آخرین اخبار

19. مرداد 1396 - 13:59   |   کد مطلب: 29929
يك فروشنده‌ متعهد در همدان با نصب پلاکاردی در مقابل فروشگاه خود به اقدام نمایندگان مجلس معترض شد و روی آن نوشت: «اعلام انزجار و تنفر از رفتار حقارت‌آمیز گروهی از نمایندگان مجلس، با دیپلمات زن خارجی در ایران.»

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، «سلفی حقارت» هشتکی است که این روزها در شبکه‌های اجتماعی و در محفل‌های مردم مشاهده می‌شود و نقل محافل مردم در گفت‌وگوهای روزمره شده است.

اما مسئله چیست؟ روز شنبه 14 مردادماه مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی با حضور اکثر مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد و نقطه مثبت این مراسم حضور بیش از 100 هیأت بلندپایه اعم از رئیس‌جمهور، نخست‌وزیر، وزیر، فرستاده ویژه و ... از کشورهای خارجی بود که وزن جلسه را از لحاظ تأثیرگذاری بین‌المللی بالا می‌برد.

موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز یکی از میهمانان ویژه تحلیف رئیس‌جمهور بود که از همان ابتدا با استقبال گرم و البته «رسمی» دولت جمهور اسلامی ایران وارد کشور شد و دیدارهایی مهم با وزیر امور خارجه و رئیس‌جمهور و دیگر مسئولان جمهوری اسلامی ایران داشت.

*جنجال خبری بعد از انتشار عکس «سلفی حقارت»

درب مجلس برای خبرنگاران از ساعت 14:30 باز شد و مسئولان اعم از مسئولان کشور و مسئولان کشورهای خارجی از ساعت 16 وارد صحن علنی مجلس شورای اسلامی شدند، برنامه مجلس طبق روال و با مدیریت علی لاریجانی رئیس مجلس به خوبی پیش رفت اما زمانی که مراسم به اتمام رسید، صحنه‌ای به شکار دوربین‌های عکاسان خبری در آمد که با انتشار آن‌ها جنجال و انتقاد شدید مردم نسبت به برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در پی داشت.

بعد از پایان مراسم برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که به صورت اتفاقی (!) از فراکسیون امید مجلس بودند با ذوق‌زدگی تمام، طوری که تا به حال یک مسئول از کشورهای خارجی را ندیده بودند گرد خانم موگرینی را گرفته به هدف «عکس یادگاری؟» شروع به سلفی گرفتن با این خانم کردند و در نهایت هم معاون وزیر امور خارجه کشورمان سکان را به دست گرفت و لحظه‌ای ماندگار را برای نمایندگان مجلس رقم زد!

*نمایندگان بدانند نماینده مردم با غیرت ایران اسلامی هستند

جدای از اینکه این نمایندگان عضو فراکسیون امید مجلس چه نیتی از کار خود داشته‌اند که ما به دید مثبت به آن نگاه کرده و از این قسمت گذر می‌کنیم، موضوعی که اهمیتی وافر دارد و هر نماینده مجلس باید به آن توجهی ویژه داشته باشد بحث جایگاه و شأن نمایندگی مجلس شورای اسلامی است.

طبق قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نماینده مجلس به عنوان نماینده ملت ایران در مجلس شورای اسلامی حاضر می‌شود و هر کدام از این بزرگواران باید درک کنند که اگر این مسئولیت خطیر را به دوش می‌گیرند، دیگر تنها خودشان مطرح نیستند بلکه نماینده یک ملت هستند، آن هم ملتی با عظمت مردم انقلابی و با غیرت جمهوری اسلامی ایران.

بعد از این اتفاق هشتک «سلفی حقارت» از سوی مردم در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شد و اعتراض‌هایی شدید به این عمل دور از عزت و اقتدار برخی نمایندگان صورت گرفت. مردم همواره به وظیفه خود عمل می‌کنند و جایی که ببینید عزت و اقتدار ایران اسلامی خدشه‌دار می‌شود از جان و مال خویش نیز می‌گذرند و این را به تاریخ ثابت کرده‌اند.

*سکوت «کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی» !

موضوع بحث مسئولین هستند که متأسفانه موضعی قاطع و صریح در قبال این اتفاق غیرمعقول و غیر دیپلماتیک نگرفتند و تا کنون برخورد و یا حتی تذکری از سوی هیأت‌ رئیسه مجلس و کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان را شاهد نبوده‌ایم و تنها به جمله «کار اشتباهی بود» بسنده می‌شود و از «کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس شورای اسلامی» هنوز خبری نیست!

در این راستا حمیدرضا حاجی‌بابایی، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: اعتراض به این موضوع نشان از حساسیت مردم نسبت به مجلس دارد، مردم مجلس را یک جایگاه رفیع و بزرگ می‌دانند و برای نمایندگانشان احترام خاص قائل هستند و نسبت به کوچک‌ترین اشکال برنمی‌تابند.

وی با بیان اینکه حساسیت در جامعه بالاست و باید دقت کرد این اشتباهات رخ ندهد، گفت: البته برخی از نمایندگان نیز از عملکرد خود عذرخواهی کردند.

همچنین محمدعلی پورمختار، نماینده مردم بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی فارس، گفت: این نمایندگان کار اشتباهی انجام دادند و هیچ توجیه عقلانی و منطقی برای این کار وجود ندارد.

وی افزود: نمایندگان برای نمایندگی از ملت بزرگ ایران که دارای جایگاه بالایی هستند و در مقابل این همه فشار و زیاده‌خواهی سر خم نکرده‌اند؛ مسؤولیت دارند و دلیلی برای این وجود ندارد که این‌گونه بخواهند برای عکس گرفتن سر و دست بشکنند و ذوق‌زده بشوند، این عکس گرفتن‌ها، نشان‌دهنده این است که دوستان به جایگاه خود کمتر توجه داشته و دچار احساسات شده‌اند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به وظیفه کمیته نظارت بر رفتار نمایندگان در این قبیل موارد، تصریح کرد: بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، یکی از تخلفات عدم رعایت شأن و جایگاه نمایندگی است که کمیته می‌تواند به این موضوع ورود کرده و تذکر دهد ولی نهایتاً از کمیته بعید است مستقلاً ورود و بررسی کند.

*واکنش فروشنده همدانی به رفتار نمایندگان

اما همان طور که قبل نیز به آن اشاره شد مردم هوشیار ایران اسلامی همچون همیشه نسبت به این موضوع نیز مواضع صریح و قاطع خود را نشان دادند و ناراحتی شدید خود را از این اقدام برخی نمایندگان نشان دادند و امروز نیز فروشنده‌ای در همدان با نصب پلاکاردی در مقابل فروشگاه خود به این اقدام معترض شد و روی آن نوشت: «اعلام انزجار و تنفر از رفتار حقارت‌آمیز گروهی از نمایندگان مجلس، با دیپلمات زن خارجی در ایران.»

*****************

گزارش از: محسن عادلی نژاد

*****************

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان