آخرین اخبار

20. مرداد 1396 - 5:25   |   کد مطلب: 29925
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان:
شعارهای انتخاباتی دولت در طول سال مطالبه‌ شود
فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با بیان اینکه شعارهای انتخاباتی دولت باید در طول سال مطالبه شود، گفت: مردم ضعیف با اندک درآمدی زندگی می‌گذرانند، آنگاه اختلاس‌های میلیاردی رخ می‌دهد که باید مقابل آن ایستاد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار مظاهر مجیدی شامگاه پنجشنبه در مراسم گرامیداشت روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه برگزار شد، با تبریک این روز به خبرنگاران استان، اظهار کرد: امیدواریم با کمک اهالی رسانه بتوانیم مأموریت بزرگ خود را در استان پشت سر بگذاریم.

وی با بیان اینکه اولویت‌هایی در سپاه استان تعریف شده که می‌خواهیم اقشار بسیج به ویژه بسیج رسانه ما را در تحقق اولویت‌ها یاری کنند، گفت: در صورت ایجاد همدلی و همزبانی می‌توانیم قسمتی از مأموریت سپاه را در استان محقق کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: به دلیل بومی بودن انتظارات در جایگاه فرماندهی از ما بیشتر است چراکه مشکلات و دشواری‌های استان را می‌دانم و امیدوارم در مأموریت ابلاغ شده با حرکت جمعی بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

وی با تأکید بر اینکه تحقق مأموریت‌های سپاه تنها کار یک فرمانده نیست و کار جمعی را طلب می‌کند، افزود: آنچه ما در انقلاب و دوران دفاع مقدس تجربه کردیم نشان از این دارد که حرکت جمعی موفق بوده و لازمه انجام تمام مأموریت‌ها نیز مشارکت جمعی است.

سردار مجیدی بررسی عملیاتی کردن فرمایشات رهبر معظم انقلاب را از اولویت‌های اصلی مجموعه سپاه پاسداران در تمام نواحی و شهرستان‌ها برشمرد و تصریح کرد: در این خصوص باید نگاه کارشناسی به فرمایشات مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی با بیان اینکه دشمن در دوران دفاع مقدس از نقاط ضعف به ما ضربه می‌زد، یادآور شد: وقتی در عملیات‌ها خوب دفاع می‌کردیم دشمن شهرها را مورد حمله و بمباران قرار می‌داد؛ همدان هم 300 بار مورد تهاجم قرار گرفت.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تأکید کرد: باید توجه کنیم که دشمن در جنگ نرم نقطه ضعف را می‌زند و یا نقطه قوت را؟ تجربه مکرر دشمن نشان می‌‌دهد دشمن به قسمت‌هایی از نظام ضربه وارد می‌کند که مشکلات را رفع، ترمیم و مردم را به‌کارگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ولایت و رهبری به عنوان نقطه قوت نظام، اولین نقطه است که دشمن قصد ضربه زدن به آن را دارد، ادامه داد: مقام معظم رهبری توانستند مشکلات را رفع و ترمیم کنند؛ بنابراین دشمن امروز درصدد ضربه به نقاط قوت ماست.

سردار مجیدی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در سال 65 در لشگر محمدرسول‌الله (ص) در تهران، خاطرنشان کرد: رهبری در آن سخنرانی بحث تهاجم فرهنگی و خطرات آن را مطرح کردند.

وی با تأکید بر اینکه هرچه جلوتر آمدیم فرمایشات رهبر معظم انقلاب در بحث فرهنگی با شدت بیان شد، گفت: دشمن در بحث فرهنگی ورود می‌کند که ما نتوانیم مقاومت کنیم؛ جملات زیبای رهبر معظم انقلاب از شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی و قتل عام فرهنگی از این منظر است، دشمن هم توان گذاشته خواسته‌های مهم رهبری زمین‌گیر شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان، با اشاره به طرح بحث اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر مقام معظم رهبری و نامگذاری سال‌ها با این عنوان، اظهار کرد: دشمن روی این موضوع نیز کلید کرده تا به عنوان نقطه ضعف در روند کار ما از این بخش ضربه بزند.  

وی به بحث نفوذ و طرح چندین باره این موضوع از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: رهبری فرمودند مراقبت کنید نفوذ فردی، نفوذ جریانی و نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی دارد اتفاق می‌افتد و آقا روی این موضوع باز هم حساسیت نشان داده و عنوان می‌کند.

*«آتش به اختیار» مصداق مقابله با آسیب‌ها

سردار مجیدی با بیان اینکه یک نگاه دقیق و کارشناسانه در بیانات رهبر معظم انقلاب داشته باشید، تصریح کرد: چرا برخی از بیانات مقام معظم رهبری در این موضوعات با یک نگاه نظامی عنوان می‌شود به طور مثال در مباحث فرهنگی، ناتوی فرهنگی مطرح می‌شود.

وی به مطرح کردن «آتش به اختیار» از سوی رهبر معظم انقلاب در چند ماه گذشته اشاره کرد و ادامه داد: این کلمات، واژه‌های نظامی است؛ در بحث جنگ نرم مقام معظم رهبری بیان می‌کند شما افسران جنگ نرم هستید.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به جلسه رهبری با ائمه جمعه، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب در آن جلسه ائمه جمعه را فرماندهان قرارگاه فرهنگی خواند؛ موضوعات با واژه‌های نظامی مطرح می‌شود و برداشت ما این است که دقیقاً یک جنگ واقعی اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: در جنگ کنونی که جنگ نرم است ابزار آلات دشمن قابل مشاهده نیست و رهبر معظم انقلاب اشاره می‌کند و این موارد را به هم ربط می‌دهد.

سردار مجیدی در ادامه اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب با به کار بردن آتش به اختیار وظیفه بزرگ مواجهه با خلأها را برای آحاد مردم و به ویژه برای دستگاه‌هایی همچون بسیج و سپاه و سازمان‌هایی همچون تبلیغات اسلامی و...، تعریف می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار داریم منویات و موارد طرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب را موکول به یک و یا دو روز در هفته و یا ماه نکنیم، گفت: برخی از خواسته‌های رهبری خواسته‌های طولانی‌مدت است و نباید با زدن بنر و برگزاری چند جلسه به راحتی از کنار اینها گذشت.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان بیان کرد: در سپاه استان به دنبال این هستیم که منویات رهبری و کلیدواژه‌ها را با کمک اهالی رسانه، بسیجیان و پاسداران در طول سال مطالبه‌گری کنیم که در این صورت شاید بتوانیم مسیری را برای سپاه نهادینه کرده و در این مسیر حرکت کنیم.

وی با تأکید بر اینکه سپاه از ارکان قدرت امنیت است، افزود: دشمن متوجه شد در بسیاری از موضوعات تحلیلی برای ضربه به کشور، توسط سپاه در حال خنثی شدن است بنابراین زیر سوال بردن سپاه را در برنامه قرار داد.

*برخی خودی‌ها سپاه را زیر سوال بردند

سردار مجیدی با بیان اینکه دشمن در حال ایجاد خطوطی است که بعضاً ضربه توسط خودی‌ها به ما زده شود، تصریح کرد: وقنی سردار سلیمانی می‌رود کار داعش را در سوریه و عراق تمام کند متأسفانه می‌بینیم زمزمه‌هایی از خودی‌ها شروع می‌شود و از خودی‌ها سپاه را زیر سوال می‌برند.

وی خاطرنشان کرد: باید منویات رهبر معظم انقلاب را آنگونه که واقعی است برای مردم بیان کنیم و این در یک مقطع کوتاه جوابگو نیست؛ در این خصوص باید همه با تمام توان کار کنیم و در یک سیکل دراز مدت منویات رهبری را دنبال کنیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با اشاره به شعارهای دولت، گفت: شعارهایی در این دولت داده شد و باید آنها را طی سال مطالبه‌گری کنیم؛ مباحث اقتصاد مقاومتی، اشتغال جوانان و مشکلات استان از جمله این مطالبات است.

وی در ادامه شروع کار از مساجد را رمز موفقیت انقلاب و اولویت دیگر در سپاه دانست و اظهار کرد: باید به مسجد برگردیم و کارها را از مسجد شروع کنیم؛ نباید پایگاه مقاومت و فرمانده پایگاه از مسجد و امام جماعت مسجد فاصله بگیرد.

سردار مجیدی با بیان اینکه برخی پایگاه‌ها خارج از مسجد ایجاد شده بود که اشتباه بود، گفت: باید تمام فعالیت‌های حوزه محلات و اقشار کار را از مسجد شروع کنیم؛ اگر بتوانیم این امر را محقق کنیم برکات بسیاری دارد؛ افراد اطراف مسجد را باید بشناسیم.

وی بیان کرد: باید صندوق قرض‌الحسنه را در مسجد ایجاد کنیم و برخی از نهادها کارها را در مساجد دنبال کنند؛ در صورتی که با هیأت امنای مساجد توانستیم همکاری کنیم بسیاری از مشکلات رفع می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) همدان با تأکید بر اینکه اکنون سازمان‌های مختلفی را راه‌اندازی کرده و بعضاً حقوق پرداخت می‌کنیم و ده‌ها هزار میلیارد تومان هزینه می‌کنیم تا بتوانیم موضوعی را حل کنیم، افزود: چر از ظرفیت مسجد استفاده نمی‌کنیم؛ باید پایگاه‌های مقاومت در رأس مسجد باشد.

وی با بیان اینکه خبرنگاران و رسانه‌ها مطالب را از مسجد بیرون بیاورند، تصریح کرد: این را یک فرهنگ کنیم که تمام حساسیت‌ها را به مسجد بکشانیم؛ از مسجد گزارشگری و مطالبه‌گری داشته باشیم.

سردار مجیدی خواستار آغاز کارها از مساجد و بسیج اولیه با آن ظرفیت بزرگ شد و ادامه داد: قشرهای مختلفی از بسیج مهندسین، بسیج اساتید و... در بسیج تعریف کردیم اما این موضوع منافاتی با آغاز کارها از مسجد ندارد و حتی آغاز کارها از مسجد تأثیرگذاری دارد.

وی خاطرنشان کرد: مردم ضعیف با اندک درآمدی زندگی می‌گذرانند و آنگاه اختلاس‌های میلیاردی رخ می‌دهد که با این وضعیت یک بی‌اعتمادی در جامعه ایجاد می‌شود، باید اعتماد مردم به نظام و سپاه را بیشتر کنیم که در نزدیک شدن به مردم در مسجد می‌توانیم در این امر موفق شویم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان