آخرین اخبار

13. تير 1396 - 20:30   |   کد مطلب: 29353
معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان:
58 عنوان برنامه در هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان اجرا مي‌شود
معاون سياسي، اجتماعي فرمانداري شهرستان همدان گفت: 58 عنوان برنامه به مناسبت هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان اجرا خواهد شد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اصغر ناظری‌پور عصر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان همدان اظهار کرد: اسلام دین کامل، انسان‌ساز، دارای برنامه و همه‌جانبه‌ای است که نگاهی همه‌جانبه به معیشت انسان دارد.

وی با بیان اینکه عمل به آموزهای دین اسلام منجر به گسترش و تعمیق رابطه انسان با خدا و افزایش تقوا الهی است افزود: دینداری راز پیوند معنوی انسان با خداوند است که انسان را در زندگی از هر گزندی مصون می‌کند.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان همدان ادامه داد: نماز، روزه، امر به معروف و نهی از منکر و همه آموزه‌های دینی نشان از نگاه عمیق اسلام به مسایل اجتماعی و سعادت بشریت دارد.

وی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر محدود به تذکر لسانی نیست، خاطرنشان کرد: امر به معروف دارای فلسفه ای نهفته از شاکله دین بوده که در دنیای امروز جامعه شناسان به نوعی با عناوینی همچون نظارت و فرهنگسازی‌های اجتماعی به آن تکیه دارند.

ناظری‌پور افزود: توجه به فریضه امر به معروف و نهی از منکر در دنیایی که آسیب‌های اجتماعی همه را احاطه کرده بسیار لازم و مورد تاکید است و به عنوان پشتوانه عظیم در برابر نواقص اجتماعی باید آن را از جمله مباحث عمیق جهان‌بینی اسلام دیده و اجرا کرد. 

وی یادآور شد: قیام امام حسین(ع) در برابر صف باطلی که بر پایه دنیاطلبی بودند و راه به جایی نبردند به عنوان اسوه امر به معروف و نهی از منکر تا ابد ساری و جاری است.

معاون سیاسی، اجتماعی فرمانداری شهرستان همدان از اجرای 58 عنوان برنامه طی هفته عفاف و حجاب در شهرستان همدان خبر داد و گفت: شعار هفته عفاف و حجاب سال جاری «حیا، عفاف، حجاب، ندای فطرت و تعالی اجتماعی» است که برنامه‌هایی به فراخور زمان و روزشمار تعیین شده در این هفته برگزار می‌شود.

وی خواستار توجه و اهمیت ویژه به این مناسبت در اصناف و سایر اقشار مردم شد و افزود: دستگاه‌های اجرایی نیز ضمن فضاسازی و اجرای برنامه‌های متناسب با این ایام گزارش اقدامات انجام شده را برای فرمانداری ارسال کنند.

ناظری‌پور با قدردانی از شورای تامین شهرستان به واسطه تلاش‌های بی‌دریغ در برگزاری با شکوه مراسم شب‌های قدر، راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر در همدان تاکید کرد: برگزاری هر برنامه‌ای به مناسبت هفته عفاف و حجاب باید با هماهنگی و پیش‌بینی ملاحظات اجتماعی، انتظامی و ترافیکی باشد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان نیز گفت: مساله امر به معروف و نهی از منکر یک اصل قرآنی و جز فروع دین ما همچون نماز اهمیتی بسیار والا دارد.

حجت‌الاسلام سیدحسن فاضلیان با بیان اینکه مساله امر به معروف و نهی از منکر پشتوانه قانونی داشته و در قانون اساسی کشور به عنوان قوانین نظارت عمومی مطرح شده است، اظهار داشت: یکی از مصادیق امر به معروف مساله حیا و عفاف یعنی همه در هر جایگاهی باید حافظ عفت باشند و این مساله تنها برای قشر خاص و تفکیکی بر جنسیت نیست.

وی خواستار اجرای هرچه بهتر برنامه‌های هفته عفاف و حجاب شد و تاکید کرد: امر به معروف امری اجتناب‌ناپذیر است و نباید در اجرای آن منتظر اعلام و ابلاغ دستورالعمل‌ها شد.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان با بیان اینکه برنامه های هفته عفاف و حجاب از روز شنبه 17 تیرماه با عنوان گرایش انسانی، انتخاب ایرانی آغاز می‌شود افزود: عنوان برنامه های روز دوم هفته عفاف و حجاب آزادی، کرامت انسانی و حقوق شهروندی است.

وی تشریح کرد: عنوان روزهای سوم و چهارم این هفته به ترتیب عفاف و حجاب تجلی مشارکت اجتماعی و تولید و اشتغال و نه به پوشاک خارجی است.

فاضلیان یادآور شد: روز چهارشنبه 21 تیرماه که یادآور واقعه مسجد گوهرشاد و حمله رژیم سفاک شاهنشاهی به معترضین کشف حجاب است با عنوان مردان غیور، زنان عفیف، خانواده متعالی نامگذاری شده است.

وی افزود: دو روز پایانی این هفته نیز به ترتیب نشاط اجتماعی، امنیت اخلاقی و جامعه عفیف زمینه‌ساز ظهور نامیده شده است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: از دیگر برنامه‌های مشترک برنامه‌ریزی شده و قابل اجرا در دستگاه‌های اجرایی شهرستان همدان می‌توان به فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری در قالب حجاب و عفاف اشاره داشت.

وی گفت: کارگاه‌های آموزی با رویکرد عفاف و حجاب، برگزاری نمایش عرضه کتاب و محصولات فرهنگی اسلامی و مد و لباس و همچنین تقدیر از فعالان فرهنگی موفق نیز از دیگر برنامه‌های در دست اجرا در این ایام است.

 فرمانده سپاه ناحیه شهرستان همدان نیز گفت: دستگاه‌های اجرایی علاوه بر اجرای برنامه های مشترک برنامه های ترویجی، اغنایی و داخلی خود را داشته باشند.

حسن برزگر اظهار کرد: برگزاری برنامه‌های هفته عفاف و حجاب از هفدهم تیرماه آغاز شده و تا روز جمعه 23 تیرماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه فریضه امر به معروف تک‌بعدی نبوده و توجه و اجرای آن به انحاء مختلف نیازمند علم و تدبیر است، از برگزاری برنامه‌ای فرهنگی و مشترک بین دستگاه‌های اجرایی همدان خبر داد و تصریح کرد: برنامه‌ای شاخص و مشترک با حضور اقشار مختلف مردم روز چهارشنبه 21 تیرماه در پیاده‌راه بوعلی همدان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان