آخرین اخبار

21. مرداد 1396 - 7:28   |   کد مطلب: 29909
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان:
برداشت 4 چهار هزار و 256 تن سیر در تویسرکان
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان گفت: چهار هزار و 256 تن سیر در شهرستان تویسرکان برداشت شد.

به گزارش رودآور؛ «مسعود اکبری» گفت: میزان چهار هزار و 256 تن سیر توسط کشاورزان سیرکار شهرستان در سال زراعی مذکور استحصال شده است.

 وی اظهار کرد: شهرستان تویسرکان با داشتن شاخص  8/4 درصد از سهم تولید سیر استان همدان رتبه سوم را در این خصوص به خود اختصاص داده است. 
مدیر اداره جهاد کشاورزی تویسرکان افزود: سال گذشته دو هزار و 100 تن سیر از تویسرکان به سایر نقاط کشور صادر شد.

اکبری در ادامه با بیان اینکه برداشت حبوبات دیم در سطح یک هزار و 800 هکتار در سال زراعی 96-95 به اتمام رسیده است، عنوان کرد: میزان تولید حبوبات دیم که شامل کشت غالب نخود و عدس در سال زراعی عنوان شده جاری هزار تن است.

وی تصریح کرد:  سطح زیر کشت حبوبات شهرستان اعم از آبی و دیم را برای سال زراعی پیش رو دو هزار هکتار پیش بینی می شود.

به گزارش رودآور سیر ایرانی به ویژه سیر کاشت شده در استان همدان، ویژگی های منحصر به فرد، طعم و مزه ای بسیار عالی دارد و از گذشته های دور تاکنون از انواع فراوردهای آن برای درمان بسیاری از بیماری ها در طب سنتی و یا برای مصرف خوراکی همچون سیرترش و انواع ترشیجات و شوری جات مورد استفاده قرار گرفته است.

زنگنه 

انتهای پیام/

 

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه‌ها

سلام کنار آمدن با این محرومیت ها کار درستی نیست باید به شکلی کاملا چشمگیر صدای محرومیت تویسرکان را به گوش پایتخت رساند و این مسئولیتش با شماست.تویسرکانی ها باید به این محرومیت ها اعتراض کنند هیچ خبر جدی و کارساز و مستمر و راهگشایی از محرومیت تویسرکان شنیده نمی شود و مسئولین در تهران فکر می کنند که همه چیز در تویسرکان روبراه است. حرف های نماینده تویسرکان را هم خیلی جدی نمی گیرند از نظر آنها مناطق محروم ملایر و نهاوند و اسد آباد و ... است و امکانات متوجه آنها باید باشد چرا که نماینده ها و مسئولان آنها به طور چدی حقوق شهرستانشان را مطالبه می کنند حرف های آقای نماینده محترم تویسرکان در دولت خیلی خریدار ندارد و به آن توجهی نمی کنند و نتیجه آن وضعیت فعلی تویسرکان است نه ایستگاه راه آهنی و نه جاده ای و نه رفع محرومیتی نه ... پایتخت مبل و منبت چه شد؟ حقوق زحمتکشان مبل منبت و میراث فرهنگی تویسرکان را بالا کشیدند نماینده تویسرکان پیگیری جدی نکرد!!! چرا منبت کاران تویسرکان اعتراض نمی کنند!؟ چرا کسی از آقای بهرام نیا در مدت فرمانداری تویسرکان حقوق از دست رفته تویسرکان را پیگیری نمی کند . نقطه ضعف آقای بهرام نیا پیش استاندار فعلی، نادیده گرفتن برخی مطالبات تویسرکان است.

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان