌سازها بجنگد.

به هر حال باید تا امشب یا نهایتا فردا منتظر باشیم تا ببینیم عنان کار به دست کدام مربی سپرده خواهد شد. هرچه هست امیدواریم همگی برای موفقیت پاس دست به دست دهیم و از حاشیه سازی دست برداریم.

علی لطیفی خوب بود، اما هدیه آسمانی نبود و هواداران هم نباید بازیچه یک سری مطالب احساسی در فضای مجازی شوند.

================

حامد صیفی

===============

انتهای پیام/ 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان