آخرین اخبار

28. شهريور 1396 - 16:23   |   کد مطلب: 30561
استاندار همدان با اشاره به اینکه گلایه‌ای از همه مسؤولان دارم، گفت: همدان با این همه عظمت و آثار تاریخی بی نظیر یک اثر ثبت جهانی ندارد.

به گزارش رودآور به نقل از خبرگزاری فارس از همدان، محمد ناصر نیکبخت ظهر امروز در ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با بیان اینکه رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور با کار فرهنگی، هنری، اجرایی، گردشگری و ... بیگانه نیست، اظهار کرد:  راهکار توسعه استان و حل مشکلات کشور را باید در اقتصاد مقاومتی جستجو کرد.

وی با بیان اینکه مشکل اساسی در کشور مسائل اقتصادی و توسعه‌ای است، ادامه داد: اقتصاد کشور بیمار و در حال احتضار بود که رئیس جمهور برای احیای اقتصاد آمد.

استاندار همدان با بیان اینکه وقتی سال 92 به عنوان استاندار وارد همدان شدم 600 تا 700 واحد تولیدی تعطیل وجود داشت، ادامه داد: ظرفیت تولید دیگر واحد‌های موجود کمتر از 30 درصد بود و فقط 18 واحد بالای 50 درصد ظرفیت فعال بود.

وی از حمایت‌های بانک‌های استان در راستای فعال‌سازی واحد‌های تولیدی تعطیل قدردانی کرد و با بیان اینکه یک واحد در همدان 180 میلیارد تومان بدهی داشت، افزود: بار‌ها گفته‌ام این واحد تولیدی فقط به بانک خون بدهی نداشت.

وی افزود: با حمایت‌های انجام شده این واحد تولیدی آغاز به کار کرده و علاوه بر تعیین تکلیف 180 میلیارد تومان بدهی آن به مبلغ 15 میلیارد تومان وام جدید پرداخت شده است.

استاندار همدان با بیان اینکه بخش خصوصی در استان همدان 8 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کرد، یادآور شد: برای دستیابی به رشد اقتصادی 8 درصد 70 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری ارزی و 900 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری ریالی لازم است.

وی با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان همدان 850 میلیارد تومان اختصاص داده شد، افزود: با جذب اعتبار برای آزادراه و راه‌آهن مبلغ تخصیص یافته برای استان به یک‌هزار و 100 میلیارد تومان رسید.

نیکبخت با بیان اینکه برای راه آهن 200 میلیارد تومان اختصاص داده شد، افزود: این مبلغ کافی نبود که در ادامه 100‌ میلیارد تومان و بعداً 50 میلیارد تومان تخصیص داده شد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان دو راه‌آهن ملایر و همدان، آزادراه و فرودگاه بین‌المللی وجود دارد، افزود: از رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور درخواست داریم برای تبدیل همدان به مقصد گردشگری کمک کند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه هیچ کجای ایران را نمی‌توان با همدان مقایسه کرد، تاکید کرد: همدان اولین و آخرین پایتخت تاریخ و تمدن ایران‌زمین است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه گلایه‌ای از همه مسؤولان دارم، بیان کرد: همدان با این همه عظمت و آثار تاریخی بی نظیر یک اثر ثبت جهانی ندارد.

نیکبخت با بیان اینکه رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت یک اثر همدان را در سال 2017 قول داده بود، افزود: از آقای مونسان به عنوان مدیر توانمند انتظار کمک به همدان برای ثبت یک اثر جهانی را داریم.

وی در ادامه به واگذاری پروژه‌های روی دست مانده دولت اشاره کرد و ادامه داد: در استان همدان تاکنون 80 پروژه واگذار شده و 370 پروژه آماده واگذاری است.

استاندار همدان با بیان اینکه در سال 94 در استان 170 کارگاه جدید و سال گذشته یک‌هزار و 600 کارگاه جدید ایجاد شده است، افزود: در استان هر ماه بین 900 تا یک‌هزار شغل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در شهرستان تویسرکان 4 هزار و در شهرستان ملایر نیز 4 هزار کارگاه مبل و منبت وجود دارد، بیان کرد: این 8 هزار واحد تولیدی مبل و منبت برای 20 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

نیکبخت در ادامه با اشاره به اینکه فولاد باید در کنار دریا ایجاد شود، اظهار کرد: پیش از انقلاب کارشناسان فولاد مبارکه را به نام فولاد هرمزگان معرفی کرده بودند و قرار بود این کارخانه در هرمزگان ایجاد شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ترابیان مدیر مجتمع گنجنامه، باید به عنوان قهرمان گردشگری شناخته شود، افزود: ترابیان با دردسر این محل زیبا را برای گردشگری همدان ساخته است.

استاندار همدان با بیان اینکه رسانه‌ها در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه اشتغال و رونق کمک ارزنده‌ای داشتند، افزود: دو هفته پیش رسانه‌ای به علت ناآگاهی نوشته بود «مدیر بانکی عوض شد، علت این تغییر بابت این بود که استانداری می‌خواست دو گلخانه ایجاد کند و چون از دوستان استاندار بوده مدیر بانک به اندازه‌ای عاجز شد که رفت».

وی بیان کرد: مدیرعامل بانک بعد از 6 ماه حضور من آمد گفت من را ببخشید پرسیدم چرا در جواب پاسخ داد شما برای فلان طرح فشار آوردی کار انجام شود و ما هم انجام دادیم اما بعد دیدیم طرحی در کارگروه اشتغال باید انجام شود و گفتیم استاندار فقط این دو طرح را دید اما بعدها دیدیم که در مورد همه طرح‌ها این گونه برخورد می‌کنید.

نیکبخت افزود: در کل ایران حتی یک اپسیلون سرمایه‌گذاری ندارم اما هرجا سرمایه‌گذار می‌بینم حاضرم دستش را ببوسم.

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان