آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 14:51   |   کد مطلب: 30560
فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با اشاره به نقش‌آفريني لشکر 32 انصارالحسین(ع) در 56 عمليات بزرگ، از فعاليت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در سطح استان خبر داد و گفت: سه نقطه با 80 روستا برای اجراي اين طرح هدفگذاري شده است.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، سردار مظاهر مجیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تسلیت ایام محرم، اظهار کرد: از خداوند می‌خواهم توفیق استفاده از برکات ماه محرم را بدهد تا بتوانیم برنامه‌هایی در شأن مردم همدان برگزار کنیم.

وی فرهنگ عاشورایی را زمینه‌ساز خلق فرهنگ دفاع مقدس دانست و ادامه داد: تقارن ماه محرم و هفته دفاع مقدس موهبتی است تا در 37 سال بعد از انقلاب بار دیگر شاهد حرکت‌های عاشورای حسینی باشیم.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان با اشاره به اینکه دفاع مقدس صحنه‌های بسیار زیبایی را برای مردم بر جای گذاشت، عنوان کرد: دشمن وعده فتح سه روزه تهران را داده بود اما در باتلاق مرگ گرفتار شد؛ ضمن اینکه امروز هم با تحقق شعار خودباوری و خودکفایی، حیات نظام جمهوری اسلامی تضمین شده است.

وی ضمن با گریزی به فرموده امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) مبنی بر اینکه «مقاومت بی‌نظیر مردم مسلمان ایران در دفاع مقدس پایه‌گذار غرور ملی و تمام‌نشدنی برای ملت بود و خاطرات جنگ گنجینه‌ای تمام‌نشدنی برای آیندگان است» ادامه داد: ورود مردان به صحنه دفاع از کشور به خاطر تشویق زنان بود، ضمن اینکه زنان در کشور ما همواره سرباز خط مقدم دفاع از انقلاب و وطن بودند.

سردار مجیدی در ادامه به تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس پرداخت و بیان کرد: 31 شهریورماه مصادف با روز اول هفته دفاع مقدس با عنوان «معنویت و اقتدار نیروهای مسلح»، روز دوم با عنوان «عمل و فناوری جوانان و سربازان»، روز سوم به عنوان «ولایتمداری و همبستگی ملی و دفاع همه‌جانبه»، روز چهارم با عنوان «اقتصاد مقاومتی و خودباوری پشتیبانی نیروهای مردمی و اصناف»،  روز پنجم به نام «بصیرت‌افزایی و دشمن‌شناسی و بیدار اسلامی و استکبارستیزی»، روز ششم به عنوان «زنان و پیشکسوتان اسوه‌های صبر و مقاومت» و روز هفتم به نام «شهیدان، جانبازان و ایثارگران» نام‌گذاری شده‌اند.

وی از برگزاری برنامه غبارروبی گلزار شهدا و شرکت فرماندهان و بسیجیان در نمازهای جمعه خبر داد و با بیان اینکه باید زوایای بیشتری از دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنیم، ادامه داد: 14 برنامه شاخص در استان همدان به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

* برگزاری 200 برنامه ویژه در هفته دفاع مقدس

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان تعداد کل برنامه‌ها را 200 برنامه دانست و با اشاره به برگزاری 19 یادواره شهدا در بخش‌های مختلف استان گفت: برنامه «آبروی محله» با 6 برنامه در محلات مختلف استان اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه باید با بهره‌گیری از ظرفیت رسانه‌ها واقعیت‌های جنگ را برای مردم بازگو کنیم، از برگزاری نشست صمیمی فرماندهان سپاه با فرماندهان قبلی این مجموعه ارزشی خبر داد.

سردار مجیدی با اشاره به برگزاری رژه نیروهای مسلح در میدان باباطاهر در روز اول هفته دفاع مقدس، ساعت برنامه را 8:30 عنوان کرد و گفت: این مراسم با حضور مسؤولان استان و سخنرانی استاندار همدان برگزار خواهد شد.

وی گفت: در همان روز بعد از نماز جمعه جلسه مشترکی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نمایندگان خبرگان رهبری در استان برگزار خواهد شد تا ضمن بررسی مشکلات و مسائل استان، با همکاری هم نسبت به رفع آن اقدام شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در روز اول مهرماه نیز زنگ مقاومت در مدارس نواخته می‌شود، تصریح کرد: دیدار فرماندهان نیروهای مسلح با نماینده ولی فقیه با هدف بیعت با فرمانده معظم کل قوا از دیگر برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: با توجه به همزمانی هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم در همان روز اول اجرای نمایش «عطش» که تلفیقی از صحنه‌های عاشورا و دفاع مقدس است را در برنامه داریم.

سردار مجیدی از برگزاری صبحگاه مشترک امسال در شهرستان‌هایی از جمله ملایر با حضور نیروهای مسلح برگزار خواهد شد، تأکید کرد: برای صبحگاه مشترک استان نشست صمیمی با فرماندهان نیروهای مسلح و مسؤولان عقیدتی سیاسی آن‌ها در سپاه برگزار خواهد شد.

*اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی

وی ضمن اشاره به اینکه سرکشی از خانواده‌های شهدا در روز چهارم مهرماه برگزار خواهد شد، تصریح کرد: البته برنامه سرکشی از خانواده‌های شهدا در طول سال و هر هفته برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان از برگزاری همایش عاشورائیان و اجتماع بزرگ هیأت‌های مذهبی خبر داد و بیان کرد: هیأت‌های مذهبی باید توجه ویژه‌ای به این اجتماع که در روز پنج‌شنبه هفته آینده در پیاده‌راه بوعلی برگزار می‌شود، داشته باشند.

وی در ادامه سخنانش با اشاره به افتتاح پروژه‌های اردوی جهادی دانشجویی، تصریح کرد: 17 پروژه برای کسانی که وضعیت خوبی نداشته‌اند و یا سرپرست ندارند اجرا شده که 10 پروژه در هفته دفاع مقدس افتتاح خواهد شد.

سردار مجیدی از فعالیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی در استان خبر داد و با بیان اینکه سه نقطه برای اجرای این طرح هدفگذاری شده است، آن را شامل سه دهستان خزل شرقی در نهاوند، پیشخور در فامنین و دهستان مهربان در کبودراهنگ دانست که 80 روستا را زیر پوشش دارند.

وی با بیان اینکه 65 پروژه در این سه دهستان شامل احیای قنوات، ساخت مسجد و مدرسه و ارائه زیرساخت اجرا می‌شود، مدت زمان اجرای این طرح را دو سال عنوان کرد.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در ادامه با اشاره به سالگرد بزرگداشت شهید همدانی، برگزاری جشنواره خاطره‌نویسی در سراسر کشور را یکی از برنامه‌های بزرگداشت دانست و گفت: باید تبلیغات در استان‌های مختلف انجام شود تا با جمع‌آوری خاطرات این سردار بزرگ و تدوین کتاب‌هایی برای معرفی ایشان نسبت به ماندگاری بیشتر نام و یاد او اقدام شود.

*بزرگداشت شهیدهمدانی در روز 16 مهرماه

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌ای برای بزرگداشت شهیدهمدانی در روز 16 مهرماه در حسینیه امام خمینی(ره) با حضور فرماندهان لشگری و کشوری، در ادامه گریزی به نقش همدان در دفاع مقدس زد و با ویژه خواندن آن گفت: حدود 56 عملیات بزرگ داشتیم که لشکر 32 انصارالحسین(ع) در آن نقش‌آفرینی می‌کرد.

سردار مجیدی از نقش تیپ سوم قهرمان و شرکت آن در عملیات‌های بزرگ سخن به میان آورد و با بیان اینکه نباید از نقش حیاتی پایگاه شهید نوژه غافل شد، افزود: اولین پاسخ به تجاوز عراقی‌ها از طریق پایگاه شهید نوژه داده شد.

وی عنوان کرد: فعالیت گروه 43 مهندسی امام علی(ع) متشکل از نیروهای مهندسی سپاه، به منظور ایجاد راه‌ها و شبکه‌های ارتباطی نیز از دیگر بخش‌های حضور همدان در عرصه دفاع مقدس بود ضمن اینکه تا به امروز نیز این گروه در پاک‌سازی مناطق عملیاتی مشغول هستند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان ضمن اشاره به اینکه مردم همدان پشتیبانی منحصربه‌فردی را از استان‌های دیگر داشتند و علاوه بر پشتیبانی نیروهای همدان لشکرهای استان‌های دیگر را نیز پشتیبانی می‌کردند، ادامه داد: مردم همدان نقش پررنگی در دفاع مقدس داشتند که موید آن تقدیم 8 هزار شهید به کشور است که بیشتر آنها در میدان نبرد به شهادت رسیدند.

*کیفیت‌بخشی به حلقه‌های صالحین به جای افزایش کمی

وی با بیان اینکه این ویژگی‌های مردم همدان مسئولیت ما را سنگین می‌کند تا فرهنگ دفاع مقدس را برای مردم بازگو کنیم، بیان کرد: امروز با گذشت 38 سال از انقلاب، نسل جوان‌ امروز برای دفاع از انقلاب مرز نمی‌شناسد که نمونه بارز آن را می‌توان در شهدای مدافع حرم دید.

 فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان بیان کرد: فرهنگ غنی دفاع مقدس جای خود را پیدا کرده و نیاز است که نسبت به تبیین و تشریح بیشتر آن در بین جوانان اقدام شود.

وی یکی از راه‌های تحقق این مهم را برگزاری جلسات خاطره‌گویی برای نسل نوجوان و جوان دانست و در ادامه از تغییر روند در برگزاری حلقه‌های صالحین خبر داد.

سردار مجیدی کیفیت‌بخشی به حلقه‌های صالحین به جای افزایش کمی آن را برنامه سپاه عنوان کرد و با اشاره به اینکه باید در تربیت نیروی انسانی کارآمد و انقلابی مؤثر باشیم، گفت: امسال سال کیفیت‌بخشی به حلقه‌های صالحین نام‌گذاری شده است.

وی مقابله با آسیب‌های اجتماعی را یکی از مأموریت‌های بسیج دانست و با بیان اینکه گام اول در این زمینه توجه به مسجدمحوریاست، گفت: در استان همدان با برخورداری از یک‌هزار و 800 مسجد، چرا نباید از ظرفیت‌های مردمی و روحانیت استفاده کنیم؟

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با تأکید بر لزوم تقویت مساجد گفت: 136 مسجد به استان همدان واگذار شده که برنامه‌های پررنگ‌تری در مساجد داشته باشیم و همه اقشار باید کارشان را از مسجد شروع کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی از مساجد با مشکل ائمه جماعات مواجه هستند، از برگزاری جلساتی با اوقاف، تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه برای رفع این مشکل خبر داد و گفت: در گام اول سپاه از ظرفیت 40 روحانی خود برای حضور در مساجد روستاها در روزهای پنجشنبه و جمعه استفاده خواهد کرد.

* راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در روستاهای استان

سردار مجیدی در ادامه از راه‌اندازی صندوق قرض‌الحسنه در روستاهای استان با مشارکت مردم خبر داد و گفت: با این اقدام اعطای تسهیلات به مردم و کمک به اشتغال پیگیری خواهد شد.

وی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و لزوم مقابله با آن، مهمترین مشکل استان را مواد مخدر دانست و گفت: برای مقابله با این بلای خانمان‌سوزی اجرای طرح کرامت را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان با بیان اینکه طرح کرامت در شهرستان ملایر در حال برگزاری است، از  اجرای این طرح در سه نقطه نهاوند، سه نقطه تویسرکان، فامنین و شهر همدان خبر داد.

وی کاهش نرخ جمعیتی استان را یک زنگ خطر دیگر دانست و با بیان اینکه باید نسبت به رفع این مشکل ورود کنیم، حل مشکل بیکاری را دیگر اولویت استان قلمداد کرد و افزود: سپاه آمادگی کامل حل این مشکل با همکاری دولت را دارد.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان