آخرین اخبار

14. تير 1396 - 17:42   |   کد مطلب: 29369
روز «قلم» در فراسوي فراموشی غفلت اداره ارشاد همدان
«قلم» به «هيچ» انگاشته شد!
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان، روز «قلم» را به هيچ انگاشت و هيچ برنامه‌‌اي برای گرامیداشت یاد و خاطره اهالی قلم در اين روز تدارك نديد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، چهاردهم تیرماه به پیشنهاد انجمن قلم ایران و تصویب شورای فرهنگ عمومی، به عنوان «روز قلم» در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به ثبت رسید، روزی که می‌رفت در این روز اقدام اهالی قلم ارج نهاده شده و بر اهمیت کارشان توجه شود.

در قرآن کریم به «قلم» قسم یاد شده است و باید آن را حافظ علوم و دانش‌ها، پاسدار افکار اندیشمندان و پل ارتباطی گذشته و آینده بشر دانست.

پاسداشت قلم به این دلیل بود که بتوان از طریق کتابت به علومی دست یافت که بتواند تحولات شگرفی را در زندگی بشریت ایجاد کند و در قرون و اعصار مختلف برای همگان ماندگار شود.

قلم و کاغذ مهمترین و مؤثرترین ابزار ذخیره‌سازی اطلاعات هستند و افکار و اندیشه‌ها با این ابزار نسل به نسل، برای پویایی ذهن و افکار بشریت منتقل می‌شود.

هر متن و نوشته‌ای بی‌شک از به چرخش قلم حاصل می‌شود و متن، کتاب یا نوشته‌ای که موجب به تفکر وا داشتن انسان می‌شود در ابتدا ناشی از تفکر نویسنده و کمک قلم است.

قلم در نزد خداوند جایگاه والا و بالایی دارد، وسیله‌ای که مصداق تفکر است و تعقل، قلم از بعد ارزشی چنان جایگاه بزرگی دارد که بدون آن تفکرات، تحقیقات سر بیرون نمی‌آورد و جامعه پیشرفت نمی‌کند.

اهل قلم همیشه در حوزه کاری خود مشکلات زیادی‌ را دارند که کمتر به آنها پرداخته می‌شود، این موضوع نشان می‌دهد اهمیت قلم در جامعه و بین مسوولان و متولیان امر درک نشده است.

اما آنچه امروز در روز قلم بر قلم ما رانده شد این بود که امروز روز قلم بود، اما انگار نبود، روزی که می‌طلبید روز ارج نهادن به قلم و اهل قلم باشد، امروز فراموش شد و برنامه‌ای از سوی متولیان فرهنگی شهر برای این روز تدارک دیده نشد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان که متولی اصلی پاسداشت این روز است، در غفلت به سر می‌برد و بدون برنامه‌ریزی برای این روز نتوانست از عنوان این روز برای گرامیداشت یاد و خاطره اهالی قلم بهره گیرد.

اما آنچه در این میان اهمیت دارد اینکه اهل قلم هیچگاه رسالت خود را فراموش نکرده و بر آنچه با خدای متعال و ارزش های دینی خود عهد بسته است وفادار خواهد بود و همچنان این راه خود را ادامه خواهد داد.

خداوند قلم را محترم شمرد و به آن سوگند یاد کرد، پس به کرامت و عظمت این قلم،‌ تا روزی که قلم در دست داریم برای دفاع از خاک وطن،‌ رسیدن به عدالت برای همه مردم سرزمینمان،‌ برای پاسداری از خون شهدای ایران و‌ حفظ عزت ایرانی قلم خواهیم زد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان