آخرین اخبار

11. مرداد 1396 - 14:40   |   کد مطلب: 29815
رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه در هیچ مقطعی زیر بلیت کسی نبوده ام گفت: مدیریت بیرونی را برای خانه مطبوعات نمی‌پذیرم.

به گزارشرودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان محمدرضا عارف ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه بار اصلی خبر بر دوش خبرنگاران است‏ اظهار کرد: خبرنگار به عنوان یک عنصر فعال پرسشگر و حق‌جو به دنبال انعکاس اخبار و اطلاعات به مردم و بیان آلام و مشکلات مردم است.

وی با بیان اینکه شهدای رسانه با روح آزاداندیشی و آزادطلبی بعد از شهادت خود توانستند با قدرت و عظمت حرف خود را به کرسی بنشاند‏ افزود: شهادت شهید صارمی سبب شد تا روز 17 مردادماه به نام روز خبرنگار نامگذاری شود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان با تاکید بر اینکه خبرنگار رسالت عظیمی بر دوش دارد‏ خاطرنشان کرد: اگر رسانه‌ها و خبرنگاران نباشند به طور حتم هر خبری که در هر گوشه‌ای از جهان حادث می‌شود بدون حضور خبرنگار خبر در همان نقطه محصور خواهد ماند.

وی با اشاره به اینکه خبرنگار با همه محدودیت‌هایی که دارد از جمله امکانات رفاهی که این در خود همدان نیز به چشم می‌خورد از رسالت خود دست بر نمی‌دارد یادآور شد: همه خبرنگاران به خاطر عشق و علاقه‌ای که به این حرفه دارند بدوم چشم داشتی به انعکاس اخبار می‌پردازند.

عارف با اشاره به اینکه اگر هیات مدیره و اعضای آن دارای جایگاهی هستند به جهت انتخاب خبرنگاران در اعضای انتخابی هستند‏ گفت: اگر تاکنون اتفاقی رخ داده همه به مدد خبرنگاران و اعضای هیات مدیره در خانه مطبوعات بوده که منجر به ارائه خدمات شده است.

وی با تاکید بر اینکه اگر اتحاد و همدلی در خانه مطبوعات باشد کارها به درستی در مسیر رشد و پیشرفت قرار می‌گیرد‏، تصریح کرد: مسائل و مشکلات رسانه باید در خود خانه حل شود و همیشه در استان این روال بوده و هست.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان با بیان اینکه خبرنگار به دلیل دارا بودن روحیه پرسشگری که دارد باید از مدیر انتقاد کند افزود: مدیر و مسوول باید با روی خوش با این موضوع برخورد کند و ما معتقدیم که این نقد باید منصفانه باشد.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که ما از خود درک درستی نداشته باشیم و جایگاه خود را پیدا نکنیم کسی به فکر ما نخواهد بود‏ یادآور شد: با اتفاق نظر می‌توان حقوق حقه رسانه را طلب کرد در غیر این صورت با شکاف قطعا این مسیر ممکن نخواهد بود.

عارف با اشاره به اینکه خانه مطبوعات همواره به دنبال تحقق خواسته حقوق رسانه و انعکاس مطالبات مردمی است گفت: خانه مطبوعات به عنوان مجموعه صنفی به دنبال تحقق بخشیدن به وظایفی است که به آن محول شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اشاره‌ای به عدم برگزاری انتخابات در خانه مطبوعات در زمان مقرر کرد و گفت: به شرافتم قسم می‌خورم یقین داشته باشید در هیچ مقطعی زیر بلیت کسی نبوده و نیستم.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات همدان با اشاره به اینکه خدا را شاهد می‌گیرم آسانترین کار این بود که کار را زمین بگذارم افزود: من مدیریت از بیرون را نمی‌پذیرم و مدیریت این مجموعه با شماست و کسی نمی‌تواند تعیین‌کننده باشد، زمان برگزاری انتخابات و برنامه و شیوه‌نامه باید از بالا به پایین باشد بدین معنا که باید زمان برگزاری انتخابات از تهران اعلام شود و بلافاصله پس از اعلام به آن عمل خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: در خصوص انتخابات خانه مطبوعات یک گلایه دارم که مسائل خانوادگی باید در خود خانه حل شود و کشاندن آن به بیرون خیلی صلاح نیست.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان