آخرین اخبار

4. تير 1396 - 18:01   |   کد مطلب: 29214
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان:
۱۲۰۰نفر در استان همدان تحت پوشش آموزش‌های قالی بافی قرار می‌گیرند
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: امسال ۱۲۰۰ نفر در استان همدان تحت پوشش آموزش های قالی بافی قرار می گیرند.

به گزارش رودآور به نقل از  مهر، احمد علی بابایی ظهر یکشنبه در کمیته فرش شهرستان رزن با بیان اینکه باید مقدمات ثبت فرش رزن در فهرست ملی فراهم شود، گفت: همانطور که در سال گذشته فرش مهربان و جوزان در استان همدان به ثبت ملی رسیده اند امسال نیز می توان در بحث فرش رزن وارد شده و تعدادی از طرح ها را به ثبت ملی رساند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با انتقاد از وضعیت فرش در شهرستان رزن گفت: با توجه به اینکه فرش ۴۵۰ ساله رزن در مسجد سلطان محمد ترکیه استفاده می شود چرا از نماد شهرستان در رزن استفاده نمی شود.

وی در ادامه گفت: پارسال در استان همدان ۴۷ هزار و ۷۰۰ بافنده وجود داشت که این تعداد حدود ۴۰ هزار متر فرش بافتند.

بابایی با بیان اینکه فرش هایی که بافته می شوند ریز بافت هستند، افزود: تا پایان سال گذشته ۱۴ هزار و ۴۰۰ نفر از بیمه قالی بافی بهره مند شدند.

وی در ادامه با اشاره به برنامه های آموزشی کمیته فرش استان همدان گفت: ۹۲۰ میلیون تومان اعتبار برای دوره های آموزشی در سال پیش بینی شده که اگر این اتفاق بیفتد بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ نفر از آموزش قالی بافی بهره مند می شوند.

احمد علی بابایی عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبارات ۱۲۰۰ نفر را در سال ۹۶ تحت پوشش آموزش های قالی بافی قرار خواهیم داد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان