آخرین اخبار

12. شهريور 1396 - 23:06   |   کد مطلب: 30265
گزارشی از عملکرد همدان در لیگ برتر تیراندازی بانوان:
تیرها در قسمت انفرادی به هدف نشست
لیگ برتر تیراندازی بانوان در شرایطی هفته‌های اول و دوم خود را پشت سر گذاشت که تیر دختران همدانی در قسمت انفرادی به هدف نشست اما در تیمی، همدان دو شکست تجربه کرد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، هفته‌های اول و دوم لیگ برتر تیراندازی کشور به میزبانی همدان و در سالن 80 خطه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

در هفته‌های اول و دوم لیگ برتر تیراندازی کشور که روزهای پنج‌شنبه و جمعه به میزبانی همدان و در سالن 80 خطه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد دختران ارزنده همدان به مصاف دو تیم قدرتمند و مدعی نزاجا و مقاومت رفتند.

تیم همدان با ترکیب مه‌لقا جام بزرگ، آرمینا صادقیان، فاطمه پاک‌طینت و زهرا بزرگی در رشته تفنگ و مینا قربانی، منیژه کاظمی، مینا بارانی و مریم خوانساری در تپانچه با مربی‌گری منیژه کاظمی و سرپرستی حامد صیفی در این هفته از مسابقات حاضر شد.

در هفته نخست رقابت‌ها تیم همدان به مصاف تیم قدرتمند مقاومت رفت که در تفنگ با اختلافی بسیار ناچیز رقابت را به حریف خود واگذار کرد. تیم مقاومت در ترکیب خود از نفراتی چون الهه احمدی و دیگر ملی‌پوشان تیراندازی سود می‌برد.

در قسمت انفرادی تفنگ و در هفته نخست مسابقات اما دختران تیرانداز همدان کولاک کردند. مریم طالبی از تیم آریا این هفته عنوان قهرمانی را کسب کرد اما آرمینا صادقیان و مه لقا جام بزرگ هر دو از همدان عناوین دوم و سوم را تصاحب کردند.

در تپانچه هم تیم همدان بازی را به مقاومت واگذار کرد. در قسمت انفرادی تپانچه و در هفته نخست تیم همدان دو نماینده در جمع هشت نفر برتر داشت که مینا قربانی به دلیل مصدومیت در فینال حاضر نشد و مریم خوانساری نیز موفق به رفتن روی سکو نشد.

اما در هفته دوم مسابقات تیم همدان رو در روی تیم نزاجا قرار گرفت. تیمی که در ترکیب خود از نفراتی چون نجمه خدمتی سود می‌برد و بدون تردید یکی از مدعیان کسب عنوان قهرمانی است.

در هفته دوم نیز همدان رقابت را به نزاجا واگذار کرد تا حالا نماینده خوب و شایسته استان چشم به بازی‌های نه چندان دشوار هفته‌های بعد بدوزد. قطعا دو بازی ابتدایی تیم همدان دشوارترین قرعه ممکن برای تیراندازان مادستان بود و در ادامه راه کار نه چندان دشواری پیش روی اسلحه‌دستان همدانی است.

این هفته اما در تفنگ همدان یک نماینده در فینال داشت. آرمینا صادقیان که فقط 16 سال سن دارد و شکار بزرگ تیم همدان محسوب می‌شودٰ بار دیگر با پشت سر گذاشتن نفراتی چون الهه احمدی، نرجس امام‌قلی‌نژاد و نجمه خدمتی عنوان نایب قهرمانی هفته دوم را تصاحب کرد. این هفته مریم طالبی اول شد و الهه احمدی روی سکوی سوم ایستاد.
بدون تردید در آینده از آرمینا صادقیان خیلی بیشتر خواهیم شنید. دختری که لقب "نابغه" شاید برازنده او باشد.

در تپانچه نیز تیم همدان در هفته دوم رقابت را به نزاجا واگذار کرد. اما نکته جالب راهیابی منیژه کاظمی به فینال رقابت‌ها بود. تیراندازی که چندین سال از میادین دور بود اما بازگشتی مقتدرانه به مسابقات داشت تا نشان دهد می‌تواند در هفته‌های بعد کمک‌حال همدانی‌ها باشد. البته مینا قربانی دختر شایسته همدان نیز این هفته به جمع هشت نفر برتر مسابقات راه یافت اما روی سکو نرفت.

دو هفته ابتدایی لیگ برتر تیراندازی بانوان در شرایطی به اتمام رسید که مثل همیشه باید مه‌لقا جام‌بزرگ را ستاره بی‌چون و چرای ورزش المپیکی همدان دانست. دختر با اخلاقی که تمام‌شدنی نیست و نمونه بارز یک ورزشکار حرفه‌ای برای آن دسته از افرادی است که در ابتدای راه پر پیچ و خم ورزش قهرمانی هستند.

گفتنی است؛ مسابقات هفته اول و دوم لیگ برتر تیراندازی با حضور پنج تیم و بیش از 40 ورزشکار در سالن 80 خطه مجموعه ورزشی آزادی تهران برگزار شد.

هفته‌های سوم و چهارم لیگ نیز اواخر هفته جاری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان