آخرین اخبار

12. شهريور 1396 - 8:29   |   کد مطلب: 30248
نگرانی برخی از اعضای شورای شهر تویسرکان از این است که نکند اگر حتی شهرداری بومی موفقی انتخاب شود، روزی دست های پشت پرده به بهانه تعامل و تفاهم از اجرایی کردن برنامه هایش جلوگیری کنند، با توجه به شرایط موجود فضای حاکم بر سر شورا، انتخاب یک گزینه غیربومی توانمند تأکید می شود گزینه ای توانمند به نفع عموم مردم باشد، چرا که به طور قطع کمتر بله قربان گوی دست های پشت پرده می شود و مصالح عموم مردم بیشتر در نظر می گیرد.

به گزارش خبرنگار رودآور؛ عصر روز گذشته بود که در جلسه شورای شهر تویسرکان با وجود آن که نمایندگان شورا در جلسه رسمی قبلی انتخاب شده بودند باز برای تأیید هفت نفر عضو شورای شهر به شور گذاشته شد و اما تمام اختلاف ها تنها بر سر آن بود که بالاخره نماینده شورای تویسرکان در شورای شهرستان کدام یک از این هفت نفر می شود و با وجود رأی گیری در همان جلسه قبل و انتخاب مسعود حمیدیان، اختلاف نظرهایی از سوی برخی از اعضا شکل گرفت و مخالفان این انتخاب مدعی شدند که موضوع برای تعامل و تفاهم و به طور عمده برای ایجاد وحدت بیشتر بین اعضای شواری شهر است!

اینکه فردی در یک شورای هفت نفره، با چهار رأی طبق قانون اکثریت آراء مأخوذه منتخب می شود و بعد زمینه از سوی برخی دیگر به گونه ای فراهم شود که فرد منتخب بگوید من از حق خودم می گذرم! جای سوال دارد چرا باید چنین شرایطی در شورا حاکم شود که با جمله تعامل بیشتر فردی بیاید و بگوید بین دو عضو، یعنی عضو منتخب و عضو دیگر قرعه کشی شود؟ پس شورا و شور و مشورت چه می شود؟!

مسئله تا جایی پیش رفت تا جایی که شورا برای شفاف سازی جلسه را در حضور خبرنگاران به صورت علنی برگزار کردند تا شائبه ای روی ندهد و روز گذشته در حضور اعضای شورا، دو شاهد و خبرنگاران، رأی گیری برای انتخاب نماینده شورای شهر در شورای شهرستان مجدد برگزار شد و این بار نیز مسعودیان حمیدیان از هفت رأی مؤخوذه با چهار رأی منتخب شد.

نکته قابل تأمل آن که در این جلسه عدم کاندید شدن میرزاجانی برای هیچ کدام از کمیسیون ها بود، مردم رأی داده اند تا تمامی اعضای شورا برایشان کاری انجام دهند و استقبال ضعیف و یا عدم استقبال تعدادی از اعضای شورا از کاندید شدن برای حداقل تصاحب یکی از نمایندگی های کمیسیون های مربوطه این شائبه را ایجاد می کند که اگر مردم به این دست افراد رأی داده اند لااقل هم نباید در کمیسوینی حضور یابند تا از حقشان دفاع کنند.

با کاندید نشدن تعدادی از اعضای شورای شهر برای یک پست در کمیسیون ها، بالاجبار نماینده شدن برای تعدادی از کمیسیون ها به یک نفر رسید و در اینجا نیز گلایه مندی از سوی برخی دیگر از اعضای شورای شهر مطرح شد که چرا عضوی از شورای شهر کاندید نمی شود تا کار مردم بخواهد در آینده روی زمین بماند و یا چند مسئولیت بر دوش یک نفر قرار گیرد؟! آنجا که خود فرد منتخب هم بارها اصرار داشت بیایید و کاندید شوید تا کار مردم بر روی زمین نماندو من خودم به شما رأی می دهم.

تعدادی از اعضای شورا هم از دست های پشت پرده و فشارهای بیرونی برای توانی در راستای انتخاب عضوی خاص به عنوان نماینده ای در کمیسیونی حرف ها برای گفتن زدند، گاهی از دست های پشت پرده به آهستگی نام برده شد و گاهی دیگر معرفی این دست های پشت پرده به روزی دیگر موکول شد.

نگرانی از سوی برخی از اعضای شورای شهر تویسرکان از این است که نکند اگر حتی شهرداری بومی موفقی انتخاب شود، روزی دست های پشت پرده به بهانه تعامل و تفاهم از اجرایی کردن برنامه هایش جلوگیری کنند، با توجه به شرایط موجود فضای حاکم بر سر شورا، انتخاب یک گزینه غیربومی توانمند تأکید می شود گزینه ای توانمند و آگاه به تمام مسائل حوزه شهرداری به نفع عموم مردم تویسرکان باشد، چرا که به طور قطع کمتر بله قربان گوی دست های پشت پرده می شود و از این نوع سیاست زدگی دوری می کند و مصلحت مردم بیشتر حفظ می شود.

و اما گزینه های معرفی شده منصب شهرداری تویسرکان که صلاحیت آنان در دست بررسی است

1ـ علیرضا امامی شهردار سابق ملایر ـ غیربومی
2ـ جعفر نقیبی بازنشسته دفتر فنی استانداری بومی تویسرکان
3ـ سعیدی عظیمی معاون عمران صداو سیما 
5ـ محمدرضا گمارشهردار سابق تویسرکان و سرپرست شهرداری فعلی 
6ـ شریف آریا غیر بومی اهل مشهد و معلم 
7ـ عباس خدابخشیان شهردار منطقه دو ملایر و بومی تویسرکان
8ـ احسان پیری سرپرست تاکسیرانی و کارمند شهرداری تویسرکان 
9ـ سید امیر میرمیعینی 
10ـ سید اسماعیل شیخ الاسلامی کارمند فعلی فرمانداری تویسرکان
11ـ یوسف مرادی 
12ـ پورجبار بخشدار سابق و بومی تویسرکان
13ـ هاشم سوری 
14ـ غلامی مدیر آموزش و بخشدار سابق اسدآباد
15ـ امیر یوسفی شهردار سابق ملایر و شهردار سابق نهاوند غیر بومی 
16ـ عسگریان شهردار سابق همدان و هم اینک عضو شورای شهر همدان 
17ـ علی اصغر علیقارداشی شغل آزاد
18ـ سیدمجید حسنی کارمند اداره رفاه 
19ـ حامد چراغعلی بومی شاغل در کارخانه فیلتر سرکان
20ـ پیمان حیدری دلگرم سابق بر این مدیر کل امور شهری در استانداری بوده
21ـ سیداکبر شیخ الاسلامی مدیر تدارکات مخابرات همدان
22ـ علی هاشمی کارمند شهرداری 
23ـ مجتبی داوری سابق براین معاون برنامه ریزی شهرداری تهران بوده
24ـ بابایی سرپرست شهرداری ملایر
25ـ عبدالله قمری مسئول اتحادیه تعاونی گردوگاران تویسرکان
26ـ علیرضا سلطانی بومی و دکترای عمران شغل دبیری 
27ـ آقای گُل دفتر امور شهری استانداری
28ـ زهرا شمسعلی شنیده دبیر هستند
29ـ افشین کولیوند عضو اسبق شورای شهر تویسرکان
30ـسید مهدی امامی کارمند شهرداری ملایر و بومی تویسرکان

زنگنه 

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان