آخرین اخبار

5. تير 1396 - 5:57   |   کد مطلب: 29225
معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از صدور 15 مجوز خانه مسافر در همدان خبر داد و گفت: همدان آماده پذیرایی از مسافران تعطیلات عید فطر است.

به گزارش رودآور؛ علی خاکسار امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با اشاره به آمادگی همدان برای خدمات‌رسانی به مسافران تعطیلات عید سعید فطر اظهار کرد: میراث فرهنگی به عنوان دبیرخانه و کمیته تبلیغات و اطلاع‌رسانی ستاد تسهیلات تابستانی در این ایام فعال خواهد بود و ستاد نیز در مجتمع فرهنگی عین‌القضات مستقر است.

وی با بیان اینکه با تمام موزه‌ها و اماکن تاریخی هماهنگی ایجاد شده است، گفت: اقلام تبلیغاتی برای در اختیار قرار دادن مسافران در ورودی شهرها تأمین شده و مسافران می‌توانند از خدمات‌رسانی اماکن مختلف بهره‌مند شوند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با اشاره به اینکه برای کمک به ماندگاری مسافران در همدان نمایشگاه سوغات و صنایع‌دستی دایر شده است، افزود: هتل‌ها هم آماده‌ پذیرایی از مسافران هستند و از وضعیت پذیرایی مطلوبی برخوردار هستند و امیدواریم با تمام ظرفیت خدمات‌دهی داشته باشند.

وی با بیان اینکه با ساخت هتل امیران 200 تخت به میزان ظرفیت هتل‌ها افزوده شده است، گفت: در حال حاضر هتل‌های همدان با 2 هزار تخت آماده خدمات‌دهی به مسافران هستند.

خاکسار با تأکید بر اینکه صدور مجوز خانه‌های مسافر نیز با حمایت استاندار و معاونت سیاسی ـ امنیتی تسهیل شد، گفت: تا پایان نیمه‌های نخست سال ساماندهی خانه‌های مسافر انجام می‌شود و با مکان‌های اقامتی غیر مجاز نیز برخورد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تاکنون حدود 15 مورد مجوز برای خانه مسافرها صادر شده است، افزود: طبق فراخوانی که برای صدور مجوز به خانه‌های مسافر داده شده است، تعداد اماکن مجوزدار بیشتر نیز خواهد شد.

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان در خصوص ساماندهی وضعیت گنجنامه اظهار کرد: نظارت در گنجنامه و عباس‌آباد در این تعطیلات صورت خواهد گرفت، هر چند تعزیرات حکومتی نیز نظارت دوره‌ای را در برنامه خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت نصب چادر از سوی مسافران نیز بیان کرد: متأسفانه با افزایش حجم مسافر در همدان، کنترل مسافران از دست شهرداری خارج می‌شود و نصب چادر در هر مکانی صورت می‌گیرد، هر چند بوستان مادر، نماز، ارم، کولاب و بوستان ایرانیان با تسهیلات کامل برای مسافران در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان