آخرین اخبار

9. شهريور 1396 - 21:58   |   کد مطلب: 30190
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه فضای سیاسی فعلی زمینه ساز حباب های افزایش قیمت اجاره بهای مسکن شده است، گفت: نشست کمیسیون عمران با وزیر راه درباره افزایش اجاره بهای مسکن بعد از تعطیلات مجلس برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ این روزها این روزها با وجود آن که زمان مناسبی برای اجاره نشین ها در راستای یافتن خانه ای به نسبت مناسب و سرپناهی برا خانواده یشان است، اما شاهد نارضایتی های بسیاری از بالا رفتن اجاره مسکن در سراسر  کشور و به ویژه در شهرستان  های کم درآمدی همچون تویسرکان هستیم.

رکود بازار در ساخت و ساز های واحدهای مسکونی و نبود منبع درآمدی مناسب برای  اجاره نشین هاو به ویژه عدم نظارت بر افزایش بی رویه اجاره مسکن سبب ساز قیمت های نجومی اجاره بها و نارضایتی های مردمی در این باره شده است.

در این باره «امیر سلیمانی»  رئیس اتحادیه مشاورین املاک تویسرکان در گفت و گو با خبرنگار رودآور، می گوید: در حالی که متقاضیان مسکن در زمینه اجاره نشینی در شهرستان بالا است اما شاهد هستیم که خانه های استیجاری بسیار کم شده است و هزینه های اجاره بها بسیار، از این رو مستأجرین بالاجبار با هر قیمتی کنار می آیند و سرپناهی برای خود اجاره می کنند.

افزایش 30 تا 40 درصدی اجاره مسکن در سال جاری

وی اظهار کرد: به طور معمول سالانه انتظار می ررفت که 15 تا 20 درصد به اجاره مسکن اضافه شود اما در سال جاری به دلیل نبود نظارت در این حوزه شاهد هستیم که مالکان هرگونه می خواهند رفتار می کنند و حتی در برخی نقاط تویسرکان اجاره مسکن 30 تا 40 درصد سبت به سال گذشته افزایش یافته است.

نشست کمیسیون عمران با وزیر راه درباره افزایش اجاره بهای مسکن بعد از تعطیلات مجلس

و اما در این باره «صدیف بدری» سخنگوی کمیسیون عمران مجلس در گفت و گو با خبرنگار رودآور؛ گفت: با توجه به اتمام انتخابات و به دنبال آن تعیین کابینه دولت دوازدهم، به طور حتم نشستی با وزیر راه و شهرسازی درباره وضعیت نامناسب افزایش اجاره بهای مسکن بعد از تعطیلات مجلس برگزار می می کنیم.

اجاره بها درصدی از قیمت مسکن شود

وی اظهار کرد: وزارت راه وشهرسازی و مشاورین املاک باید بنشیند و فرمولی تهیه شود تا به طور مثال اجاره بها درصدی از قیمت مسکن شود و اگر مسکن افزایش قیمت روبرو شد به طور طبیعی اجاره هم متناسب با آن افزایش پیدا کند.

اجاره بهای مسکن در کشور بیشتر از حد معقول است

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس افزود: هر ساله متأسفانه در کشور در فصل اجاره مسکن یعنی در تابستان و با تعطیلی مدارس شاهد افزایش نرخ اجاره بهای مسکن هستیم و دراین بازه زمانی که تقاضا بسیار می شود و عرضه هم ثابت است به طور طبیعی متأسفانه شاهد سوء استفاده هایی هستیم و افزایش اجاره بهاه در بخشی از مناطق کشور بششتر از حد معقول است.

فضای سیاسی فعلی زمینه ساز حباب های افزایش قیمت اجاره بهای مسکن شده

بدری عنوان  کرد: موضوع فضای سیاسی جامعه هم به این موضوع دامن می زند، چرا که می شنویم دولت می گوید از رکود خارج می شویم و رونق اقتصادی ایجاد و همچنین موضوع مسکن حل می شود، این موارد حباب های افزایش قیمت اجاره بهای مسکن را زیاد می کند.

افزایش قیمت مصالح ساخمانی و رکود در بازار ساخت وساز مشهود است/انتخابات و تعیین کابینه تمام شده، دولت به فکر مردم باشد

وی تصریح کرد: از طرف دیگر مصالح ساختمانی هم به صورت سرسام آور گران شده است و با وجودی آن که ساخت و ساز آن چنانی وجود ندارد رونقی در این حوزه نیست، و دولت باید آن خلائی را که همزمان با برگزاری انتخابات و تعیین کابینه زمینه ساز افزایش نرخ بهای مسکن شد با برنامه ریزی جامعی حل کند.

در صورت نیاز، مجلس آمادگی وضع قوانین لازم برای کنترل اجاره بهای مسکن را دارد

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس ادامه داد: ما به عنوان نماینده مردم دغدغه مردم و مشکلات  آنان را مطرح می کنیم و امیدواریم که قوه مجریه که همان دولت است برنامه ریزی های محکم و کاملی ارائه دهد و اگر لازم باشد که قوانینی هم وضع شود ما نمایندگان آمادگی لازم را در این حوزه داریم.

زنگنه

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان