آخرین اخبار

7. تير 1396 - 7:29   |   کد مطلب: 29234
رئیس دادگستری تویسرکان گفت: پرونده های کیفری این شهرستان نسبت به سال گذشته از نظر جمعیتی کاهش داشته است، یعنی در زندان با کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری روبرو بودیم، که در سطح استان، تویسرکان از این نظر در رتبه نخست قرار دارد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ امروز هفتم تیرماه است و 36 سال پیش در چنین روزی، منافقین کوردل تنها یک روز پس از ترور نافرجام امام جمعه موقت تهران یعنی حضرت آیت الله خامنه ای، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی را با بمب گذاری، منفجر کردند که به سبب این انفجار خون بار، آیت‌الله بهشتی دبیرکل حزب و ۷۲ تن از یاران امام به شهادت رسیدند، از آن روز به بعد بود که هفتم تیرماه در تقویم رسمی کشورمان با عنوان"روز قوه قضائیه" نامگذاری شد.

از این رو و به همین مناسبت خبرنگار رودآور به سراغ یکی از قضات نمونه کشور یعنی مرتضی بهمنی فتاح رفت و به گفت وگو با او نشست.

رییس دادگستری تویسرکان؛ قاضی نمونه کشوری

بهمنی فتاح متولد سال 56 است که سال گذشته عنوان قاضی نمونه کشوری را از آن خود کرد، او سال 76 در رشته حقوق دانشگاه تهران پذیرفته می شود، دو سالی را در این دانشگاه تحصیل می کند، تا آن که پس از درخواست و گذراندن یک مصاحبه، دو سال پایانی دوره کارشناسی خود را دانشکده علوم قضایی به اتمام می رساند.

بهمنی فتاح پس از گذراندن یک دوره کارآموزی  13 ساله با سمت قاضی تحقیق در سه ماه پایانی سال 81 در دادگستری تویسرکان فعالیت خود را آغاز کرده و 6 ماهی با این عنوان مشغول به کار می شود، کم کم مراحل پیشرفت را پشت سر گذاشته و مدتی هم به عنوان دادیار تحقیق و  پس از آن در سمت بازپرسی دادسرا فعالیت می کند.

او در حدود 6 ماهی سمت دادرس علی البدل را در یکی از شعب کیفری تویسرکان را هم با خود به همراه دارد و بعد از آن بیش از پنج سال به عنوان رئیس شعبه دوم عمومی حقوقی شهرستان تویسرکان مشغول به کار می شود، تا آن که کم کم در ابتدا دادستان عمومی و انقلاب تویسرکان شده و پس از آن رئیس دادگستری شهرستان می شود.

او متأهل و صاحب دو فرزنده است و از آن جا که همسر وی نیز از همکاران قضایی ایش محسوب می شود و در سمت قاضی مشاور خانواده در دادگستری تویسرکان فعالیت می کند، شرایط سخت و کاری او را بیشتر درک کرده و همیشه و هرلحظه با او همراهی می کند.

کاهش پنج درصدی پرونده های طلاق در تویسرکان

و امروز بهمنی فتاح در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ از کاهش نسبی پرونده های طلاق در دادگستری تویسرکان خبر می دهد و می گوید: گرچه این کاهش به نسبت کم بوده، اما می توان اعلام کرد که این پرونده ها پنج درصدی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است.

جمعیت کیفری زندان بیشتر به جرائم مرتبط با مواد مخدر است

وی اظهار کرد: در حالی که عمده تشکیل پرونده ها مربوط به فحاشی می شود، با این وجود جمعیت کیفری زندان بیشتر به جرائم مرتبط با مواد مخدر بوده، پرونده هایی که مرتبط با استعمال، نگهداری و یا خرید و فروش انواع مواد مخدر است.

کاهش 15 درصدی پرونده های کیفری نسبت به سال گذشته/ رتبه نخست کاهش پرونده های کیفری استان به تویسرکانی ها رسید

رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان افزود: در مجموع پرونده های کیفری این شهرستان نسبت به سال گذشته از نظر جمعیتی کاهش داشته است، یعنی در زندان با کاهش 15 درصدی جمعیت کیفری روبرو بودیم، که در سطح استان، تویسرکان از این نظر در رتبه نخست قرار دارد.

پیگیر امور زندانیان و خانواده های آنان زمینه ساز کاهش پرونده های کیفری

بهمنی فتاح به دلایل کاهش پرونده های کیفری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: بنده در ماه حداقل یک مرتبه به زندان مراجعه می کنم و سایر همکاران قاضی نیز در هفته چندین مرتبه با زندانیان و خانواده های آنان به طور مستقیم ملاقات داشته و بیشتر از همه مسئول و ناظر خود زندان در زمینه پیگیری مشکلات زندانیان فعالیت می کند، به گونه ای که خوشبختانه نتیجه این فعالیت ها سبب کاهش پرونده های کیفری در سطح شهرستان شده است.

به دنبال برنامه ریزی برای اجرای فعالیت های فرهنگی با همکاری سایر ارگان ها هستیم

وی در ادامه عنوان کرد: گرچه به خوبی از ظرفیت همکاری با دیگر نهادها استفاده نشده، اما به جد دنبال این همکاری با سایر نهادها در راستای کاهش جرائم هستیم، چرا که فعالیت در این زمینه نیاز به برنامه ریزی دقیق و موشکافانه دارد و از فعالیت های اجتماعی و فرهنگی نیروی انتظامی به دلیل اقدام به برگزاری برنامه های پیشگیرانه همچون سخنرانی در مدارس و مساجد قدردانی می کنیم.

در یک سال گذشته پرونده کلان مالی نداشتیم

رئیس دادگستری شهرستان تویسرکان همچنین با بیان اینکه در یک سال گذشته با پرونده مالی کلانی روبرو نشدیم، گفت: آن اختلاس در یکی از نهادهای خدمات رسان هم هنوز دردست پیگیری است، اختلاسی که از همان ابتدا جلوی آن گرفته شد و در حال جاضر طبق تحقیقات در حدود 200 میلیون تومانی در این زمینه مشکل مالی از سوی تعدادی از کارمندان این اداره رخ داده است.

پرونده تخلف انتخاباتی یک از رؤسای تویسرکان به مرجع صالح همدان ارجاع شد

بهمنی فتاح به موضوع تخلفات انتخاباتی در سطح شهرستان هم اشاره کرد و افزود: تعداد این پرونده ها بسیار بسیار کم و به طور عمده حالت پیشگیرانه داشت، اما درخصوص یکی دو پرونده از آنجا که مربوط به یکی از رؤسای ادارات بود، به مرجع صالح در همدان ارجاع داده شده است.

وی در ادامه غبارروبی و عطر افشانی گلزار مطهر شهدا، دیدار با امام جمعه و خانواده های ایثارگر دادگستری و برگزاری ملاقات مردمی را بخشی از برنامه های اجرایی دادگستری تویسرکان در هفته قوه قضائیه برشمرد و گفت: ظهر امروز نیز مراسم گرامیداشت شهدای هفتم تیرماه در مسجد امام حسین(ع) این شهر برگزار می شود.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان