آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 2:19   |   کد مطلب: 29922
مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه وقتی برای دشمن پیامی فرستاده شود که بوی وادادگی دهد دشمن جلو می‌آید، گفت: اکنون اگر دشمن جلو نمی‌آید به این دلیل است که می‌داند حریف او کسانی نیستند که دم از سازش می‌زنند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، حسین شریعتمداری شامگاه پنجشنبه در یادواره خاکیان افلاکی در همدان با اشاره به اینکه امشب محفلی نورانی و ملکوتی است، اظهار کرد: درباره شهدا حرف‌های زیادی گفته شده و هنوز ناگفتنی‌هایی زیادی وجود دارد اما راه و رسم شهدا آرزوی ماندگاری آنها بوده است.

وی با اشاره به اینکه شهید همدانی اگرچه اهل همدان بوده و نام همدانی دارد اما نه تنها ایران بلکه به تمام جهان اسلام تعلق دارد، ادامه داد: شهید همدانی یک لحظه از زندگی خود را هدر نداده و همیشه در نقطه اوج بوده است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه شهید همدانی در هشت سال جنگ حضور داشت و در اوج فتنه 88 فرمانده سپاه تهران بود، افزود: شهید همدانی همیشه در نقطه حساس حضور داشت.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری فرمودند کسی که نقشه راه در اختیار نداشته باشد گمراه می‌شود، بیان کرد: ایشان همچنین فرمودند کسانی که نقشه راه داشتند با وجود حضور در سپاه عمرسعد خود را شب عاشورا به امام حسین(ع) رساندند.

شریعتمداری با ذکر این نکته که ابتدا باید بررسی کرد که در کجا ایستاده‌ایم، ادامه داد: باید در یک تابلو نقطه مختصات خود را ترسیم کنیم و بدانیم کجا قرار گرفته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه به تازگی در جلسه تنفیذ مقام معظم رهبری فرمودند من تذکر دادم و باز هم تذکر می‌دهم و می‌خواهم این نکته در ذهن‌ها بماند، نخوابید که دشمن بیدار است، تصریح کرد: در ابتدا  باید باور کنیم که در جنگ قرار داریم و فقط بخشی از جنگ نظامی است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه با پذیرش قطعنامه جنگ تمام نشده و فقط میدان جنگ عوض شده است، افزود: باید باور کنیم که دشمنان ما دست از سر ما برنمی‌دارند مگر اینکه ما از اسلام ناب محمدی دست بکشیم.

وی با تاکید بر اینکه باید باور داشت که دشمن در سنگر خود بیدار است، خاطرنشان کرد: گام بعدی کشف نقشه راه دشمن است به این معنا که دشمن از کدام راه و از کدام مسیر کینه توزی می‌کند.

شریعتمداری با بیان اینکه باید به دنبال طرح فریب دشمن رفت، تاکید کرد: امام(ره) فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد منظور امام(ره) بی‌توجه بودن به قدس نبوده است.

وی با اشاره به اینکه نقشه راه دشمن دست امام(ره) بود به همین خاطر ایشان فرمودند راه قدس از کربلا می‌گذرد، تصریح کرد: احتمال گرفتار شدن در چنبره طرح فریب دشمن وجود دارد در نتیجه باید به نکاتی دقت کرد.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با طرح این سئوال که اگر دشمن راه مقابله با خود را به شما نشان دهد شما اعتماد می‌کنید؟ بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند دشمنان بار‌ها نشان دادند خواسته‌های خود را از زبان خودی‌ها بیان می‌کنند.

وی با بیان اینکه باید راه‌های ورود دشمن را شناخت، افزود: راه‌های ورود دشمن زیاد است اما باید این راه‌ها آشنا شد و فریب جاده‌های فرعی را نخورد.

شریعتمداری در ادامه با بیان اینکه ما با توافق مخالف نیستیم بلکه با توافقی که امتیاز‌ها داده شود اما امتیازی به دست نیاید مخالف هستیم، یادآور شد: دشمن بعد از برجام موضوع اقتدار ملی و موشک‌ها را پیش کشید و گفت باید از اقتدار خود دست کشیده و در منطقه سازش کنید.

وی به ترفند غرق مصنوعی اشاره کرد و ادامه داد: در این ترفند زندانی را خوابانده و بعد از انداختن پارچه روی سر او آب را به شدت روی زندانی می‌ریزند که فرد تصور می‌کند در حال غرق شدن است.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه فردی در حال غرق شدن به هر چیزی که در کنار او باشد چنگ می‌زند، بیان کرد: دشمن با ترفند غرق مصنوعی می‌خواهد ما احساس کنیم که اقتدار، امنیت، عفت، اقتصاد و ... ایران در حال از دست رفتن بوده و در حال غرق شدن هستیم و باید به چیزی چنگ بزنیم در نتیجه آن موضوعی که باید به آن چنگ زده شود را خود نزدیک ما می‌آورد.

وی خاطرنشان کرد: یک نمونه از ترفند غرق مصنوعی این است که حریف برای موفقیت به دو عامل ساخت یک دو قطبی و ایجاد جریانی در داخل که مردم را به سمت دوقطبی سوق دهد، نیاز دارد.

شریعتمداری با بیان اینکه موضوع «سایه جنگ» دوقطبی ایجاد می‌کند به این نحو که یا جنگ و یا یک جریان خاص و اگر مردم در پی این جریان نباشند، جنگ می‌شود، افزود: دوقطبی دیگر یا هسته‌ای یا گشایش اقتصادی است.

وی با بیان اینکه اکنون دو قطبی دیگر پیش کشیدند به این شکل که یا اقتدار منطقه‌ای یا معیشت مردم، ادامه داد: در این دوقطبی می‌خواهند ایران دست از ساخت موشک و از حضور در منطقه دست بردارد و حتی سلاح‌های متعارف نسازد.

مدیرمسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه در دنیا منع کردن کشوری از ساخت سلاح‌های متعارف غیر قانونی و عجیب است، تاکید کرد: نگویید مادر مذاکرات که مادر مذاکرات مادر همه تحریم‌هاست.

وی با طرح این سئوال که مگر نگفتید تمام تحریم‌ها با برجام رفع می‌شود؟ اظهار کرد: بیشترین تاکید یکی از قطب‌ها در کشور بر موضوع اقتصاد است تا از این راه اهداف محقق شود.

شریعتمداری با بیان اینکه یک دوقطبی، جریانی می‌خواهد تا در داخل کشور مردم را به آن سمت سوق دهد، افزود: روز بیست و سوم جنگ 33 روزه CNN گفت در لبنان اسرائیل به نمایندگی از آمریکا و حزب الله به نمایندگی از ایران می‌جنگد.

وی با بیان اینکه آمریکا برای ایران قمپوز در می‌کند، یاد آور شد: راه مقابله با ترفند غرق مصنوعی این است که قطب‌های مطرح شده از حلقه انحرافی شکسته شود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با بیان اینکه ترامپ اول در برابر کره شمالی قمپوز در کرد، ادامه داد: آمریکا وقتی در برابر کره شمالی هیچ است در برابر ما اصلا به حساب نمی‌آید پس نباید پیام وادادگی فرستاد.

وی با بیان اینکه وقتی برای دشمن پیامی فرستاده شود که بوی وادادگی دهد دشمن جلو می‌آید، افزود: اکنون اگر دشمن جلو نمی‌آید به این دلیل است که می‌داند حریف او کسانی نیستند که دم از سازش می‌زنند.

شریعتمداری با بیان اینکه باید قطب‌ها و حلقه‌های تقلبی را شناخت و از آن عبور کرد، ادامه داد: پرچم نیرو‌های انقلابی باید بالا باشد به مجرد اینکه پرچم خود را پایین بیاورد دیگران پرچم خود را بالا می‌برند.

وی در ادامه به امضای سند 2030 اشاره کرد و با بیان اینکه ابتدا گفتید امضا نکردیم، بعد گفتید امضا کردیم اما حق تحفظ گرفتیم، بیان کرد: مگر با بچه طرف هستید، تحفظ گرفتن معنا ندارد مگر برای چنین سندی می‌توان حفظ گرفت.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه فرد به انواع و اقسام حیله‌ها سعی می‌کند موضوعی را وارونه جلوه دهد، تصریح کرد: طرف، با موگرینی سلفی گرفته بعد می‌گوید ما روضه را از امام حسین(ع) و کنسرت را از امام حسن(ع) الگو گرفتیم.

وی با بیان اینکه مراجعه به تاریخ اگر برای شبیه سازی باشد جرم بزرگی است، تاکید کرد: مراجعه به تاریخ برای شبیه یابی گرفتن درس و عبرت است.

شریعتمداری با اشاره به اینکه گاهی جریاناتی با تابلو‌های مختلف سعی بر بزرگ جلوه دادن خود دارند، ادامه داد: تابلو‌ها زیاد است اما زیر این تابلو‌ها چه کسی سینه می‌زند؟

وی با اشاره به اینکه برخی می‌گویند دست نکشیدن ایران از اقتدار منطقه‌ای موجب حمله نظامی آمریکا به ایران می‌شود اما این موضوع رسما دروغ است، افزود: سال 2009 اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت ما مستقیم وارد جنگ نمی‌شویم و جنگ نیابتی را پیش می‌کشیم.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها به شدت به دنبال بردن ایران به سمت نادیده گرفتن برجام هستند، ، تاکید کرد: ترامپ غلط می‌کند این کار را انجام دهد.

وی با بیان اینکه کابوس آمریکا این است که ایران برجام را نادیده بگیرد چراکه آمریکا از ما رابطه نمی‌خواهد بلکه مذاکره می‌خواهد، خاطرنشان کرد: آقایی که می‌گفت امروز رونمایی از مادر مذاکرات است باید بگوید این مادر مذاکرات چه کرده است؟ با‌رها گفته‌ایم یکی از دستاورد‌های برجام را بگویید اما چیزی نمی‌گویند چون دستاوردی وجود ندارد.

شریعتمداری با اشاره به برجام 2، برجام 3 و برجام 4 ادامه داد: ممکن است مقداری فروش نفت بالا رفته باشد اما برجام این نبود بلکه در برجام مقرر بود که تحریم‌ها برداشته و مشکل اقتصادی حل شود، مگر مادر مذاکرات چه کرده بخواهیم به مذاکرات ادامه دهیم؟

وی با تاکید بر اینکه ادامه دادن به برجام خواسته قطعی آمریکایی‌هاست چراکه براساس آن از ایران امتیاز می‌گیرند، افزود: به تازگی آقای ترامپ چند مرکز نظامی ایران که ممکن است فعالیت هسته‌ای انجام دهند را فهرست کرده تا بازدید شوند.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان با تاکید بر اینکه حق ما نادیده گرفتن برجام است، افزود: در صورت نادیده گرفتن برجام مشکل دیگر آمریکا این است که با ایران برخورد کنند اما نمی‌تواند و خود آمریکا نیز می‌دانند که برخورد با ایران ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه اقتدار ایران در منطقه مثال زدنی است، تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در منطقه گروگان ماست و داعش راه افتاده که نگاه مقاومت را از مرز‌های اسرائیل به داخل کشور‌ها ببرد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان