آخرین اخبار

1. تير 1396 - 22:50   |   کد مطلب: 29154
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی:
آنها که نرخ بیکاری را پایین اعلام می‌کنند دنبال قهرمان‌سازی هستند
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی گفت: آنها که نرخ بیکاری را پایین اعلام می‌کنند دنبال این هستند که خود را قهرمان‌ جلوه دهند.

به گزارشرودآور  به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حمیدرضا حاجی‌بابایی امشب در همایش بزرگداشت روز ملی اصناف در همدان اظهار کرد: در برنامه ششم توسعه 222 موضوع یا مشکل را احصا کردیم که در جامعه باید مورد توجه قرار گیرد تا از وضعیت فعلی بیرون بیاییم.

وی با بیان اینکه شاه‌بیت همه این مسائل در حال حاضر اشتغال است، گفت: همه اجزای تشکیل دهنده جامعه باید دست به دست هم دهند تا با غول بیکاری که جامعه را تهدید می‌کند، مبارزه کند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر در کشور 25 میلیون نفر دارای شرایط کار هستند که 3 میلیون و 300 هزار نفر معادل 12.6 درصد آنها بیکار هستند، گفت: دوسوم بیکاران دارای تحصیلات عالیه هستند.

وی با بیان اینکه در سال جدید به غیر از 3 میلیون نفر، یک میلیون نفر جدید وارد خواهند شد که نیاز به شغل داریم، افزود: طی سال 67 تا 72 سالانه یک میلیون دانش‌آموز سال اول ابتدایی داشتیم، امسال 4.5 میلیون نفر بیکار خواهیم داشت.

حاجی‌بابایی با بیان اینکه اگر یک‌میلیون و 200 هزار نفر شغل ایجاد کنیم، رشد ما صفر است، خاطرنشان کرد: هرچه از این میزان کمتر شغل ایجاد کنیم به 12.6 درصد میزان بیکاری افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه به عبارت دولت یک‌میلیون و 300 هزار نفر و به عبارت مجلس یک‌میلیون و 500 هزار نفر در سال شغل ایجاد کنیم، گفت: برای تحقق این امر 770 هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری شود که 200 هزار میلیارد تومان از محل سرمایه‌گذاری خارجی است.

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تا پایان 1250 هزار میلیارد تومان نقدینگی بانک‌های کشور است، اظهار کرد: باید از این میزان 190 هزار میلیارد تومان باید سرمایه‌گذاری شود.

وی با بیان اینکه 45 درصد میزان نقدینگی بانک‌ها بلوکه است، افزود: از محل تملک دارایی‌ها و مردم باید سایر نیاز را برطرف کرد و برای تحقق این مسئله باید همه پای کار بیایند.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه 555 هزار نفر واجد کار داریم، تصریح کرد: از این میزان 53 هزار نفر بیکار هستند و حدود 27 هزار نفر نیز به تازگی خواهان ورود به بازار کار هستند که در مجموع 16 درصد نرخ بیکاری استان می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر نرخ بیکاری استان را 9.5 اعلام کنیم، حق دریافت اعتبارات ما کاهش می‌یابد، ادامه داد: برخی برای اینکه بگویند قهرمان هستند میزان بیکاری را کم می‌گویند و سایر استان‌ها منابع بیشتری جذب می‌کنند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال گذشته 15 هزار نفر شغل ایجاد شده است، خاطرنشان کرد: امسال باید دو برابر این میزان شغل ایجاد شود و نیازمند کار و تلاش بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه از بازار ایفای نقش در منطقه انتظار داریم، گفت: این اتفاق باعث خواهد شد که میزان اشتغال بیشتری ایجاد شود چراکه 60 تا 70 درصد میزان شغل از محل خدمات تأمین خواهد شد.

حاجی‌بابایی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های داخلی کفاف ایجاد شغل مورد نیاز را نمی‌دهد، اظهار کرد:  تاکنون به ما جایزه ندادند که نرخ بیکاری ما 9.5 درصد شده است چراکه این اتفاق جذب اعتبارات را کاهش می‌دهد.

وی با بیان اینکه نقش بازار به دلیل بخش خدمات کلیدی است، افزود: هر واحد صنفی به طور میانگین یک شغل ایجاد کند 40 هزار شغل ایجاد خواهد شد.

نماینده مردم همدان و فامنین در شورای اسلامی با بیان اینکه بیکاری رقیب همه ما است، تصریح کرد: هر جا اقدامات اساسی صورت گرفت در دنیا پیروز شدیم که نمونه اساسی آن شلیک موشک‌های سپاه به مواضع داعش بود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خروجی این اقدام نظامی، اقتصادی است، ادامه داد: تا اقتدار محقق نشود، اقتصاد قوام نخواهد گرفت.

وی با تأکید بر اینکه این موشک‌ها مستقیم به آمریکا زده شده چون داعش و عربستان عددی نیست، خاطرنشان کرد: این موشک‌ها  زده شده تا ببینیم که آمریکا چه غلطی می‌کند.

حاجی‌بابایی در پایان سخنانش با اشاره به اینکه همدان باید پشتیبان عراق باشد، گفت: از مسؤولان خواستار هستم که ستاد این  کار را تشکیل دهند چراکه این استان ظرفیت این اقدام را دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان