آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 12:42   |   کد مطلب: 29915
رئیس خانه مطبوعات استان همدان گفت: مدیران با مطرح شدن مشکلات مردمی از سوی خبرنگاران، به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتشان باشند.

«محمدرضا عارف» در گفت و گو با خبرنگار  رودآور؛ با گرامیداشت هفته خبرنگار، گفت: خبرنگار اگر عاشق نباشد به هیچ عنوان نمی تواند در این وادی قدم بگذارد و قلم بزند، شاید روزی که حرفه خبرنگاری در ناظم جمهوری اسلامی معنا شد و شکل گرفت آن روز بسیاری از کسانی که علاقه داشتند در این مسیر قدم بردارند، علم روز خبرنگاری را نداشتند اما از آن جا که عشق و علاقه در میان بود در این وادی آمدند و همین عنصر هم سبب شد که بتوانند توقیعات خوبی در مراحل کاری خود داشته باشند.

انتقال شفاف مشکلات مردم به مدیران یکی از رسالت های خبرنگاران است

وی اظهار کرد: خبرنگار در کلام ساده، صادق ترین، خالص ترین و شفاف ترین، فرد در جامعه است، همچون یک آیینه است که شیرینی ها، تلخی ها، و رنج ها و دردهای مردم را منعکس می کند، آن چیزی که در جامعه مشاهده می کند، زلال و شفف همان را منتقل می کند و مردم و مدیران جامعه هستند که باید به نوعی با دیدن، شنیدن و مطرح کردن این مباحث به دنبال اصلاح نقاط ضعف و تقویت نقاط قوتشان باشد.

رئیس خانه مطبوعات استان همدان افزود: خبرنگار یک عنصر فرهنگ ساز و بستر ساز است، جلودار و طلایه دار بوده و اگر قدر خبرنگاران را جامعه، مردم، ومسئولان بدانند آن هم خبرنگاران ما؛ خبرنگارانی که با کمترین امکانات، با کمترین دستمزد و عاشقانه به دنبال انعکاس اخبار در این جامعه هستند، آن زمان جایگاه خبر و خبرنگاری شناخته می شود.

ارزش کار خبرنگار را درک نکرده ایم

عارف عنوان کرد: روزنامه نگاری در جامعه ما هنوز جایگاهش به طور کامل شکل نگرفته است، چرا که هنوز ارزش کار خبرنگار را هنوز مادرک نکرده ایم.

وی تصریح کرد: ما هنوز قدرت رسانه را درک نکرده ایم، در حالی که رسانه ها قدرت مندترین و رفیع ترین جایگاه را دارند و قدرتمندترین عناصر تشکیل دهنده یک اجتماع هستند، اگر جایگاه خودشان را بشناسند، اگر خبرنگاران ما به منزلت و شأنیت خودشان پی ببرند به طور قطع می توانند تأثیرگذارتر از آن چیزی باشند که امروز می بینیم.

مدیران ارزش جایگاه خبرنگاران را بشناسند و به دیده احترام به آنان نگاه کنند

رئیس خانه مطبوعات استان همدان همچنین گفت: امیداست که روزی به جایی برسیم که هم خبرنگاران ما جایگاه خودشان را بشناسند و هم مردم و مدیران ارزش و جایگاه این عزیزان را بشناسد و به دیده احترام به آنان نگاه کنند.

زنگنه 

تصاویر تکمیلی: 
ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان