آخرین اخبار

15. تير 1396 - 14:58   |   کد مطلب: 29372
واکنش نمایندگان و سیاسیون به رفتارهای منفعلانه دولت در قبال جادادن فرانسوی ها به منافقین؛
امریکا، پشت پرده تمام گردهمایی های منافقین در کشورهای اروپایی/وزارت خارجه از وضعیت منفعلانه در حوزه بین الملل کی خارج می شود؟!
تعدادی از نمایندگان و سیاسیون کشور درباره توهین دولت فرانسه و جادادن به منافقین تروریست و برگزاری مراسم سالیانه آنان همزمان با حضور وزیر خارجه و انفعال وزارت خارجه واکنش هایی نشان دادند و تأکید دارند که وزارت خارج از وضعیت منفعلانه خود باید خارج شود و در مواجه با اقدام فرانسوی ها جدی برخورد کند تا دیگر تکرار نشود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ ملت ایران از دیپلماسی خنده ای که در نهایت اقتدار ملی و منافع کشورمان را زیر سوال می برد گلایه مند هستند و در حالی که در سخنان دولتمردان و به ویژه ظریف، وزیر امورخارجه کشورمان حتی در توئیت های خود امریکا و منافقین زیر سوال برده می شود،، اما شاهد هستیم که در مواجه با مسائل روی داده در واقعیت و در عمل واکنش های مستحکمی در برابر بی حرمتی های برخی کشورهای اروپایی و امریکا که تأمین کننده سودجویی های منافقین هستند، نشان نمی دهند.

فرانسوی ها سالهاست که از منافقین حمایت می کنند

این روزها هم شاهد هستیم که نمایندگان و سیاسیون کشور درباره توهین دولت فرانسه و جادادن به منافقین تروریست و برگزاری مراسم سالیانه آنان همزمان با حضور وزیر خارجه و انفعال وزارت خارجه واکنش هایی نشان دادند، به طوری که «مرتضی صفری نطنزی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور گفت: حمایت فرانسوی ها از منافقین طولانی مدت است و این عمل ژشت را سال هاست که دنبال می کنند، گرچه می گویند ما در برگزاری این گردهمایی ها و اجلاس های منافقانه مشارکتی نداریم ولی نمی توان که کتمان کرد که گردهمایی منافقین در فرانسه برگزار نشده است.

امریکا پشت پرده تمام گردهمایی های منافقین در کشورهای اروپایی است

وی اظهار کرد: البته نباید هم نقش خصمانه امریکا را در حمایت از منافقین نادیده گرفت، چرا که در این گردهمایی ها مقامات از رده خارج شده امریکایی حضور دارند و تأمین منابع مالی منافقین در کنار سایر حمایت ها را از سوی آنان انجام می شود و به تازگی سعودی های خائن نیز در این امر مشارکت دارند.

تأمین ملاحظات اطلاعاتی و مالی منافقین از سوی امریکایی ها 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این هماهنگی ها برای برگزری چنین اجلاس هایی به طور قطع با هدایت آژانس های اطلاعاتی امریکا انجام می شود و با توجه به تعداد و نوع حضور آنان و به ویژه مشارکت کاملاشان با منافقین، روشن است رفتارهای خصمانه ایالت متحده امریکا با ملت ایران همچنان ادامه دارد و از نظر مالی و اطلاعاتی منافقین را تأمین می کنند.

صفاری نطنزی عنوان کرد: گرچه سفیر فرانسه در ایران فراخوانده شد و سخنگوی وزارت خارجه هم مواضعی در واکنش به برگزاری گردهمایی منافقین در فرانسه گرفت و اقدامات اولیه را انجام دادند، اما باید اقدامات آنان اساسی تر از این کارها می بود و به طوری که باید در عمل و در روابطشان با فرانسه نشان می دادند و بهتر رفتار می کردند و صلاح آن بود که در مواجه با اقدام فرانسوی ها جدی برخورد کنند تا دیگر تکرار نشود.

وزارت امور خارجه در امور بین‌المللی اقتدار بیشتری از خود نشان دهد/نقش فرانسه در پازل آمریکایی صهیونیستی

 
ناگفته نماند که عضو دیگر عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یعنی «محمدابراهیم رضایی» در گفت و گویی که با سایت خبری ندای تفرش، داشته است، گفت: این اقدام فرانسه، توهین به ملت ایران است؛ انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه ایران در امور بین‌المللی اقتدار بیشتری از خود نشان دهد.

وی اظهار کرده بود: علی‌رغم اینکه انتظار می‌رفت فرانسه به عنوان یک کشور مدعی آزادی، دموکراسی، منطق و پایبند به ادعایش که پس از برجام مدعی روابط همراه با احترام و رعایت حقوق متقابل با ایران بود، طور دیگری رفتار کند؛ اما در عمل نشان داد که در پازل آمریکا و اسرائیل ایفای نقش می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس افزود: این رفتار فرانسه نشان داد که حاکمین فرانسه از استقلال لازم و کافی برخوردار نیستند بلکه عناصر سیاسی اقماری آمریکایی و صهیونیستی هستند.

وی افزود: تجمع منافقین با حضور عده‌ای از شخصیتهای معاند بین‌المللی، همزمان با سفر وزیر امور خارجه ایران به کشور فرانسه و دفاع مسئولین فرانسوی از این تجمع منافقین، سناریوی از پیش تعیین شده و با حساب و کتابی بود که مسئولین جمهوری اسلامی می‌بایست اعتراض قاطع خود را به این اقدام فرانسوی‌ها نشان می‌دادند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجموعه منافقین یک مجموعه مرده است که تاریخ مصرف آنها به اتمام رسیده است. حتی این گروهک برای کشوری مثل آمریکا هم دیگر ارزش خاصی ندارد. ولی به خاطر اینکه مسئولان فرانسوی و حاکمان آنها براساس برنامه، این مراسم را ترتیب داده و از منافقین حمایت می‌کنند، وزیر امور خارجه ایران باید جلسه دیدار و گفتگو با مقامات فرانسوی را ترک می‌کرد.

رضایی اضافه کرد: جمهوری اسلامی باید اعتراض رسمی خود را به سفارت و مسئولین امور خارجه فرانسه ابلاغ و از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌کرد تا این اقدام فرانسه برای آنها پر هزینه شود. حتی این رفتار فرانسوی‌ها می توانست بر روی قراردادهای اقتصادی ایران با فرانسه تاثیر جدی بگذارد.

وی گفت: این اقدام فرانسه، توهین به ملت ایران است؛ انتظار می‌رود که وزارت امور خارجه ایران در امور بین المللی اقتدار بیشتری از خود نشان دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه وزارت امور خارجه ایران، سیاست تساهل و تسامح را پیش گرفته است که این نوع رفتارها و برخوردها در دراز مدت خسارتی را برای کشور ایجاد می کند. کوتاه آمدن ایران، سبب می شود تا طرفهای مقابل از حریم خود، پا را فراتر بگذارند. اگر ایران و دستگاه دیپلماسی کشورمان برخورد قاطع و به موقع داشته باشند، بازدارنده است تا سایر کشورها رفتارهای خود را بیشتر کنترل کنند.

ظریف باید سفرش به فرانسه را به دلیل حضور منافقین لغو می کرد/ نباید به یک اعتراض ساده مثل احضار سفیر بسنده شود/ منتظر اقدامات جدی تر هستیم

همچنین شاهد هستیم که «سیدمحمد جواد هاشمی نژاد»رئیس بنیاد هابیلیان درباره رفتارهای منفعلانه وزارت خارجه کشورمان تأکید دارد که ضعف یک کشور است که سیاستمدار آن در امور خارجه همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند و حداقلی ترین اعتراض ایران می توانست عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین باشد.

وی اظهار کرد: این نشست هرساله توسط منافقین برگزار می شود و در این میان دولت فرانسه هر ساله تمهیداتی را برای آنها فراهم کرده و امکاناتی را در اختیار آنها قرار می دهد.

رئیس بنیاد هابیلیان با بیان اینکه چند سال است که منافقین با همکاری دولت فرانسه در همین مقطه نشست سالانه خود را برگزار می کنند، افزود: بهتر این بود که اگر برنامه ریزی برای سفر به فرانسه از سوی وزیر امور خارجه وجود داشت این سفر به نشانه اعتراض باید لغو می شد چرا که این گرد همایی موضوع پیش بینی نشده ای نبود و از ماه ها قبل منافقین این نشست را اعلام کرده بودند.

وی در ادامه گفت: آقای ظریف ظاهرا اعتراضاتی داشتند و پاسخ هایی هم گرفتند اما بهتر است به صورت جدی تر راجع به این موضوع فکری بشود چرا که دولت فرانسه امکانات و تمهیداتی را برای نشست های این گروهک تروریستی فراهم می کند.

هاشمی در ادامه افزود: وقتی به فرانسه اعتراض می شود، آنها می گویند که موضع ما با آنها یکی نبوده و با گروه تروریستی منافقین ارتباطی نداریم اما باید پرسید چگونه است که وقتی یک گروهی با حضور تعدادی از سیاستمدران بازنشسته آمریکایی و افرادی مانند ترکی فیصل در فرانسه جمع می شوند و درباره سرنگونی ایران که یک دولت مستقل و قانونی است صحبت می کنند اما فرانسه می گوید ارتباطی با آنها ندارد.

وی همچنین تصریح کرد: مسائلی در فرانسه مطرح شد که تمامیت ارضی و استقلال کشور ما را زیر سوال برد به عنوان مثال آنها برای خودشان مطرح می کنند نباید اجازه بدهند که امسال جمهوری اسلامی ایران 40 ساله شود؛ آنها برای ساقط کردن دولت مردمی ایران جمع شده و برنامه ریزی می کنند اما جالب است دولت فرانسه با همه تمهیداتی که برای آنها فراهم می کند در جواب اعتراض ایران می گوید ما به منافقین ارتباطی نداریم.

رئیس بنیاد هابیلیان با تاکید بر یانکه نشست منافقین یک میتینگ ساده نیست عنوان کرد: گروهکی که این نشست را برگزار می کند سابقه ترور مستقیم 17 هزار نفر در کشور ما را در کارنامه سیاه خود ثبت کرده است؛ فرانسوی ها و آمریکایی ها هم سابقه نا مبارکی از کشتار مردم بیگناه را در کارنامه خود دارند و امکان ندارد بدون نظارت های امنیتی چنین میتینگ های سیاسی برگزار شود.

هاشمی عنوان داشت: اگر یک دولت مستقل بخواهد در دنیا چنین میتینگی را علیه دولت مستقل دیگر برگزار کند چنین اجازه ای به آن نمی دهند اما شاهد هستیم یک گروهک چنین مراسمی را برگزار کرده و مهمانان ویژه ای از سراسر دنیا در آن حضور پیدا می کنند به خصوص تندرو های آمریکایی و حامیان اسرائیل که همگی در آن حاضر می شوند.

وی تصریح کرد: ضعف یک کشور است که سیاستمدار آن در امور خارجه همزمان با نشست دشمنان آن کشور در یک محل حضور داشته باشند و حداقلی ترین اعتراض ایران می توانست عدم حضور در پاریس هنگام نشست منافقین باشد.

رئیس بنیاد هابیلیان در ادامه با اشاره به اعتراضات این بنیاد نسبت به میتینگ های منافقین در فرانسه گفت: پاسخی که فرانسه به ما می دهد این است که حضور منافقین در کشورشان به دولت فرانسه ارتباطی ندارد؛ دولت فرانسه اذعان دارد که منافقین یک گروهک تروریستی هستند که البته این یک تناقض بزرگ در رفتار و عمل آنهاست.

هاشمی با بیان اینکه نباید مسئولان در وزارت خارجه به سادگی از کنار چنین موضوع مهمی عبور کنند گفت: باید اعتراضات ایران نسبت به منافقین به دولت فرانسه از سطح معمولی و ساده خارج شده و وارد فاز جدیدتری بشود، کارهای روتین و اعتراضات ساده مانند احضار سفیر و از این دست مسائل برای موضوعات ساده تر انجام می شود اما برای چنیی مساله مهمی که استقلال کشور ما را در یک کشور زیر سوال می برند باید اقدامات جدی تری انجام بگیرد و ما هم منتظر اقدامات جدی تر هستیم.

امید آنکه دیپلماسی خنده روزی به دیپلماسی اقتدار تبدیل شود و مردم، رضایت عمومی از عملکرد و واکنش های دولتمردان خود در مواجه به مسائل بین المللی داشته باشند.

زنگنه

انتهای پیام/

 
 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان