آخرین اخبار

6. مهر 1396 - 8:21   |   کد مطلب: 30736
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: هیئت‌های مذهبی همدان با امضای میثاق‌نامه با سرور و سالار شهیدان عهد بستند.

به گزارش رودآور؛ حجت الاسلام علی دشتکی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار مهر با بیان اینکه بخش فرهنگی در تمام مکتب های توحیدی به ویژه مکتب اسلام و به طور خاص مذهب شیعه محوری ترین و سعادت بخش ترین بخش است، گفت: در موضوعات فرهنگی ۲ مورد بسیار حائز اهمیت است تا جایی که حتی دوستان و دشمنان اسلام و تشیع و انقلاب اسلامی بارها به آن معترف بوده اند.

وی با بیان اینکه شیعه دوبال دارد که یکی از آنها مهدویت و دیگری عاشورا است، گفت: به دلیل اهمیت این موضوع مردم چنان اعتقاد راسخی به فرهنگ عاشورا دارند که تمام کشور و به تبع آن استان همدان در دهه اول محرم به حسینیه تبدیل می شود.

وی با بیان اینکه علت اصلی این اقدام به اهداف عاشورا بر می گردد، عنوان کرد: ویژگی حرکت امام حسین(ع) برای پیاده کردن اهداف قیام عاشورا که همان امر به معروف بود، سبب این امر شده است.

حرکت حیات بخش نهضت عاشورا روز به روز به اعتقادات مردم عمق می بخشد تا جایی که غیرمسلمان ها نیز تحت تاثیر قرار می دهدحجت الاسلام دشتکی با اشاره به ویژگی قیام امام حسین(ع) و بیان اینکه هر کس کاری را برای رضای خدا انجام دهد آن کار ابدی خواهد شد، گفت: حرکت حیات بخش نهضت عاشورا روز به روز به اعتقادات مردم عمق می بخشد تا جایی که غیرمسلمان ها نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان در ادامه با بیان اینکه برای حرکت اهداف قیام عاشورا در محور خود باید از آن حراست و حفاظت کرد، گفت: حراست توسط نخبگان سیاستگذاری و توسط مردم اجرا می شود.

وی با اشاره به نقش هیئت های مذهبی در زنده نگاه داشتن اهداف قیام عاشورا و تاکید بر جلوگیری از بدعت گذاری ها در مراسم و عزاداری ها عنوان کرد: استفاده از ظرفیت عاشورا برای ایجاد فرهنگ ایثار و شهادت، خط سرخ مقاومت و حمایت از قله اسلام که همان ولایت است در نظر است.

حجت الاسلام دشتکی بااشاره به میثاق نامه نخبگان هیئات مذهبی و مادحین در استان همدان در راستای جلوگیری از ورود آسیب ها به مراسم عزاداری ایام محرم، گفت: نخبگان هیئات مذهبی و مادحین باید جلوی آسیب ها را بگیرند و از این ظرفیت برای تحقق اهداف فرهنگی در جامعه استفاده کنند.

وی با بیان اینکه میثاق نامه تدوین شده محورهای اصلی ظرفیت فرهنگ عاشورا را مد نظر قرار داده است، گفت: این میثاق نامه قبل از شروع ماه محرم بین اعضای هیئت های مذهبی توزیع شده و اعضای ۱۸۰۰ هیئت مذهبی استان همدان آن را امضا کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تاکید بر اینکه اولین محور میثاق نامه در رابطه به توحید و تسلیم بودن در برابر وحدانیت الهی و ترویج دین الهی است و ویژگی یک مسلمان را مدنظر دارد، گفت: شعار «هیهات منا الذله» به عنوان شعار محوری سیدالشهدا نیز مورد تاکید است.

جوانمردی ریشه در تربیت دینی دارد

حجت الاسلام دشتکی با بیان اینکه جوانمردی ریشه در تربیت دینی دارد، ادامه داد: حرکت های مجاهدانه موجب بقای دین است.

وی با بیان اینکه در این میثاق نامه امضا کنندگان اقتدای عزاداران به مکتب سرخ شهادت و فرهنگ عاشورا و اقتدا به همه عاشورائیان در ۱۴ قرن گذشته را به عنوان یک مکتب محوری تایید کرده اند، گفت: این میثاق نامه جامعه را از سرخم کردن برابر کفر و نفاق برحذر میدارد.

وی با بیان اینکه جوانان ایران اسلامی مانند شهید مدافع حرم «محسن حججی» و به تبعیت از حضرت علی اکبر(ع) پا در مسیر حق نهاده و خود را فدای ولایت می کنند تا از ارزشهای اسلامی پاسداری کنند، گفت: زنان ایران اسلامی نیز زینب وار پاسدار مسیر سرخ شهادت بوده و همانگونه که بانوان عاشورایی برای حفظ حجاب تا پای جان استقامت ورزیدند صبر پیشه کرده و لحظه‌ای در این مسیر کوتاهی نمی کنند.

متن این میثاق نامه به شرح زیر است:

«لبیک یا حسین
ای آقای من به نزد تو آمدم در حالی که از همه قطع و به خدا و تو جد و پدر و فرزندانت که جانشینان بعد از تو هستند خود را وصل کرده‌ام، پس قلبم تسلیم تو و رای و فکرم تابع تو و کمکم برای تو آماده بوده تا زمانی که خدا حکم برای دینش کرده و شما را بر انگیزد... د.
حسین!
ای مظهر آزادگی!
ای چراغ هدایت!
ای خط سرخ استقامت!
چهارده قرن پیش، وقتی این فریاد پرشکوه بر کویر دل‌های مرده مردمان کوفه اثر نبخشید، چه کسی می‌دانست طوفانی خواهد شد که کاخ‌های ظلم را برکَند؛ قافله‌ای را سامان خواهد داد که دل هر آزاده عدالت خواهِ ظلم ستیز را با خود به همراه بَرَد.
چه کسی خبر داشت که طنین شعار «هیهات منا الذله» تو خطی خواهد کشید در امتداد تاریخ، برای هر انسان مجاهدی که می‌خواهد صف خود را از عمرسعد صفتانِ دنیاخواهِ ذلیل و نفس پرور جدا کند و به تبار حر مسلکان عاشورایی بپیوندد.
صف یزیدیان ظالمِ هوس‌بازِ آخرت گریز را از عاشوراییانِ مجاهدِ رها شده از قید و بند دنیا جدا خواهی کرد.
ای منار نور گستر! ای کشتی نجات! ما حیات طیبه خود را مدیون خون سرخ جاری تو در بستر زمانیم که هر روز را عاشورایی و هر سرزمین را کربلایی کرده است.
اگر حیات واقعی انسان به زندگی انسانی اوست و اگر انسانیت به جوانمردی و فتوت است و اگر جوانمردی ریشه در گرایشی روشن به نام ایمان دارد؛ آیا کسی هست که نداند درخت ایمان و دین داری در بستر تاریخ فقط به خون حسین آبیاری شده است و اگر نه اینست پس معنای «أنا من حسین» چیست؟
حسین! ای روح ایمان! ای خلاصه دین!
اکنون در محرم سال ۱۴۳۹ ما عاشورائیان مکتب سرخ شهادت با اقتدا به همه عاشورائیان ۱۴ قرن گذشته، عزت و شکوه و اقتدار خویش را در پیروی از مکتب تو می‌دانیم، مکتبی که اجازه نمی‌دهد برای حطام ناچیزِ دنیا و هوس‌های پستِ نفسانی و مطامعِ مستکبران عالم، خود فروشی کنیم و تن به ذلت دهیم؛ مکتبی که انگشت اشاره‌اش را به‌سوی یزیدیان زمان برده است و سردمداران کفر و نفاق و در رأس آنها آمریکا و اسرائیل را نشانه رفته است.
حسین! ای معلم انسان‌ها!
-    ما رهروان خمینی کبیر با آن رهرو صادق همنوا می‌گردیم که «اگر بند بند استخوان‌هایمان را جدا سازند؛ اگر سرمان را بالای دار برند؛ اگر زنده زنده در شعله‌های آتشمان بسوزانند؛ اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند؛ هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‌کنیم.»
-    یا حسین «اَشْهَدُ اَنَّکَ قَدْ حَلَّلْتَ حَلالَ اللهِ وَ حَرَّمْتَ حَرامَ اللهِ وَ اَقَمْتَ الصَّلاهَ... »  حلال خدا را حلال و حرام خدا را حرام و نماز را در وقت خود  بجا آوردی، حتی در معرکه نبرد هم از آن غافل نشدی، خدایا ما هم به تاسی از سید الشهدا  از تو استمداد می طلبیم که در رعایت حلال و حرام  و اقامه نماز همانند سرور و سالار شهیدان در این را از جان و مال خود دریغ ننموده وزرق و برق دینا ما را از آن غافل ننماید.
-    یا ابا عبد الله، فرمودید «خدایا تو می‌دانی آنچه از طرف ما انجام گرفته است (به خاطر رقابت و سبقت جویی در فرمانروایی و افزون‌خواهی در متاع ناچیز دنیا نبوده است، بلکه برای این است که نشانه‌های دینت را (به مردم) نشان دهیم و اصلاح در سرزمین‌هایت را آشکار کنیم.   می‌خواهیم بندگان ستمدیده‌ات در امان باشند و به واجبات و سنّت‌ها و احکامت عمل شود.» ما مبلغان، ریش سفیدان، مادحان مکتب حسینی بر خود فرض نموده که همان هدف شما را رهرو باشیم تا شاید از خدای خود شهادت را برای ما طلب نمایی.
-    یا اباعبدالله فرمودید «انی ارید عن آمر بالمعروف و انهی عن المنکر» و برای این شعار تا پای جان ایستادید و حقیقتا مصداق آمر به معروف و ناهی از منکر بودید. ما نیز پیمان می‌بندیم همچون شهدای امر به معروف ایران اسلامی به این فریضه الهی عمل کنیم.
-    جوانان و نوجوانان میهن اسلامی، همانند  شهید مدافع حرم محسن حججی  به تبعیت از حضرت علی اکبر و قاسم بن الحسن علیهما السلام که پای در مسیر حق نهادند و مرگ را احلی من العسل دانستند و خود را فدایی ولایت کردند با شما عهد می‌بندند که از ارزش‌های انقلاب اسلامی تا آخرین نفس  پاسداری کنند.
-    زنان ایران اسلامی با شما عهد و پیمان می‌بندند زینب وار پاسدار مسیر سرخ شهادت بوده همانگونه که بانوان عاشورایی برای حفظ حجاب تا پای جان استقامت ورزیدند صبر پیشه نمودند، لحظه‌ای در این مسیر کوتاهی نکنند.
-    ما از تو آموختیم که هر جا عَلَمِ حسینی در برابر لشکر یزیدی قد برافراشت همان جا باشیم؛ استوار و مقاوم، همین بود که با خمینی - آن مجاهد بزرگ - بودیم و همین شد که با خامنه‌ای - این علمدار زمان - هستیم و لبیک یا خامنه‌ای همان لبیک یا حسین است.
آری لبیک به او یعنی لبیک به تو
لبیک یا حسین…
لبیک یا حسین...
لبیک یا حسین...»

انتهای پیام/

ایمیل: roodavar1@gmail.com سامانه پیامکی رودآور ۳۰۰۰۸۸۳۳۰۰۰۰۶۱

دیدگاه شما

صندوق خیریه
همدان پرس
آب و هوای تویسرکان