آخرین اخبار

7. تير 1396 - 11:16   |   کد مطلب: 29245
مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان از آمادگی14 موزه برای بازدید مسافران تابستانی خبر داد و گفت: 30 راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و موزه‌ها مستقر شده‌اند.

به گزارش رودآور؛ مجید جهانگیری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از آمادگی موزه‌ها و اماکن تاریخی همدان برای بازدید مسافران تابستانی خبر داد و اظهار کرد: در استان همدان 9 موزه و پنج ابنیه تاریخی که دارای ورودی برای بازدید هستند، آماده بازدید مسافران تابستانی است.

وی تصریح کرد: آرامگاه بوعلی‌سینا، آرامگاه باباطاهر، سایت باستانی و موزه تپه هگمتانه، گنبد علویان و برج قربان از بناهایی است که همواره مورد بازدید بیشتری قرار می‌گیرد که در این ایام نیز تدابیر لازم برای بازدید مسافران در نظر گرفته شده است.

مسئول امور موزه‌ها و بناهای تاریخی همدان با بیان اینکه نزدیک 30 نفر راهنمای گردشگری در اماکن تاریخی و موزه‌ها مستقر شده‌اند، بیان کرد: ساعت بازدید موزه از ساعت 8:30 شروع شده و تا ساعت 20 ادامه دارد که در صورت استقبال تا ساعت 21 نیز ادامه می‌یابد.

وی یادآور شد: علاوه بر 14 موزه‌ای که در سطح استان آماده بازدید مسافران است، یک موزه خصوصی میراث و ورزش پهلوانی باستانی به نام شهید «همه‌کسی» آماده پذیرایی است که در ماه اخیر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

جهانگیری با ابراز امیدواری از اینکه با افزایش میزان مسافران ورودی به استان، بازدید از موزه‌ها نیز افزایش یابد، افزود: موزه‌های همدان نشانی از قدمت تاریخی هگمتانه به شمار می‌رود که امیدواریم بازدید از موزه‌ها نیز در برنامه مسافران در تابستان امسال قرار گیرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان