آخرین اخبار

21. شهريور 1396 - 20:24   |   کد مطلب: 30424
مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه همدان با کمبود متقاضی در رشته ریاضی و فیزیک مواجه است، گفت: ۹۸.۵ درصد دانش‌آموزان همدان در سامانه سناد ثبت‌نام شده‌اند.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری تسنیم از همدان، مصطفی خزاعی بعدازظهر امروز در شورای آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه در آستانه بازگشایی مدارس قرار داریم، اظهار داشت: با اقدامات انجام شده مهرماه امسال نسبت به سال‌های گذشته بهتر ساماندهی می‌شود.

وی با بیان اینکه 98.5 درصد دانش‌آموزان استان همدان در سامانه سناد ثبت‌نام شده‌اند، افزود: درصدی از دانش‌آموزان مشکل انتخاب رشته داشتند که با شرکت در آزمون تعیین رشته و اعلام نتایج ثبت‌نام تکمیل می‌شود.

خزاعی با تأکید بر اینکه بدون ثبت‌نام و کلاس‌بندی امکان ابلاغ اعلام نیاز وجود ندارد، تصریح کرد: یک‌میلیون و 60 هزار کتاب دوره ابتدای، کار و دانش، پیش‌دانشگاهی و فنی و حرفه‌ای از سوی آموزش‌وپرورش تهیه و در بین دانش‌آموزان توزیع می‌شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با اشاره به اینکه توزیع کتاب‌های درسی از 20 شهریور ماه در کتاب‌فروشی‌ها شروع شده است، بیان کرد: ادارات و مدارس مکلف شده‌اند که برنامه‌های خود را تدوین کنند.

خزاعی با تأکید بر اینکه ستاد اقتصاد مقاومتی در ادارات 19گانه و اداره کل آموزش‌وپرورش استان تشکیل شده است، عنوان کرد: مهم‌ترین هدف آموزش‌وپرورش فرهنگ‌سازی است.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی 23 هزار و 224 نفر از معلمان در 19 منطقه، 2 هزار و 594 آموزشگاه و 11 هزار و 201 کلاس درس در استان همدان انجام شده است، تأکید کرد: امسال با توجه به اینکه ورودی‌ها نسبتاً خوب بوده 437 نفر از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل و سازمان‌دهی شدند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه 90 نفر از دانشجویان دانشگاه فرهنگیان استخدام شده‌اند، اظهار داشت: 61 سرباز معلم و 17 سرباز روحانی جذب شده‌اند.

خزاعی با تأکید بر اینکه امسال تعداد ورودی‌های دانشگاه فرهنگیان 605 نفر است، تصریح کرد: امسال تعداد خروجی‌های بازنشسته یک هزار و 200 نفر است.

وی با اشاره به کمبود نیرو در بخش آقایان فرهنگی، تأکید کرد: بازنشستگان آقا بعد از مهرماه با موافقت خودشان باقی می‌مانند اما با وجود نیروی مازاد در بخش خواهران آن‌ها هر زمان قبل یا بعد از 30 سال خدمت می‌توانند تقاضای بازنشستگی کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با بیان اینکه امسال جابه‌جایی و نقل‌وانتقال یک هزار و 200 نفر نیروی انسانی در استان انجام شده است، عنوان کرد: 700 نفر در داخل استان و مابقی به خارج از استان منتقل شده‌اند.

خزاعی با تأکید بر اینکه امسال دانش‌آموزان به سمت رشته علوم تجربی هجوم نبردند، اظهار داشت: در رشته‌های فنی و حرفه‌ای تقریباً ظرفیت هنرستان‌ها تکمیل شده است.

وی با اشاره به اینکه در رشته کار و دانش خلأهایی وجود دارد، تأکید کرد: در رشته‌های کاردانش با ریزش تعداد دانش آموزان مواجه هستیم.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان همدان با تأکید بر اینکه امسال با افزایش ثبت‌نام کنندگان در رشته علوم انسانی مواجه هستیم، افزود: در رشته ریاضی زنگ خطر به صدا درآمده است ضمن اینکه کمترین متقاضی را دارد همین تعداد کم متقاضی نیز استعدادهای لازم را ندارند.

خزاعی با اشاره به اینکه برای ورود دانش‌آموزان به حوزه مسئولیت اجتماعی طرح(مدام) با واگذاری یک روز کاری مدارس به دانش‌آموزان در متوسطه اول اجرا می‌شود، گفت: آموزش مهارت‌های زندگی و سلامت در بخش‌های مختلف در 700 مدرسه مروج سلامت و 200 مدرسه دادرس برای دانش آموزان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان